خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

آغاز خرید هوندا سیتی در بازار | معرفی خودرو هوندا سیتی با مشخصات فنی

هوندا سیتی یکی از جدیدترین سدان های ژاپنی است که وارد بازار ایران شده و به عنوان یک محصول وارداتی می تواند علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کند. این سدان تازه وارد ژاپنی یکی از آن خودرو هایی است که سابقه بسیار طولانی داشته و تا کنون ۷ نسل از آن روی خط تولید رفته است.

کدخبر : 19155
سایت سرگرمی روز :

جدیدترین خانواده این خودرو که فیس لیفتی از نسل هفتم محسوب می شود در سال ۲۰۲۳ عرضه شده و شرکت آذریورد سال در تلاش است تا این خودرو را وارد بازار ایران کند. اما این سدان تازه وارد چه مشخصات و امکاناتی دارد؛ موضوعی است که در این مطلب سعی داریم به طور مختصر به آن بپردازیم.

سدان تازه وارد ژاپنی در بخش طراحی بدنه، سبک طراحی قابل قبولی را ارائه می دهد و سبک طراحی آن به گونه ای است که می تواند مخاطب را به خود جذب کندد. استفاده از چراغ های کشیده و همچنین سپر جلو برآمده این خودرو کمی جلوه تهاجمی به این خودرو داده است. اما در نما های جانبی شاهد طراحی یکنواخت و به نسبت ساده ای هستیم اما فرم طراحی و دیزاین رینگ های آلومینیومی کمی از سادگی این بخش ها کاسته است.

در بخش عقب هوندا سیتی شاهد طراحی به نسبت هماهنگی با دیگر بخش های این خودرو هستیم چرا که برآمدگی های موجود در این قسمت و فرم طراحی های سپر و گرافیک چراغ های عقب این خودرو کمی طراحی این بخش را اسپرت کرده است.

قلب تپنده هوندا سیتی یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلو  منتقل کند.

سیستم تعلیق به کار رفته در بخش جلو این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در بخش عقب این خودرو از سیستم تعلیق توییست بیم استفاده شده است. با اینکه این سیستم تعلیق چندان بروز نیست اما عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش می گذارد.

مصرف سوخت میانگین این خودرو تازه وارد ژاپنی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶.۲ لیتر است که عدد بسیار خوبی به شمار می رود.

کابین این خودرو طراحی آن چنان بروزی ندارد و در این خودرو شاهد طراحی ساده ای هستیم با این حال نمی توانیم به طراحی این خودرو ایراد های اساسی گرفت چرا که متریال و سبک طراحی این خودرو راضی کننده است و امکانات قابل قبولی را در این خودرو می توان مشاهده کرد.

امکاناتی نظیر؛ شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، کنترل پایداری، کروز کنترل، فرمان برقی، پدل شیفتر، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم پایش فشار باد تایرها، نمایشگر ۸ اینچی مالتی مدیا، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، حسگر نور، اندروید اتو و اپل کارپلی، چراغ‌های LED، رینگ آلومینیومی، نمایشگر ۸ اینچی لمسی، حالت های مختلف رانندگی و… از جمله امکاناتی است که هوندا سیتی دیده می شود.

امکانات و تجهیزات هوندا سیتی در قالب خودروی اقتصادی کلاس جهانی رضایت‌بخش هستند،‌ به شرطی که توقعتان را از این سدان جمع‌وجور بیش از حد بالا نبرید! در بخش ایمنی شاهد نصب شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز ضدقفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز روی مدل سیتی هستیم. سیستم کمک به حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار باد تایرها نیز روی این خودرو نصب شده‌اند.

هوندا سیتی در نسخه‌های فول آپشن به دستیارهای هوشمند رانندگی نیز مجهز شده است. در نسخه فول آپشن این خودرو می‌توانید به رادار نقطه کور،‌ هشدار ترافیک عقب و سیستم ترمز اضطراری دسترسی داشته باشید. البته کروز کنترل تطبیقی در هیچ‌کدام از تیپ‌های این خودرو نصب نشده است.

امکانات رفاهی سدان کوچک سیتی عبارت‌اند از: سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک دوکاناله، صندلی برقی راننده، سیستم چندرسانه‌ای همراه نمایشگر 8 اینچی لمسی و 4 بلندگو،‌ اندروید اتو و اپل کارپلی، کروز کنترل، دوربین دید عقب با خطوط راهنما، آینه‌های جانبی برقی تاشو با گرمکن، چراغ‌های جلو و عقب LED و چراغ‌های روشنایی روز LED. حجم صندوق بار هوندا سیتی نیز 519 لیتر اعلام شده است.

هوندا سیتی در مقام سدان اقتصادی ژاپنی با قیمتی غیراقتصادی رقبای بسیاری پیش‌رویش دارد. از نظر کلاس خودرو، رقیب هوندا سیتی خودرویی همانند سوزوکی سیاز یا هیوندای اکسنت است که معمولاً قیمت کمتری نسبت به نماینده هوندا دارند. بااین‌حال قیمت هوندا سیتی برای ثبت‌نام‌کنندگان حدود 2 میلیارد و 80 میلیون تومان تعیین شده است. با این قیمت، سدان کوچک سیتی رقیبی برای تویوتا کرولا و کیا سراتو خواهد بود.

کیا سراتو و تویوتا کرولا، نسبت به سدان کوچک سیتی در بازار ایران شناخته شده‌تر هستند و البته اندکی از این خودرو گران‌تر به فروش می‌رسند. رقابت هیوندای اکسنت و هوندا سیتی در بیشتر بخش‌ها، ازجمله قیمت، جذاب خواهد بود. درنهایت، سوزوکی سیاز نیز رقیب ارزان‌تر سدان سیتی در ایران به شمار می‌آید که پیش از این خودرو، وارد بازار شده است.. سدان جمع‌وجور هوندا در رقابت با سایر خودروها، کابین بزرگ، صندوق عقب جادار و مصرف سوخت اندک را به کاربر خود ارائه می‌دهد. در سوی مقابل رقبای این خودرو نیز نقاط قوت خاص خود را دارند که با تکیه بر آن‌ها، سدان کوچک هوندا را به چالش خواهند کشید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    خیلی ماشین خوبی هست