رفع تشنگی شدید با این گیاه دم دستی | این گیاه حاوی امگا۳ و سرشار از مواد معدنی، کلسیم، پتاسیم است

گیاه خرفه غالبا در شهرهای جنوبی کشور یافت می شود، اما به دلیل اینکه محل رشد این گیاه اکثرا در لب جوی ها و باغچه است افراد از ارزش و فواید آن بی اطلاع هستند.

کدخبر : 19520
سایت سرگرمی روز :

رعایت رژیم غذایی مناسب و درست و استفاده از برخی دمنوش ها باعث کاهش بیماری دیابت می شود. در این بین استفاده از گیاه خرفه در کاهش قند مواد غذایی موثر است.

مصرف خرفه با مواد غذاهایی مانند قرمه سبزی و یا سبزی خوردن باعث بهبود بیماری دیابت می شود.

برگ های گیاه خرفه گوشتی و دانه هایش سیاه ریز است، زمان کاشت بذر خرفه اردیبهشت ماه است و این گیاه که در درمان عطش نقش بسیار زیادی دارد، خود برای رشد مناسب نیاز به آب کافی دارد.

برگ این گیاه باعث تسکین تشنگی و عطش در ماه رمضان و کاهش درد نواحی مانند کبد، معده، سنگ کیسه صفرا، تورم، سوختگی، دندان و بهبود گزیدگی نیش حشرات می شود.

مصرف جوشیده خرفه باعث بهبود اسهال، سرفه، رفع حرارت بدن و درد سینه می شود.

گیاه خرفه حاوی امگا۳ و سرشار از مواد معدنی، کلسیم، پتاسیم و ویتامین است.

تخم گیاه خرفه برای تصفیه خون مفید است، و علاوه بر آن در کاهش تب موثر بوده و ضد اسپاسم و کرم و عفونی کننده است.

از دیگر فواید گیاه خرفه می توان به تاثیر آن در قطع خونریزی اشاره نمود، همچنین مصرف این گیاه در درمان اختلالات ادراری می تواند موثر باشد.

فراموش نکنید ارزش غذایی این سبزی به مراتب بیشتر از بعضی سبزیجات معمول است بنابراین، توصیه به تازه‌خوری برگ‌های این سبزی با ماست یا اضافه کردن چند گرم از آن به سالاد مناسب خواهد بود.

قسمت‌های هوایی جوان گیاه را می‌توان به صورت بورانی نیز استفاده کرد که برای درست کردن بورانی، برگ‌ها و قسمت‌های هوایی این گیاه را با مقداری آب می‌جوشانند، سپس آن‌ها را صاف کرده و به آن مقداری پیازداغ و تخم مرغ اضافه می‌کنند.

مقدار خوراک از آب برگ ساقه آن ۴۰ گرم که با ۸ گرم نبات یا شکر مخلوط کرده و خورده می‌شود.

محتوای بالای آهن و مس در خرفه به معنای آن است که این محتوا می تواند به تحریک تولید گلبول های قرمز خون کمک کند. هر دوی این مواد معدنی برای افزایش گردش به وسیله تحویل اکسیژن به قسمت های ضروری بدن، ضروری می باشند. همچنین این مواد معدنی سرعت التیام سلول ها و اندام را تسریع می کنند.

یک مطالعه محدود بالینی اثر دانه های خرفه را سنجید و تاثیر آن را در کاهش مدت و مقدار خونریزی رحم را دریافت.

یک آزمایش بالینی کوچک، اثر تنفسی مصرف دهانی عصاره خرفه را در قیاس با داروهای شربت تئوفیلین و اسپری سالبوتامول سنجید. عصاره خرفه بهبود را در عملکرد تنفسی مانند تئوفیلین نشان داد.

خرفه شامل مس است که نقش مهمی در حصول اطمینان از عملکرد مناسب غده تیروئید بازی می کند. گرچه مقدار زیاد مس منجر به سوء عملکرد تیروئید منجر می شود، پس شما نیاز به یک سطح بسیار متعادل مس در خون یا در هر فعالیت هورمونی دارید و در غیر این صورت علائم کم کاری یا پر کاری تیروئید افزایش خواهند یافت.

یکی از فواید عمده خرفه درمان آپاندیس است. این روش برای کسانی مهم است که نیاز دارند آپاندیس را بدون جراحی درمان کنند. در این صورت نیاز با مصرف خرفه دارید. این روش، بسیار آسان است یه نحوی که خود می توانید آن را انجام دهید. ابتدا مقداری برگ های خرفه آماده کنید. آنها را مخلوط کرده و فشار دهید تا جایی که آب آن دربیاید. مقداری آب معدنی، شکر و عسل را با آب برگ های خرفه مخلوط کنید. محلول به دست آمده را روزی سه بار بنوشید. سپس درد ناشی از آپاندیس تسکین می یابد.

در پاسخ به سوال شما کاربران از بخش سلامت نمناک در مورد خواص گیاه خرفه برای التام ترشحات واژن باید بگوییم که مشکل ترشحات واژن جزوی حیاتی از زنان است که باید هر چه سریعتر درمان شود. همانطور که می دانید علائم ترشحات واژن در طولانی مدت بسیار ناراحت کننده است بنابراین، شما نیاز به حل این مشکل در هر روشی دارید. به عنوان یک تجویز، شما می توانید از گیاه خرفه برای درمان استفاده کنید. تمام آنچه نیاز دارید، آماده سری برگ های خرفه، له کردن و فشردن آن و به دست آوردن آب آن است. آب آن را با سفیده تخم مرغ جوشانده و به صورت گرم میل کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: