کارت اعتباری | کارت رفاهی
پرداخت کارت اعتباری جدید ۴۰۰ هزار تومان برای این گروه ها در تهران | شارژ کارتهای چند منظوره برای این دهک ها در تهران
اعضای شورای شهر طــرح « الحاق یک تبصره ذیل ماده ۷ مصوبه تعیـین نرخ بلیت و کرایه وسایل حـمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳» و همچنین طــرح « الحاق یک بند به تبصره یکم (۱) ماده واحده مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران» را تصویب کردند.
اعضای شورای شهر طــرح « الحاق یک تبصره ذیل ماده ۷ مصوبه تعیـین نرخ بلیت و کرایه وسایل حـمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳» و همچنین طــرح « الحاق یک بند به تبصره یکم (۱) ماده واحده مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران» را تصویب کردند.
اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز خود بـررسی طــرح « الحاق یک تبصره ذیل ماده ۷ مصوبه تعیـین نرخ بلیت و کرایه وسایل حـمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳» را روی میز بررسی قرار دادند و علی اصغر قائمی در توضیح این طرح با بیان اینکه این موضوع در جلسه مشترک کمیسیون حمل ونقل و بودجه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: بر اساس این طرح، تبصرهای به ماده هفتم اضافه میشود که بر اساس آن سقف شارژ کارتهای چند منظوره جهت استفاده در شبکه حمل ونقل عمومی برای کلیه اقشار جامعه از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش مییابد و شهرداری تهران نیز موظف است بار مالی این افزایش را محاسبه و در قالب اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ جهت تصویب به شورای شهر ارائه کند.
در ادامه قائمی با بیان اینکه بیشتر تأکید بر اجرا داریم، افزود: دامنه شمول این طرح به هشت دسته بر میگردد که مربوط به خانواده شهدا و جانبازان معلولان بازنشستگان شهرداری تهران، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد دانشجویان، دانش آموزان، خبرنگاران و سالمندان بالای ۶۵ سال سن میشود که سرجمع ۷۷ هزار کارت تردد را در برمیگیرد و برآورد مالی مورد نیاز برای امسال هم ۸۸ میلیارد تومان میشود که بار مالی سنگینی ندارد و افزایش سنگین و عجیب در این زمینه نداریم و تقاضای ما تصویب این الحاقیه است.
به گزارش ایسنا اعضای شورای شهر طــرح « الحاق یک تبصره ذیل ماده ۷ مصوبه تعیـین نرخ بلیت و کرایه وسایل حـمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ » را با رأی مثبت خود تصویب کردند.
در ادامه اعضای شورای شهر تهران بررسی طــرح « الحاق یک بند به تبصره یکم (۱) ماده واحده مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران» را مورد بررسی قرار دادند و قائمی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در تشریح جزییات این طرح با بیان اینکه در برنامه توسعهای آمده است که دولت مکلف است طبق بودجه سنواتی به منظور حمایت و تجلیل از رشادتهای جانبازان که حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه دارند و جانبازان کمتر از ۲۵ درصد جانبازی. همسران و فرزندان آن خدمات رفاهی ورزشی و... ارائه کند، گفت: در بند دو این قانون که مربوط به ما می شود شهرداری تهران موظف شده است که نسبت به ارائه خدمات رایگان به این قشر اقدام و هزینه های آن را در حساب های فی ما بین دولت اعمال و پرداخت آن را پیگیری کند.
مجید باقری معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران هم با حضور در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان افزایش هزینه ناشی از افزایش سقف کارت منزلت ایجاد خواهد شد که به شورا ارائه می شود اما در این طرح باید دامنه خدمات مشخص شود چراکه بازه جمعیتی که برای جانبازان و ایثارگران اعلام شده حدود ۸۰۰ هزار نفر میشود و فارغ از اینکه ما این ۸۰۰ هزار نفر را چگونه شناسایی کنیم بار مالی سنگینی دارد و ما میخواهیم تکلیف دولت به صورت دقیق در این طرح لحاظ شود، چراکه بار مالی چشمگیری دارد و باید به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.
ناصر امانی عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه هیچ گاه دولتها در بودجههای سنواتی خود این تکالیف را لحاظ نمیکنند، گفت: مگر ما چند رزمنده داریم و حالا میخوایم بلیت چند تومنی را موکول به پرداخت دولت کنیم؟ شهرداری تهران برود پیگیر وصول مطالباتش باشد و دقت داشته باشید که این طرح برای همه در حال اجرا است و ما فقط میخواهیم رزمنده های زیر شش ماه سابقه جبهه را اضافه کنیم وگرنه برای رزمندگان، خبرنگاران و.... در حال اجرا است.
محمد آخوندی نیز با تاکید بر اینکه ما هم این طرح را امضا کردیم و مخالف آن نیستیم، گفت: اما باید ابعاد مختلف وصول آن را از دولت به طور دقیق پیگیری کنیم.
در ادامه سید احمد علوی با بیان اینکه امروز دو اشکال در مصوبات وجود دارد، نخست نحوه اجرا و دوم نحوه اطلاع رسانی به مردم است، افزود: مردم شریف تهران اکنون چقدر از مصوبات ما درخصوص تخفیف ها و رایگان شدن استفاده از اماکن فرهنگی، ورزشی، تفریحی و حوزه حمل و نقل مطلع هستند؟ در حالی که ما برای اقشار مختلف از جمله ایثارگران، دانشجویان و دانش آموزان تخفیف ها و خدمات رایگان در نظر گرفتیم که مردم بی اطلاع هستند.
علوی گفت: در مدیریت شهری درباره خدمات تخفیفی و رایگان شدن باید شفاف سازی صورت گیرد. ما در این زمینه به دنبال طراحی طرحی هستیم که در این زمینه اطلاع رسانی دقیق صورت گیرد و این فقط در مورد شهر تهران نیست و امروز بسیاری از مردم در مورد خدماتی که برای مردم در برنامه ششم و هفتم آمده بی اطلاع هستند.
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه باید در متن طرح بنویسیم که این تصمیم وفق قانون بوده و شهرداری نیز موظف است که وصول این پول را پیگیری کند، ادامه داد: مثل بافت فرسوده نشود که به هیچ شهری پرداخت نکردند.
میثم مظفر نیز با بیان اینکه فرآیند استفاده جانبازان از کارت بلیت ها معیوب است و کرامت آنها حفظ نمی شود، افزود: باید به صورت اینترنتی استفاده از این خدمات دنبال و کارت ها توسط پست برای افراد ارسال شود. درخواست ما این است که شهرداری تا زمان رفع این مسئله موضوع را دنبال کند.
مهدی اقراریان نیز با بیان اینکه تخفیف هایی در مورد اماکن ورزشی تصویب کردیم اما عمدتا امکان پیاده سازی ندارد، گفت: چراکه تعارض منافع داریم و شهرداری تهران به دلیل پرداخت هزینه به حداقل اطلاع رسانی اکتفا میکند و خوب نیست و حتما سامانه ای برای تخفیف ها ایجاد شود و اگر مکانیزم مصوب نداشته باشد، اجرای خوبی نخواهد داشت.
اعضای شورای شهر تهران در نهایت با رأی مثبت خود طــرح « الحاق یک بند به تبصره یکم (۱) ماده واحده مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران» را تصویب کردند.