خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

فروش فوری سوزوکی با 4 محصول جدید | خرید خودرو سوزوکی با کمترین قیمت و تحویل 3 ماهه

شرکت راسا موتور خاورمیانه به عنوان نماینده فروش و خدمات پس از فروش محصولات سوزوکی و جی اِی سی (GAC) در ایران، شرایط فروش چهار محصول سوزوکی را برای مشتریان سامانه اعلام کرد.

کدخبر : 19090
سایت سرگرمی روز :

در حال حاضر راسا موتور خاورمیانه تحویل سوزوکی سیاز و بالنو را به مشتریان سامانه آغاز کرده است. حال این شرکت برنامه دارد تا در این شرایط فروش مرحله عقد قرارداد چهار محصول سوزوکی را انجام دهد. در این بخشنامه فروش سوزوکی بالنو، سیاز، فرانکس (مید هایبرید) و گرندویتارا تک دیفرانسیل (مید هایبرید) عرضه می شوند.

راسا موتور اعلام کرده است که خودروهای ثبت نامی با موعد تحویل ۹۰ روز کاری و با مدل ۲۰۲۴ به دست مشتریان خواهد رسید. همچنین در شرایط فعلی ۵۰ درصد قیمت علی الحساب خودرو در مبادی ورودی از مشتریان دریافت می شود. از سویی جریمه تاخیر هم ۲.۵ درصد ماهانه اعلام شده است.

خودرو

یکی از این خودرو ها، سوزوکی فرانکس (SUZUZKI FRONX) است. سوزوکی فرانکس در واقع یک کراس اوور کوچک شهری و یا هاچ بک کراس اقتصادی در سگمنت B است که بر اساس پلتفرم سوزوکی بالنو طراحی و در سال ۲۰۲۳ راهی وارد بازار های جهانی شده است. ناگفته نماند که شرکت تویوتا با همکاری شرکت سوزوکی محصولی را با نام تویوتا Urban Cruise عرضه کرده که عملا می توان آن را نسخه تغییر یافته سوزوکی فرانکس به حساب آورد. در حال حاضر شرکت راسا موتور خاورمیانه که تا پیش از این واردات محصولاتی مانند جیمنی، بالنو و سیاز را از برند سوزوکی انجام داده بود، مسئولیت واردات سوزوکی فرانکس را نیز بر عهده دارد و انتظار می رود تا شاهد محصولات بیشتری از نشان سوزوکی در بازار ایران باشیم.

اکنون در دور جدید واردات راسا موتور خاورمیانه به سراغ سوزوکی سیاز رفته و قصد دارد این سدان کامپکت اقتصادی را به بازار عرضه کند. سیاز یک سدان اقتصادی از سوزوکی است که با نام های مختلفی اعم از سوزوکی آلیویو، تویوتا بلتا و چانگان اوشان کییو در بازار های مختلفی در حال عرضه است. جالب است بدانید که سیاز در چندین کشور اعم از هند، چین، فیلیپین، اندونزی، تایلند، مصر و بعضی از کشور های آفریقایی و آمریکای لاتین در حال مونتاژ و عرضه است. در سال ۲۰۱۴ سوزوکی از سیاز به عنوان جانشین مدل قبلی SX4 رونمایی کرد و برای اولین بار در بزرگ ترین بازار هدف سوزوکی یعنی هند عرضه شد.

در سال ۲۰۱۸ این سدان کامپکت فیس لیفت شد که تا کنون نیز در حال تولید است همچنین در ۲۰۲۱ میلادی نمونه مونتاژ هند این خودرو ری برند شد تا در بعضی از بازار های آفریقایی هدف تویوتا با نام تویوتا بلتا به فروش برسد.

در سوزوکی سیاز یک طراحی ساده اما قابل قبول را می بینیم که با توجه به سال طراحی و اقتصادی بودن خودرو قابل توجیه است. در نمای جلویی چراغ ها ابعاد نسبتا بزرگ و گرافیک و هندسه قابل قبولی دارند. دی لایت ها نیز به صورت خطی در قسمت پایینی کاسه چراغ ها تعبیه شده اند.

جلو پنجره خودرو ابعاد نسبتا بزرگی دارد و الگوی طراحی مشبک در آن دیده می شود. علاوه بر این در قسمت بالایی و پایینی آن دو نوار کرومی قرار دارد. در قسمت پایینی سپر خودرو یک حفره وجود دارد که چراغ های مه شکن خودرو در این ناحیه قرار دارند و اطراف آن ها نیز نوار های تزیینی کرومی به چشم می خورد.

نسل پنجم سوزوکی گرند ویتارا با دو پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی و ۳ سیلندر توربو و سه گیربکس ۵ سرعته دستی، ۶ سرعته اتومات و e-CVT در بازار هند و دیگر کشورهای جهان عرضه شده است.

نسخه‌ای از ویتارا که راسا موتور وارد بازار ایران کرده، از یک پیشرانه ۴ سیلندر بنزینی با سیستم هیبرید ۱۲ ولت استفاده می‌کند. حداکثر خروجی‌های این سیستم نیمه هیبریدی ۱۰۲ اسب بخار و ۱۳۷ نیوتن.متر است. این پیشرانه هیبریدی در سوزوکی فرانکس، یکی دیگر از محصولات این شرکت ژاپنی هندی نیز به کار رفته است. سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۴ در دو نسخه دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل توسط راسا موتور عرضه می‌شود و بدین ترتیب گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته قدرت را یا به چرخ‌های جلو یا به هر دو محور انتقال می‌دهد.

همان‌طور که می‌بینید پیشرانه ویتارا جدید آنچنان پرقدرت نیست و بنابراین نباید از آن انتظار شتاب‌گیری سریع و سرعت زیاد و البته آفرود بالایی را داشت. اگرچه شتاب سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۴ حدود ۱۱ ثانیه اعلام شده است، اما در شرایط واقعی شتاب ۱۵ ثانیه‌ای امکان‌پذیر است. جالب توجه است که بدانید خروجی‌های ویتارا جدید از نسخه مونتاژی ایران خودرو بسیار کمتر است.

البته مزیت نسل جدید گرند ویتارا مصرف سوخت پایین و اقتصادی است. این کراس اوور جمع و جور و سبک وزن در هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۵.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند که دلیل آن هم استفاده از سیستم هیبریدی است.

 

منبع: آخرین خودرو
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: