واریزی جدید | عیدی دولت

فوری/واریزی جدید دولت برای این خانوارها | واریزی جدید 6 میلیون تومانی دولت به این افراد در این هفته

واریزی جدید دولت کمک های مناسبتی و ماهانه ای است که دولت به یکسری از گروه ها و افراد اختصاص می دهد.

کدخبر : 19102
سایت سرگرمی روز :

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نوشت: مبلغ سه میلیون تومان به صورت علی الحساب به هر یک از ۲/۶ میلیون بازنشسته صندوق های لشگری و کشوری و ۴/۲ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی در مجموع با ۲۰ ه.م.ت اعتبار پرداخت شد.

داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره واریز مبلغی تحت عنوان متناسب سازی حقوق بازنشستگان در توئیتی نوشت:

در اجرای قانون برنامه هفتم پیشرفت آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان به تصویب هیات دولت رسید و مبلغ سه میلیون تومان به صورت علی الحساب به هر یک از ۲/۶ میلیون بازنشسته صندوق های لشگری و کشوری و ۴/۲ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی در مجموع با ۲۰ ه.م.ت اعتبار پرداخت شد.

دولت در این هفته 6 میلیون تومان به حساب این بازنشستگان پول واریز کرده است. 3 میلیون بابت معوقات فروردین ماه و 3 میلیون بابت علی الحساب همسان سازی حقوق بازنشستگان.

رویداد۲۴ نوشت: در فاصله کمتر از دو روز مانده به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هیات وزیران در جلسه چهارم تیرماه خود مصوبه‌ای بدون پشتوانه و تنها با مقاصد سیاسی در خصوص متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی به تصویب رسانده است. براساس این مصوبه قرار شده تا قبل از تهیه جداول امسال همسان‌سازی مبلغ یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان واریز شود. به نظر می‌رسد هیات دولت عجله دارد یک شب قبل از مرحله دوم انتخابات، این مبلغ را در حمایت از جریانی خاص و با تبلیغات گسترده به حساب افراد واریز کند.

ماجرا این است که دولت به علت ناکارآمدی فوق‌العاده‌اش نتوانست بعد از دو سال برنامه توسعه را به مجلس ارائه دهد. مجلس هم به دلیل رقابت‌های سیاسی ریاست مجلس با رئیس دولت وقت (ابراهیم رئیسی) گفت که تا دولت برنامه هفتم را به مجلس ندهد، مجلس لایحه بودجه سال بعد را تحویل نخواهد گرفت. همین شد که در نهایت لایحه کلی بودجه در آخرین ساعات کاری روز پایانی سال گذشته با شبهاتی در نهایت تصویب شد.

اما فقط لایحه کلی تصویب شده بود و جداول آن تصویب نشد. بنابراین تکلیف مواردی مانند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان روشن نشد و علی‌رغم وعده‌های دولت این کار از ابتدای سال ۱۴۰۳ انجام نشد. بعد از درگذشت آیت‌الله رئیسی، از آنجایی که هم دولت و هم ریاست مجلس درگیر رقابت‌های جناحی و انتخابات و گشت‌وگذار در استان‌ها شدند، وضعیت تهیه جداول بودجه از جمله جداول همسان‌سازی به امان خدا رها شد تا شیفتگان خدمت، در جنگ قدرت یکدیگر را لگدمال کنند.

حالا دولت به این نتیجه رسیده است که به بهانه جبران همسان‌سازی انجام نشده، پولی را در شب انتخابات به حساب بازنشستگان واریز کند. اما دقت نمی‌کند که دم خروس که نه، خود خروس از زیر عبای طراحان این ایده پیداست.

نکته جالب این جاست که مسئولیت پیشنهاد این مصوبه در هیات وزیران را کسی گردن نمی‌گیرد. در شرایطی که برنامه ششم خاتمه یافته و برنامه هفتم هنوز جاری نشده، متناسب‌سازی بدون کسب نظر از صندوق‌های بازنشستگی و تامین منابع بلندمدت آن چنان با عجله تصویب شده است که حتی روش اجرایی آن مشخص نیست.

زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طی روزهای گذشته بارها از سوی بازنشستگان مورد سوال قرار گرفته است، اهمیت این موضوع تا حدی است که یکی از پرسش‌های اصلی از دو نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری هم به برنامه آنها در ارتباط با صندوق‌های بازنشستگی اختصاص داشت.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید؟

به گزارش اقتصادنیوز، دوازدهم تیرماه بود که از بخشی از سخنان داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌شد اینگونه برداشت کرد که موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بالاخره در حال اجراست. به گزارش ایسنا، منظور در این باره گفت: «با ابلاغ قانون بودجه در حال تنظیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و جلسات با صندوق‌های‌ بازنشستگی شروع شده که در روزهای آینده تکمیل خواهد شد و با توجه به اینکه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال اجرا می‌شود، معوقات هم پرداخت خواهد شد.» اما آنگونه که اطلاعات بعدی نشان می‌دهد، دولت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری را دنبال می‌کند و بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان باید درصف انتظار بمانند. البته رئیس سازمان برنامه و بودجه در این باره هم توضیحی داده است. به گفته وی، در مورد صندوق‌های بازنشستگی بخش دولتی پیش‌بینی شده امسال منابع حاصل از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده که ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده به این موضوع اختصاص یابد.

بر اساس این گزارش، در برنامه هفتم توسعه موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دیده شده که طی سه سال اجرا شود؛ به طوری‌که در سال اول ۴۰ درصد و در دو سال بعد هم ۶۰ درصد به اجرا درآید.

معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خلال اظهاراتش، از پرداخت معوقات بازنشستگان هم خبر داده بود که در همین ارتباط، روز گذشته روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که حساب بازنشستگان تامین اجتماعی شارژ شده است. به گفته مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، مبلغ سه میلیون تومان بابت علی‌الحساب متناسب‌سازی و معیشت بازنشستگان برای ماه‌های فروردین تا خرداد ماه به حساب بازنشستگان واریز شد. براساس اطلاعات منتشر شده، این واریز برای همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران بوده و با هماهنگی فنی با بانک، به صورت کامل به حساب همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی واریز شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: