دعا | دعا حاجت

خواندن این نماز معجزه می کند | با خواندن یکبار این نماز به همه خواسته ها و آرزوهات میرسی

نمازی حاجتی که معجزه میکند

کدخبر : 19132
سایت سرگرمی روز :

آموزش نماز حاجت فوری شب جمعه به توصیه پیامبر به همراه آموزش کامل خواندن این نماز را در این مطلب برایتان آماده کرده ایم.

گاهی برای رسیدن به خواسته و آرزوهایتان، دو رکعت نماز حاجت ساده کافی است بخصوص اگر نماز حاجت روز پنجشنبه را بجا آورید. در مطالب قبلی روش های مختلف خواندن نماز حاجت مثل، نماز حاجت بسیار قوی در روز جمعه و... را برایتان گفتیم و حالا قصد داریم طریقه خواندن نماز حاجت روز پنجشنبه را برایتان بگوییم.

نماز حاجت روز پنجشنبه یکی از معروف ترین نماز های حاجتی است که در کتب مذهبی ثبت شده است و شخص پیامبر خواندن این نماز را توصیه فرمودند. در این حدیث اشاره به اینکه نماز حاجت روز پنجشنبه را کی بخوانیم و یا نماز حاجت روز پنجشنبه قنوت دارد یا نه، نشده است ولی نماز حاجت روز پنجشنبه چگونه خوانده میشود عنوان شده است.

نماز حاجت

پیامبر فرمودند:

در روز پنجشنبه 4 رکعت نماز بجای آورد یعنی در هر 2 رکعت یک سلام به این شکل:

رکعت اول:سوره حمد و توحید 11 مرتبه

رکعت دوم:سوره حمد و توحید 21 مرتبه

رکعت سوم:سوره حمد و 31 مرتبه نوحید

رکعت چهارم:سوره حمد و 41 مرتبه توحید را بخواند و بعد از فارغ شدن از نماز، 51 مرتبه توحید را بخواند و 51 مرتبه صلوات بفرستد.

سپس به سجده رفته و در سجده 100 مرتبه بگوید:«یا الله یا الله»

بعد از آن دعا کرده و حاجت خود را طلب کند که به آنچه می خواهد میرسد.

در توصیف جایگاه این نماز، پیامبر فرمودند:

کسی که این نماز را بجا آورد و از خداوند بخواهد که کوه ها از همدیگر زوال پیدا کنند خواهد شد یا نزول باران را بخواهد خواهد شد و اینکه حجابی میان او و پروردگار نخواهد بود و اینکه خداوند هر آینه غضب خواهد کرد به کسی که این نماز را به جای آورد و حاجت خود را نخواهد.(کشکول ارومیه ای ص318 به نقل از بحارالانوار)

احتمالا شنیده اید که خواندن سوره حمد قبل از خواب و یا تلاوت سوره یاسین قبل از خواب فضیلت بسیار دارد ولی این دو سوره تنها سوره هایی نیستد که خواندنشان پیش از خواب توصیه شده است. در احادیث و روایات برخی از سوره ها به عنوان سوره های مجرب و پرفضیلتی معرفی شده اند که قبل از خواب خواندن آیات این سوره ها، برای فرد اثرات فوق العاده شگفت آوری به همراه دارد و شما لیست این سوره ها را در ادامه این بخش از دین و مذهب نمناک مشاهده می کنید.

سوره واقعه قبل از خواب

از امام باقر علیه السلام روایت شده:

هر کس هر شب پیش از خواب سوره واقعه را قرائت کند در حالی خداوند را دیدار می کند که چهره اش مانند ماه شب چهاردهم می درخشد.(ثواب الاعمال، ص117)

سوره خواب

سوره ملک قبل از خواب

پیامبر (ص) فرمودند:

در کتاب خدا سوره ای است که سی آیه دارد و هر کس پیش از خوابیدن آن را قرائت کن خداوند برای او سی حسنه می نویسد و سی گناه از او را پاک می کند وسی درجه بر دجات او می افزایدو فرشته ای از فرشتکان خدا مأمور میشود تا بال هایش را بر روی او بگسترد و او را از هر بدی و آفتی نگه دارد تا از خواب بیدار شود و این سوره از جانب صاحبش در روز قیامت مجادله می کند و ان سوره ملک است.( کنزالعمال، ح 2708)

امام صادق (ع) درباره ثواب خواندن سوره ملک قبل از خواب فرمودند:

هر کس سوره ملک را در نماز واجب خود یا پیش از آنکه بخواند قرائت نماید تا صبح در امان الهی خواهد بود تا وارد بهشت شود.(ثواب الاعمال، ص119)

ثواب خواندن سوره تکاثر قبل از خواب

پیامبر اکرم(ص) فرموده اند:

هر کس سوره تکاثر را در هنگام خواب با نیت صادق قرائت نماید 70 هزار حسنه به او داده می شود و 70 هزار گناه از او پاک می شود و 70 هزار درجه به او عطا می شود. قرائت کننده این سوره می تواند از خانواده، همسایه و دوستانش شفاعت کند و خداوند سختی های برخورد با فرشتگان نکیر و منکر را برای او هموار می سازد. (الدرالمنثور، ج6، ص386)

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: