بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

خبر خوش مدیرعامل سازمان برای بازنشستگان تامین اجتماعی | آغاز واریز علی الحساب متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: پرداخت مبلغ متناسب‌سازی بازنشستگان این سازمان به‌زودی انجام می‌شود.

کدخبر : 19006
سایت سرگرمی روز :

میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی ضمن اعلام خبر تکمیل پرداخت معوقات فروردین ماه مستمری‌بگیران‌سازمان با مبلغی بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان که مطابق اعلام قبلی و از ابتدای این هفته تا روز پنجشنبه هفتم تیر پرداخت شد، اظهار کرد: با توجه به ابلاغ برنامه هفتم توسعه و ماده ۲۹ الحاقی در زمینه متناسب‌سازی و همچنین تأکید دولت بر پرداخت علی‌الحساب، در اسرع وقت پرداخت مبالغ متناسب‌سازی به بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی آغاز خواهد شد.

موسوی تأکید کرد: محاسبه مابه‌التفاوت متناسب‌سازی برای بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی، از ابتدای سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود و در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی نیست.

دهقان کیا: چرا مصوبه دولت در پرداخت ۳ میلیون تومان علی الحساب متناسب سازی به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نشده است؟

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: چرا در زمانی که باید به مردم امید تزریق کنیم تا گسترده تر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند علی الحساب یک میلیون تومانی ماهانه از ابتدای سال تا کنون به بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت نشده است؟

علی دهقان کیا  افزود: علی الحساب ۳ میلیون تومانی بازنشستگان کشکری، لشکری و فولاد چند روز است که پرداخت شده اما با وجودی که آقای مخبر در بخشنامه خود تاکید کرده که محل تأمین منابع مالی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بند" د" تبصره ۱۵ قانون برنامه بودجه سال ۱۴۰۳ می باشد ولی تا کتون علی الحساب ۳ میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت نشده است.

دهقان کیا تاکید کرد: وقتی ما با بازنشستگان تأمین اجتماعی صحبت از انتخابات می کنیم می گویند چگونه است که مصوبه سرپرست ریاست جمهوری اجرا نمی شود اما از ما انتظار مشارکت دارند؟

وی از مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر کار خواست که طبق مصوبه مذکور عمل کرده و ۴ و نیم میلیون بازنشسته تامین اجتماعی را از استرس و نگرانی خارج کنند.

یک بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی از تأخیر در اجرای متناسب‌سازیِ حقوق و ارجاع اجرای این قانون به تأمین منابع ابراز نگرانی کرد.

یک بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی در تماس با ایلنا، از تأخیر در اجرای متناسب‌سازیِ حقوق و ارجاع اجرای این قانون به تأمین منابع ابراز نگرانی کرد و گفت: منابع همسان‌سازیِ بازنشستگانِ صندوق‌های دیگر را از محل افزایش یک درصد ارزش افزوده تعیین کرده‌اند اما هنوز برای بازنشستگان تأمین اجتماعی تصمیمی نگرفته‌اند. 

این بازنشسته افزود: مالیات بر ارزش افزوده از جیبِ مردم پرداخت می‌شود و دولت برای همسان‌سازیِ حقوق بازنشستگان خود از آن استفاده می‌کند. صندوق تأمین اجتماعی متعلق به ماست و منابع و دارایی‌های آن از دسترنج ما حاصل شده، اما دولت‌ها با سیاستهای غلطِ خود و دست‌اندازیِ دائم به منابع این سازمان، کار را به جایی رسانده‌اند که صندوق تأمین اجتماعی از تأمین منابع متناسب‌سازی برای بازنشستگان ناتوان است. 

وی گفت: حقوق ما بسیار ناچیز است و اجرای متناسب‌سازی کمترین کاری است که می‌توانند برای ما انجام دهند. تأخیر در اجرای قانون و پرداختِ مابه‌التفاوتِ متناسب‌سازی تنها ارزشِ حداقل افزایشی که قرار است به ما برسد را کاهش می‌دهد. 

این بازنشسته افزود: هزینه‌های سنگین درمان در کنار عدم حمایت کافیِ بیمه‌های مادر و تکمیلی مشکلات بازنشستگان را در دوره‌ی میانسالی افزایش داده است. به طوریکه بسیاری از بازنشستگان از مراجعه برای درمان تا زمانی که مجبور نشوند، خودداری می‌کنند. 

به گفته‌ی وی، بازنشستگان از صندوقی که سال‌ها سهم بیمه به آن پرداخت کرده‌اند، حمایتی ندیده‌اند و مجبور شده‌اند در سن بازنشستگی برای تامین هزینه‌های خانواده به شغل دوم روی بیاورند. 

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری درخصوص مبلغ علی‌الحساب همسان‌سازی حقوق‌ها که به حساب بازماندگان بازنشستگان کشوری واریز شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، به دنبال ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه و اجرای ماده ۲۹ آن، دولت به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان، مکلف به اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق شد و برای سال اول با اجرای ۴۰ درصد قانون، صندوق بازنشستگی کشوری به صورت علی‌الحساب از ابتدای سال ۱۴۰۳ ماهانه باید یک میلیون تومان به هر یک از بازنشستگان پرداخت کند که البته طبق اعلام مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در روز چهارشنبه، قرار بر این شد که مبلغ علی‌الحساب قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا آخر همان روز یعنی چهارشنبه (۶ تیرماه) به حسابها واریز شود.

اما برخی بازماندگانِ بازنشستگان صندوق کشوری نسبت به میزان این پرداختی دچار ابهاماتی شدند چرا که رقم اعلامی صندوق یعنی ۳ میلیون تومان بابت معوقه علی‌الحساب همسان‌سازی به حساب آنها با مبلغی کمتر واریز شده است که رضا فیضی‌نژاد معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگو با ایسنا، در این زمینه اظهار کرد: مبلغ علی‌الحساب ۳ میلیون تومان مربوط به مستخدمینی است که تا پایان سال ۱۴۰۲ بازنشسته یا از کار افتاده شده‌اند لذا در مواردی که شخص بازنشسته فوت کرده باشد، این مبلغ به صورت مساوی بین وراث قانونی وی که تاکنون حقوق وظیفه دریافت می‌کردند تقسیم و پرداخت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: