بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

خبر مهم از بسته بیمه تکمیلی برای بازنشستگان | ترمیم حقوق بازنشستگان طبق قانون و متناسب با تورم در راه است

مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:باید نیازها را احصاء کرد که شامل سلامت و رفاه و صندوقهای بازنشستگان میشودکه شاهد سوءمدیریت‌ها هستیم؛ اکنون دولت نزدیک ۳۵۰ هزار میلیارد به آنها پول میدهد چون درغیر این صورت امکان ادامه ندارند

کدخبر : 19094
سایت سرگرمی روز :

 پزشکیان با بیان این‌که«با سومدیریت هزینه تحمیل میکنند»،افزود:باید کاری کرد که کارخانه ها و شرکتها و ساختمانها دراختیار اعم از گردشگری و تولیدی به گونه‌ای استفاده کرد که به بهره‌وری برسد نه این‌که به ضرر برسد.میتوان فروخت ودر بورس گذاشت یا این‌که کاری کنیم سرمایه موجود ضرر ندهد

وی اظهارکرد:اگر قرار باشد درسازمان افرادی فقط فوق العاده مدیریت گرفته وافراد حزبی وجناحی عضو هیات مدیره شود و ضرر بدهد و بازنشسته نتواند زندگی کند؛اگر رییس جمهور شوم این وضعیت را تغییر میدهم و بهره ور میکنیم

 قطعا کاری کرده که سلامت بازنشستگان بابیمه تکمیلی تنظیم و تاحدودی به رفاه و سلامت برسند

مسعود پزشکیان معتقد است آنچه باید در زمینه صندوق‌های بازنشستگی انجام دهیم که در قانون برنامه هفتم هم آورده‌ایم و دولت را تا حدی موظف کردیم که این کار را انجام دهند، در گام اول این بود که چون بیشترین دغدغه بازنشستگان  در سنین بالا بیماری و ناخوشی‌هاست، به صورت بیمه تکمیلی و بدون هزینه این بخش را که مربوط به سلامت است حل کنند و هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشند و بدون هزینه مورد سلامت برای بازنشستگان پیش رود. دیگر اینکه در گام دوم حقوق آنان را براساس تورم افزایش دهیم تا قدرت خرید آنان متعادل با تورم کشور باشد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت که این رویه در کل دنیا وجود دارد که در سن بازنشستگی یکسری تسهیلات درباره حمل و نقل و مسافرت‌ها و گردش تخصیص می‌دهند که در باقی مانده عمرشان لذت ببرند و می‌توان این کارها را انجام داد.

وی همچنین برای احصای نیاز بازنشستگان و ایجاد یک نهاد تنظیم گر برای این موضوع نیز تاکید کرد.

سعید جلیلی نیز با اشاره به اینکه امروز تکریم بازنشستگان وظیفه اصلی دولت و همه بخش‌های کشور است، گفت که در این روزها بارها از من سوال شده است که چرا بحث همسان سازی حقوق انجام نمی‌شود؛ وقتی گفته می‌شود همسان سازی حقوق بلافاصله گفته می‌شود که منابع آن از کجاست.

وی با تاکید بر اینکه باید جلوی فساد را گرفت، عنوان کرد که بروید در همین سازمان‌های بازنشستگی چه کشوری و چه تأمین اجتماعی ببینید که چه کسانی در آن هشت سال چه پرونده‌هایی داشته‌اند و چه کسانی هیئت مدیره بودند و حقوق‌های نجومی می‌گرفتند در حالی که بازنشستگان‌مان مشکل داشتند؛ ببینید این همه شرکت‌هایی که بودند چه کار کردند و هیئت مدیره‌ها و مدیران عامل آنها چه کسانی بودند؛ اتفاقاً بحث ما در حوزه مبارزه با فساد کلی نیست بلکه باید امتداد پیدا کند و در اینجا خودش را نشان دهد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری معتقد است اگر دولت می‌خواهد به بازنشستگان برسد و به صندوق‌های بازنشستگی رسیدگی کند یکی از مباحث بدهی‌های دولت به صندوق‌هاست و این موضوع باید هرچه سریعتر و به شکل مناسبی دنبال شود.

   سخنرانی مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سالن شهید باکری خانه جوان ارومیه در جمع حامیانش ارومیه آغاز شد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع هوادارانش در ارومیه گفت: سلام بر شهید امینی و باکری فرزندان قهرمان این مرز و بوم سلام بر سردار سلیمانی که مال مردم ایران هستند و مال یک گروه خاصی نیستند مردم ایران انقلابی هستند و تنها یک گروه خاصی انقلابی نیستند.

وی درادامه گفت: من از این همه استقبال و اظهار محبت مردم شرمنده مردم ارومیه هستم من فرزند این آب و خاک هستم و از خیابان های این شهر آمده ام من به عنوان فرزند آذربایجان هیچ وقت به شما دروغ نخواهم گفت و همیشه صادق خواهم بود.

پزشکیان درادامه گفت: آنهایی که به گونه ای حرف می زنند و به گونه ای دیگر عمل می کنند ثابت می کنیم که صادق هستیم و صدای محرومان خواهیم بود و صدای آن کسانی خواهیم بود که در این مملکت انها را تحویل نمی گیرند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما تلاش می کنیم که اقتصاد، گردشگری و تجارت رونق پیدا کند و با بستن مرزها و جنگ با دنیا به جایی نخواهیم رسید و باید با دنیا آشتی کنیم ما از همه نیروهای مسلح دفاع و تشکر می کنیم .

پزشکیان افزود: آقایان ادعا می کردند برنامه دارند و آدمایی که یک اداره را اداره نکردند میخواهند مملکت را اداره کنند،ما از درون مردم هستیم و با مردم هستیم و رقبا ادعا دارند که ما با مردم نیستیم.

وی درادامه گفت: همه انسانها با هم برابر هستند و هیچ کسی   جز در تقوابر دیگری  برتری ندارد ما همه کرد و ترک و ارمنی و عرب و عجم با هم برادریم و در این شهر زندگی می کنیم.

پزشکیان ادامه داد: در خصوص مشکلات صنفی و بیمه کارگران و بازنشستگان  و معلمان را پیگیری های لازم را انجام خواهم داد.

پزشکیان پیش از ارومیه به کرمانشاه سفر کرد و در ورزشگاه آزادی این استان برای هواداران خود سخنرانی کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه حرکت‌های خوبی برای بازنشستگان در دولت شهید رئیسی آغاز شد، گفت: رئیس جمهور جدید هم راه شهید رئیسی را ادامه دهد.

تقی اکبری ۱۳ تیر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در اکثر کشورها بازنشستگان شهروندان درجه یک محسوب می‌شود، افزود: یک فرد بازنشسته آئینه تمام نمای یک تمدن است.

وی با بیان اینکه تمدن امروز ناشی از تلاش نیروی انسانی بوده که امروز بازنشسته شده‌اند، گفت: در دولت سیزدهم حرکت‌های خوبی برای بازنشستگان آغاز شده است. یکی از دغدغه‌های اصلی شهید جمهور همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بود که بعد از شهادت ایشان بخشی از آن پرداخت شد. همچنین رتبه‌بندی معلمان نیز در حال انجام است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: