وام | وام قرض الحسنه | وام فوری

وام ریاست جمهوری بدون ضامن برای همه | دریافت وام ریاست جمهوری بدون ضامن در لینک زیر

رئیس پلیس فتا استان یزد، از عودت وجه ۲ میلیارد ریالی و شناسایی عامل کلاهبرداری ازکاربران فضای سایبری به بهانه دریافت وام ریاست جمهوری خبر داد.

کدخبر : 19537
سایت سرگرمی روز :

سرهنگ حسن ابوالحسینی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: در پی شکایت شهروند یزدی مبنی بر کلاهبرداری از وی به بهانه دریافت وام ریاست جمهوری، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرارگرفت.

وی ادامه داد: شاکی اظهار داشت که روز پس از انتخابات، پیامکی مبنی بر دریافت وام ریاست جمهوری دریافت کرده است؛ پس از باز کردن لینک موجود در پیامک، مبلغ ۲ میلیارد ریال از حسابش کسر شده و متوجه شده که تلفن همراهش هک شده است.

سرهنگ ابوالحسینی افزود: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم را در یکی از استان‌های شمالی کشور مورد شناسایی قراردادند و پرونده جهت سیر مراحل قانونی و دستگیری متهم به استان مربوطه ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان یزد با اشاره به اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته مبلغ ۲ میلیارد ریالی که از شاکی سرقت شده بود در نهایت در حساب ثالث مسدود و مبلغ به حساب شاکی بازگردانده شد بیان داشت: کلاهبرداران معمولاً با برنامه‌ریزی و به بهانه‌های مختلف، لینک‌های فیشینگ ارسال می‌کنند و متأسفانه شهروندان به دلیل ناآگاهی روی این لینک‌ها کلیک می‌کنند که این کلاهبرداران اغلب از احساسات ترس و طمع مردم سوءاستفاده می‌کنند.

سرهنگ ابوالحسینی به شهروندان توصیه کرد: پیام‌های دولت از شماره‌های شخصی ارسال نمی‌شوند و هیچ پیامکی حاوی لینک نخواهد بود؛ در صورت دریافت پیامکی با لینک، به هیچ وجه روی آن کلیک نکنید، زیرا این کار می‌تواند منجر به هک شدن گوشی شما شده و کلاهبرداران به تمامی اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش ارتباطات مردمی و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند

سرهنگ حسن کیخا با اشاره به فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و تعطیلات دو روزه در کشور گفت: تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی و تجربیات ادوار گذشته نشان می‌دهد که مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته یا منتهی به تعطیلات چند روزه در کشور، اقدامات مجرمانه خود در فضای مجازی را افزایش داده و اقدام به  کلاهبرداری از کاربران با روش‌های مختلف می‌کنند. 

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به شگرد این مجرمان ادامه داد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوندهای آلوده با عناوینی نظیر «دریافت کالابرگ»، «ابلاغیات قضایی»، «سبد یارانه معیشتی» و ... مترصد کلاهبرداری از طریق دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب های مالی آنان هستند. گاهی این افراد با لینک‌های آلوده به اطلاعات خصوصی شهروندان نیز دسترسی پیدا کرده و از این طریق دست به اخاذی از آنان می‌زنند.

وی با بیان اینکه ارسال و دریافت این پیامک‌ها در تمامی پیام رسان‌ها اعم از بومی و غیر بومی و گروه‌ها و کانال‌هایی که شهروندان در آن عضویت دارند ممکن است، گفت:‌حتی گاهی ممکن است ارسال این پیامک‌ها از طریق دوستان و آشنایان باشد و آنان خواسته یا ناخواسته در چنین دام سایبری افتاده باشند.

به گزارش ایسنا- به نقل از انتظامی استان، سرهنگ کیخا در همین راستا به مردم و به خصوص کاربران فضای مجازی و دارندگان تلفن‌های همراه هوشمند هشدار داد که در صورت مواجه با این‌گونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سرشماره‌های تلفن شخصی است، به آن توجهی نکرده و از باز کردن لینک موجود در آن خودداری کنند و در صورت مواجهه با این موارد مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت استان اردبیل گفت: پرداخت وام قرض‌الحسنه توسط صندوق امداد ولایت امسال نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته است.

قدیر حسن‌زاده ، اظهار کرد: تسهیلات صندوق امداد ولایت به شکل کاملاً قرض‌الحسنه به خانوار تحت حمایت کمیته امداد و سایر اقشار آسیب‌پذیر پرداخت شده است.

وی سرفصل‌های پرداخت این تسهیلات را یادآور شد و تصریح کرد: این تسهیلات در قالب کارگشایی، حوزه درمان، مسکن، تسهیلات اشتغالزایی و… پرداخت می‌شود.

مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت استان اردبیل با اعلام اینکه در سه ماهه نخست سال‌جاری ۴۷۵ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار افراد واجد شرایط قرار گرفته است، گفت: بیش از هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان پرداخت شد تا بخشی از مشکلات خود را برطرف کنند.

حسن‌زاده افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در سه ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته رشد ۶۸ درصدی داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متقاضیان با معرفی ضامن می‌توانند این تسهیلات را در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنند که وام پرداختی تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد و بالاتر از آن تنها یک بار، سه درصد کارمزد برای آن دریافت می‌شود.

حسن‌زاده به طرح «قرض ماندگار» اشاره کرد و ادامه داد: در طرح قرض ماندگار خیران مبلغی را به صورت بلاعوض به صندوق واریز می‌کنند تا در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به فقرا و نیازمندان پرداخت شود.

مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم این طرح با استقبال خیران استان روبه‌رو شود تا سپرده‌گذاری مناسبی را شاهد باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • بابک
    0

    وام باید بلا عوض باشد

  • ایرانی
    1

    حقش بود که به پولش نرسه کسی که این مبالغ یا بیشتر تو حساب موجودی داره وام برای چی میخواد همین افراد طماع هستند که وام به اشخاصی که نیاز دارند نمی‌رسه از پلیس توانمند هم سپاسگزارم