بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/خبر مهم پزشکیان درباره حقوق بازنشستگان و حداقل بگیران | تصمیم رئیس جمهور جدید برای حقوق بازنشستگان

رئیس‌جمهور منتخب با اعضای جامعهٔ کارگری و کانون بازنشستگان دیدار کرد.

کدخبر : 19524
سایت سرگرمی روز :

نشست اعضای جامعه کارگری و اعضای کانون‌های بازنشستگی با مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب روز دوشنبه در مجموعه نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.در این نشست تعدادی از نمایندگان جامعه کارگری و کانون‌های بازنشستگی به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب هم در این نشست از جامعه کارگری درخواست کرد تا پیشنهاد خود برای گزینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مطرح کنند و خطاب به آنها گفت: شما پیشنهادات‌ خود را بدهید و براساس آن شاخص‌ها تلاش خواهیم کرد تا فردی با مشخصاتی که هم از طبقه کارگر باشد و همچنین عالم، آگاه و توانمند باشد را انتخاب کنیم زیرا صرف اینکه یک نفر از یک گروه یا جناحی است مشکل ما را حل نمی‌کند.

او با تاکید بر اهمیت همگرایی و اتحاد برای برطرف کردن موانع تولید بیان کرد: نباید کاری کنیم که ما با هم دعوا کنیم؛ بالاخره الان گرفتاریم و کارگران و بازنشستگان حق و حقوقی دارید که باید داده شود و از این طرف نیز مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

یکی از دغدغه‌های اساسی بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی در این روزها، افزایش و همسان‌ سازی حقوق آنها است. به همین دلیل، بازنشستگان معترض سوالی مطرح کرده‌ اند که تکلیف افزایش حقوق آن ها در سال ۱۴۰۳ چه خواهد بود؟

نصرالله دریابیگی، نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی کشور، اظهار کرد که کارگران بازنشسته به دنبال یک زندگی آبرومند و شرافتمند پس از ۳۰ الی ۳۵ سال کار هستند و از حقوق مکفی و قانونی برای خود، خواسته زیادی ندارند.

  اخبار بورس  قیمت دلار امروز

 سرکوب مزدی کارگران در سه سال گذشته | جامعه کارگری خواسته اصلی…

 پیشنهاد جالب به دولت چهاردهم | مدل حکمرانی تامین اجتماعی دگرگون ش…

 قطار همسان سازی به این بازنشستگان هم رسید | واریز ۱ میلیونی…

وی ادامه داد: هر فردی که در ایران به قدرت رسید، به نام فقرا، کارگران و بازنشستگان شعار داد و در آخر به آن عمل نکرد؛ جامعه کارگری و بازنشستگی از آقای پزشکیان می‌خواهند که به وعده‌های خود عمل نماید.

دریابیگی خاطرنشان کرد: این قشر خواهان عمل به دو اولویت درمان رایگان و حقوق به اندازه تورم است؛ حقوقی که تامین کننده سبد هزینه خانوار و بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و ماده ۴۱ قانون کار باشد.

افزایش-حقوق-بازنشستگان

لایحه برنامه هفتم توسعه

با توجه به بند الحاقی به ماده ۲۹ برنامه هفتم، سازمان تأمین اجتماعی موظف است با تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول سه سال اول برنامه، اقداماتی را برای متناسب سازی مستمری بازنشستگان غیرحداقل به عمل آورد؛ به طوری که در پایان سال سوم برنامه، نسبت مستمری بازنشستگان به حداقل دستمزد همان سال، با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقرار گردد.

همسان سازی مستمری در سال اول به نسبت ۴۰ درصد، و در سال‌های دوم و سوم هرکدام به نسبت ۳۰ درصد تا رسیدن به ۹۰ درصد از نسبت اولیه مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال، صورت خواهد گرفت.

اجرای کامل طرح متناسب سازی

محمد اسدی، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور با اشاره به اولویت های اصلی دولت جدید گفت:اولویت های دولت چهاردهم برای بازنشستگان باید بالا بردن سطح معیشت و افزایش توان خرید این قشر باشد. در دولت سیزدهم، لایحه متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در برنامه هفتم توسعه به جریان افتاد. این افراد انتظار دارند همین روند در دولت چهاردهم نیز ادامه پیدا کند.

وی افزود:هر کدام از نامزدهای انتخاباتی پیروز شوند، آن شخص رئیس جمهور تمام ایران خواهند بود. اما رئیس دولت آینده باید بداند که بازنشستگان پس از سی سال خدمت نباید دغدغه مادی داشته باشند.متأسفانه در حال حاضر، این مسئله برای بازنشستگان هنوز رفع نشده است. مرحوم آیت الله رئیسی به شدت تلاش کرد تا مشکلات این قشر را حل کند. طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان، که در دولت قبل به جریان افتاد، ثمره تلاش های آن شهید بزرگوار بود.

محمد اسدی در مورد فرمول متناسب سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی و تفاوت آن با بازنشستگان کشوری اضافه کرد:همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری با مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی دارای تفاوت هایی است. این تفاوت ها به دلیل وجود نظام رتبه بندی در بازنشستگان کشوری است. به همین دلیل، روند همسان سازی برای این دو گروه متفاوت است و باید با لحاظ کردن این تفاوت ها، سیاست گذاری و برنامه ریزی مناسبی برای هر یک انجام شود.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور خاطر نشان کرد:برای بازنشستگان تأمین اجتماعی، طبق قانون، نظام بیمه پردازی وجود دارد. این نظام، میزان حقوق بازنشستگی این افراد را تعیین می کند. به عبارت دیگر، میزان حق بیمه پرداختی توسط شاغلین و کارفرمایان در طول دوران اشتغال، تعیین کننده سطح مستمری بازنشستگی آنها است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • محمد
    2

    باسلام خدمت رییس جمهور محترم آقای رییس‌جمهور من یک بازنشسته تامین اجتماعی هستم آیا با این تورم ماهانه ده میلیون درد زندگی را چاره میکند. درحالیکه در دوران بازنشستگی خرج زیا د میشود الان طبق اعلام آمار خط فقر در ایران مبلغ پانزده میلیون آیا حقوق یک بازنشسته

  • ناشناس
    2

    چراهمسان سازی بازنشستگان و فرهنگیان با تأمین اجتماعی و مستمری بگیران یکی نیست چه فرقی بین دو بازنشستگان وجود داره اونا که تو رفاه وجای خنک ومرتب کار می کردن حالا مزایای اونا بیشتره خون اونا رنگین تر از ماست زمانی بازنشستگان تامین اجتماعی بن داشتن حقوقشان هم با خرجشون میخوند مسافرت می رفتن حالا ما یه زیارت نمی تونیم بریم بزور تا آخر برج نمیسونیم تازه که از خیلی چیزها هم می‌گذریم

  • یوسف یاوری
    1

    هیچ پیامی ندارم واقعا ما مستمری بگیران تامین اجتماعی نزد خانواده‌ها یمان شرمنده کزدید وسلام

  • معلم بازنشسته
    1

    فعلا که هر سال بدتر از سال گذشته است. سال 98 من 3 میلیون و 200 هزار تومان مستمری می‌گرفتم. کل ما یحتاج ماه را خرید میکردم ، حدود 1 میلیون هم در ماه، پس انداز داشتم. الان 20 میلیون مستمری میگیرم، نصف ما یحتاج ماه خانوار را تامین نمیکند و تا ماه بعدی، کلی هم بدهی، بار می آوریم. چرا که حقوق و مستمری، همپای تورم نیست. در چهار، پنج سال گذشته، تورم کشور بالای 40 در صد بوده. اما در همین سال ها، حد اکثر افزایش حقوق و مستمری ها، 20 در صد بوده. با یک حساب ساده و سر انگشتی، عمق فاجعه و فاصله تورم و حقوق، مشخص میشود. شما فکر میکنید مسئولان، این مسئله را نمی‌دانندمعادل فعلی 3 میلیون سال 98 من، الان، با توجه به تورم، 30 میلیون تومان است. در حالی که دریافتی الان من 20 میلیون است. یعنی خیلی خیلی خیلی کمتر و عقب تر از سال 98 خودم. امروز و با این تورم، مسئله با 1 یا 2 میلیون، حل نمیشود. حقوق و دستمزد و مستمری ها باید با تورم جامعه، معادل سازی شود و بس. با مصیبتی هم که دامن اقتصاد ما را گرفته، فکر نمیکنم هیچ دولتی این لطف را در حق بازنشستگان بکند.

  • سهید
    1

    درود به شرفت همشهری دکتر پزشکیان دمت کرم

  • امیرعلی
    1

    یه همسانسازی هنوز مونده اگه راست میگین همینو زودتراجراکنید

  • یکی ازبازنشستگان ،
    1

    ببینیم تعریف کنیم همه آماده فقط گوش کردن حالا

  • فهیمه
    0

    سلام من الان که زیاد شده حدودا ۱۲ میلیون میگیرم ولی خدا شاهده دوتا فرزند هنوز تو خونه دارم واصلا نمیتونم خیلی چیزها رو بخرم بازم الهی شکر

  • ناشناس
    1

    متناسب سازی کی انجام میشه تفاوت ۱۵ در صد کی پرداخت میکنن