سایپا | ثبتنام سایپا | فروش فوری سایپا

دور جدید فروش فوری سایپا با خودرو جدید | رونمایی سایپا از محصول جدید و ارزان قیمت+مشخصات فنی

جدیدترین محصول سایپا به بازار رسید.

کدخبر : 19106
سایت سرگرمی روز :

شاهین پلاس اتوماتیک محصول جدید شرکت سایپا معرفی شد. شاهین پلاس، به موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپ ME16 مجهز است و 115 اسب بخار قدرت را با گشتاور 150 نیوتن متر، به گیربکس شش دنده اتوماتیک AT ساخت کمپانی DAE می‌رساند.

طبق برنامه ریزی سایپا، خودرو جدید شاهین پلاس اتومات، که موتور و گیربکس کاملا متفاوتی نسبت به شاهین CVT دارد، در تیرماه امسال وارد مرحله تجاری‌سازی می‌شود و در نیمه دوم سال نیز وارد بازار کشورمان می‌شود.

براساس آخرین اطلاعات موجود، شاهین پلاس، به موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپ ME16 مجهز است و 115 اسب بخار قدرت را با گشتاور 150 نیوتن متر، به گیربکس شش دنده اتوماتیک AT ساخت کمپانی DAE می‌رساند. به گفته مدیر عامل سایپا، شاهین پلاس در بخش داشبورد، رودری‌ها و امکانات رفاهی و ایمنی، تغییراتی داشته و از امکانات بالاتری نیز بهره می‌برد.

سایپا

گروه خودروسازی سایپا در راستای افزایش عرضه محصولات و تنظیم بازار در نظر دارد شرایط فروش فوق العاده خودروی وانت سایپا ۱۵۱ را از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه 1403/04/14 از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا به آدرس https//saipa.iranecar.com تا زمان تکمیل ظرفیت فعال کند.

شایان ذکر است، متقاضیان می‌توانند جهت تسهیل در فرایند ثبت نام قبل از شروع ثبت نام به آدرس فوق مراجعه کرده و نسبت به ثبت و یا به روز رسانی اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اقدام کنند.

سدان‌های کوچک اقتصادی، به‌ویژه محصولات سایپا، طی سال‌های اخیر نقش پررنگی در سفره خودرویی مردم داشته‌اند و خانواده سری X200 سایپا هم به دلیل قیمت پایین‌تر از سایر رقبا، محبوبیت نسبتا بالایی بین مشتریان ایرانی پیدا کرده‌اند. سهند S و ساینا S دو سدان کوچک اقتصادی سایپا هستند که در این مطلب به مقایسه آن‌ها می‌پردازیم تا نقاط قوت و ضعف محصول جدید سهند S نسبت به مدل قبلی آن یعنی ساینا S بیشتر برای متقاضیان این دو خودرو مشخص شود.

ساینا اس در واقع نسخه فیس‌لیفت شده از ساینا معمولی به شمار می‌رود و هر دوی آن‌ها نیز نمونه جدیدتر خودرو تیبا محسوب می‌شوند. تیبا نیز روی پلتفرم اصلاح شده پراید توسعه پیدا کرد و از اواخر دهه ۸۰ شمسی به سبد محصولات سایپا اضافه شد. بعد از آن ساینای معمولی با طراحی زیباتر به بازار آمد و سرانجام نیز این ساینا S بود که در سال ۹۹ جایگزین ساینا EX معمولی شد. ساینا S که در نمای جلو و پشت نسبت به مدل قبلی تغییرات زیادی داشت، به تدریج باید جای خود را به سهند S بدهد. خودرو سهند سایپا نمونه کاملا فیس‌لیفت از ساینا S محسوب می‌شود که در سال ۱۴۰۲ برای نخستین بار رونمایی شد و تولید و عرضه آن نیز در سال ۱۴۰۳ استارت خورد.

اگر از نمای بغل به مقایسه سهند S با ساینا S بپردازید، متوجه می‌شوید که هر دوی آن‌ها یک قالب بدنه آن هم متعلق به خودرو تیبا را به خدمت گرفته‌اند. این طراحی بدنه طی سال‌ها بدون تغییر اساسی باقی مانده و صرفاً چندین مرتبه نمای جلو و عقب آن بسته به نام و مدل خودرو، تغییر کرده است.

بنابراین مهمترین جنبه تفاوت ظاهری سهند S با ساینا S به طرح نمای جلو و عقب این دو محصول سایپا برمی‌گردد که انصافاً خودروی سهند از لحاظ طراحی چراغ‌ها، فرم جلوپنجره، استایل نمای عقب، طرح چراغ‌های پشت و طرح سپرها در مقایسه با ساینا S جلوه به مراتب دلچسب‌تری ارائه می‌دهد که البته به دلیل جدیدتر بودن طراحی آن، این مورد امری کاملاً طبیعی است. بنابراین اگر خودروی زیباتر بین این دو سدان سایپا را مد نظر دارید، قطعاً سهند S می‌تواند گزینه مطلوب شما در این میان باشد و چهره‌ای به‌روز به همراه استایلی جذاب‌تر را در اختیار شما بگذارد.

اگرچه اصل و اساس موتور و گیربکس این دو محصول سایپا یکسان به نظر می‌رسد اما موتور سهند S از نوع M15 GSI بوده و دستخوش برخی اصلاحات شده است. از مهمترین اصلاحات صورت گرفته در موتور ۸ سوپاپ سهند S می‌توان به اضافه شدن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ VVTi و منیفولد خروجی دود استیل یا هدرز اشاره کرد. این اصلاحات باعث شده تا توان موتور کمی افزایش پیدا کند و به ۹۰ اسب بخار در کنار ۱۳۷ نیوتن متر برسد. گیربکس دستی ۵ سرعته نیز همچون گذشته وظیفه انتقال قدرت پیشرانه به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. میانگین مصرف سوخت سهند S تقریباً نزدیک به ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و شتاب صفر تا صد آن نیز معادل ۱۳ ثانیه تحت شرایط استاندارد ارزیابی می‌شود.

اما ساینا S با موتور M15 خود قدرتی برابر ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس ۵ سرعته دستی تحویل می‌دهد. این خودرو حدود ۱۰۵۰ کیلوگرم وزن دارد که ۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از سهند S بوده و میانگین مصرف سوخت آن نیز ۷.۲۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از سوی شرکت سازنده اعلام شده است. شتاب صفر تا صد ساینا S نیز در همان محدوده ۱۲.۸ تا ۱۳ ثانیه ارزیابی می‌شود و احتمالاً در عمل اختلاف فاحشی با سهند S نداشته باشد.

در مجموع به نظر می‌رسد که تمایز جزیی مشخصات فنی این دو محصول سایپا تاثیر زیادی روی عملکرد آن‌ها به ویژه در بحث شتاب، چابکی و کیفیت سواری نداشته است اما موتور سهند به واسطه به روز رسانی‌هایی مثل برخورداری از تایمینگ متغیر سوپاپ و استفاده از هدرز می‌تواند کمی سرحال‌تر عمل کند و از لحاظ استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت نیز در شرایط بهتری قرار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: