همسان سازی حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان

فوری/انتشار جدول واریز مانده همسان سازی حقوق بازنشستگان در این ماه | تسویه معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان

آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنششستگان را در ادامه بخوانید.

کدخبر : 19657
سایت سرگرمی روز :

به نظر می‌رسد در واریز علی الحساب متناسب‌سازی وقفه اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مستمری تیرماه بازنشستگان تامین اجتماعی با چند روز تاخیر در حال وایز شدن است؛ ظاهراً حقوق بازنشستگانی که نام خانوادگی‌شان با «ب» آغاز می‌شود، به جای بیست و یکم ماه، در روز ۲۸ واریز شده است.

با این حال، مسئله مهم دیگر، عدم واریز یک میلیون تومان علی الحساب متناسب‌سازی است که ظاهراً قرار بود تا زمان صدور احکام متناسب‌سازی و اجرایی شدن آن، هر ماه به حساب همه بازنشستگان واریز شود. قبل از انتخابات دور دوم ریاست جمهوری، سه میلیون تومان به عنوان علی الحسابِ سه ماه اول سال به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شد اما در تیرماه علیرغم انتظار بازنشستگان، دیگری خبری از پرداخت نشد.

مروتی، بازنشسته کارگری، با انتقاد از عدم واریز علی الحساب متناسب‌سازی گفت: چرا مشخص نمی‌کنند احکام متناسب‌سازی چه زمانی صادر می‌شود؛ مگر قرار نبود از اول فرودین برای همه بازنشستگان کشور اجرایی شود؟

او اضافه می‌کند: حداقل این یک میلیون تومان را به حساب بازنشستگان می‌ریختند تا کمی از بار اهمال و کوتاهی‌شان کم شود.

 بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، 27 تیرماه اعلام کرد: «مشکل ایجاد شده در متن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه‌ی هفتم پیشرفت و همچنین نتیجتاً در آیین‌نامه‌ی اجرایی آن این است که «حداقل‌بگیران» از متناسب‌سازی محروم شدند و از آنجا که سیاست دولت در افزایش حقوق و عادلانه‌سازی آن، توجه به حداقل‌بگیران بوده است، لذا به همین منظور با اضافه کردن آنان به متن قانون لایحه‌ای نیز با دو فوریت در دولت تهیه و به تصویب رسیده تا جهت تبدیل به قانون تقدیم مجلس شورای اسلامی شود».

به این ترتیب، مشخص نیست که آیا یک میلیون تومان علی الحساب در تیرماه برای بازنشستگان کشوری و لشگری واریز می‌شود یا آن‌ها هم باید فعلاً منتظر بمانند. محمدسعید بهوندی، فرهنگی بازنشسته، در این رابطه می‌گوید: ظاهراً تا این لایحه جدید ارسالی دولت در مجلس تصویب نشود، قرار نیست احکام متناسب‌سازی صادر شود.

او تاکید می‌کند: امیدواریم نمایندگان مجلس دوازدهم لایحه دولت را با فوریت به تصویب برسانند تا حداقل در مردادماه احکام متناسب سازی بازنشستگان صادر و معوقات آن پرداخت شود. این انتظار زیادی نیست. ما چهار ماه است در انتظار صدور احکام و اجرای قانون هستیم.

 سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد پرداخت مستمری تیرماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران معزز این سازمان، طبق جدول زمان‌بندی واریز مستمری‌ها که پیش از این اعلام شده بود؛ در حال انجام است و هیچگونه تأخیر و مشکلی در زمینه پرداخت مستمری‌ها وجود ندارد.

بر اساس این خبر جدول زمان‌بندی واریز حقوق تیر ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان پیش از این به شرح ذیل اعلام شده بود و پرداخت‌ها از 20 تیر ماه آغاز شده و برخلاف ادعای طرح شده در یکی از پایگاه‌های خبری، پرداخت حقوق بازنشستگان تاکنون بدون هیچ‌گونه تأخیری انجام شده و ادامه فرایند پرداخت‌ها نیز مطابق جدول زمان‌بندی اعلام شده، بدون اشکال در حال انجام است.

بازنشستگان

نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان

یکی از مهم ترین خدمات سازمان تامین اجتماعی ، پرداخت مستمری به حدود پنج میلیون بازنشسته که تحت پوشش این بیمه هستند، می باشد. همانطور که بیان کردیم دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق سامانه تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با استفاده از کدملی امکان پذیر است. مستمری بگیران با استفاده از راهنمای تصویری ذیل می توانند با مراجعه به سامانه تامین اجتماعی، فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

مستمری بگیران جهت ورود به سامانه ابتدا می بایست عبارت سامانه تامین اجتماعی و یا آدرس tamin.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو نموده و دقیقا وارد همین صفحه شوند.

پس از ورود به سامانه، از قسمت میز خدمت که در پایین صفحه قرار دارد گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را که از جمله خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir می باشد را انتخاب نمایند.سرگرمی روز نوشت:در این مرحله لازم است نام کاربری و گذرواژه ای که در هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب کرده اند را وارد نمایند، تا به صفحه مربوط به دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران وارد شوند.

تمامی مستمری بگیران پس از وارد نمودن کد ملی و گذر واژه تامین اجتماعی خود به راحتی می توانند فیش حقوقی خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند.

صدور فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی پس از همسان سازی

مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی می‌توانند با مراجعه به سامانه فیش حقوقی خود را دریافت نمایند.بر اساس مصوبه دولت، تا زمان ابلاغ آیین نامه متناسب سازی حقوق بازنشستگان، باید ماهانه مبلغ ده میلیون ریال بصورت علی الحساب به هر بازنشسته پرداخت شود؛ بازنشستگان ابراز امیدواری می‌کنند که این مبلغ نیز مجزا با حقوق و مستمری تیر ماه واریز شود.

بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با ورود به اپلیکیشن «تأمین من» یا سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس https://es.tamin.ir

و ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ نمایند.سرگرمی روز گزارش داد:پزشکیان گفت: بازنشسته‌ها بدون هزینه باید خدمات درمانی داشته باشند و حقوق شان بر اساس تورم زیاد شود.

مسعود پزشکیان در مورد وضعیت معیشت بازنشستگان اظهار کرد: بازنشسته‌ها بدون هزینه باید خدمات درمانی داشته باشند. باید بر اساس تورم حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم باید یک سری خدمات به آن‌ها داده شود تا باقیمانده عمرشان را به خوبی و در آرامش طی شود. بازنشسته‌ها سرمایه هایشان هدر نرود. کارخانه‌ها و شرکت‌ها و ساختمان‌هایی که در اختیار بازنشستگان است، طوری باید مدیریت شوند که به بهره وری برسد نه اینکه ضرر بدهد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: