مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

پرداخت وام ویژه 10 تا 100 میلیون تومانی برای مددجویان | وام فوری بدون کارمزد برای مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران از پرداخت ۳ هزار و ۹۲ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد استان تهران و سایر متقاضیان نیازمند واجد شرایط در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

کدخبر : 19043
سایت سرگرمی روز :

اکبر بیات افزود: در بهار امسال ۳ هزار و ۹۲ فقره وام قرض الحسنه به مبلغ ۸۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران و سایر نیازمندان واجد شرایط پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار و ۷۵۲ فقره وام کارگشایی، ۳۰۲ فقره وام اشتغال، ۲۲ فقره تأمین مسکن و ۱۶ فقره در قالب امور فرهنگی پرداخت شده است.

بیات میزان کل تسهیلات پرداخت شده در سال گذشته را ۴۲۴ میلیارد تومان به ۲۰ هزار و ۲۹۶ فقره اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان پرداخت تسهیلات با ۳۷۳ میلیارد و ۶۰۷ میلیون تومان به تعداد ۱۷ هزارو ۷۰۰ فقره در سرفصل تسهیلات کارگشایی پرداخت شد.

مدیرامور شعب صندوق امداد ولایت استان تهران با اشاره به اینکه در استان تهران چهار شعبه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت فعالیت دارند، تصریح کرد: علاوه بر شعب، در دفاتر ادارات کمیته امداد استان تهران نیز یک نفر به عنوان عامل صندوق، خدمات تسهیلات، پرداخت و سایر خدمات را به مراجعان ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق تا ۱۰میلیون تومان هیچگونه کارمزدی اخذ نمی‌شود، افزود: برای تسهیلات بالای ۱۰میلیون تومان نیز ۳ درصد، فقط یک بار به عنوان کارمزد دریافت می شود.

در این گزارش تصریح شده است :خیران حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق امداد ولایت به آدرس (www. sqev. ir) و یا با مراجعه به شعب صندوق امداد ولایت با طرح‌های این صندوق آشنا شوند و همچنین از طریق مراجعه به شعبات و یا دفاتر کمیته امداد در استان تهران نسبت به مشارکت در طرح‌های این صندوق و بویژه طرح قرض ماندگار (کمک به قرض الحسنه) مشارکت نمایند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۷۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی در استان پرداخت شده است.

قباد مبشری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: پارسال ۶هزار و ۳۱۶ فقره تسهیلات با اعتبار ۷۲ میلیارد تومان به نیازمندان و امسال نیز ۲۵۶ فقره وام با اعتبار سه میلیارد و ۹۸۶ میلیون تومان به متقاضیان نیازمند در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.

وی عنوان کرد: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با هدف پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سایر نیازمندان تأسیس‌شده است.

مبشری با اشاره به اینکه ترویج سنت قرض‌الحسنه از سیاست‌های اصلی کمیته امداد در ایجاد صندوق امداد ولایت است افزود: راه‌اندازی این صندوق یکی از اقدام های مهم کمیته امداد به‌منظور پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان و افراد نیازمند است.

مبشری بابیان اینکه یکی از راهکارهای مهم کمیته امداد برای کاهش مشکلات اقشار آسیب‌پذیر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی به آنان است گفت: وام های قرض‌الحسنه کارگشایی صندوق امداد ولایت به‌منظور تأمین هزینه‌های ضروری نیازمندان در زمینه‌های مختلف پرداخت می‌شود.

وی بابیان اینکه توانمندسازی مددجویان یکی از مهم‌ترین اهداف فعالیت‌های کمیته امداد است، تصریح کرد: تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در زمینه کمک‌های حمایتی، خودکفایی و اشتغال، درمان، تحصیلی، ودیعه مسکن، خرید و تعمیرات مسکن، و پرداخت جهیزیه پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد امام خمینی (ره) با بیان اینکه طرح قرض ماندگار (کمک به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه) به‌منظور کمک به نیازمندان در صندوق امداد ولایت کمیته امداد اجرایی شده است،افزود: در قالب طرح مذکور خیرانی که تمایل به مشارکت در این طرح را دارند، سپرده‌گذاری آنان به‌صورت دائمی در حساب صندوق امداد ولایت باقی می‌ماند تا زمینه پرداخت تسهیلات به نیازمندان فراهم شود.

مبشری ابراز کرد: از همه خیران نیکوکار درخواست می شود تا حتی با مبلغ جزئی و ناچیز این صندوق را حمایت کرده و با مشارکت در امر خیر دنیوی قرض ماندگار و همچنین سپرده گذاری در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از ثواب اخروی قرض‌الحسنه بهره‌مند شوند.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: