خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو
تویوتا پرادو جدید به بازار آمد + قیمت | معرفی خودرو تویوتا پرادو با مشخصات فنی
تویوتا به تازگی و با همکاری FAW، لندکروزر ۲۵۰ را تحت نام تویوتا پرادو در چین عرضه کرد.
طبق اخبار جدید، نسل جدید پرادو سر از چین درآورده و این خودرو با همکاری FAW در کشور اژدهای سرخ (کارخانه چنگدو) تولید شده است. جوینت ونچر تویوتا – فاو در چنگدو چین، این خودرو را تولید کرده و بر همین اساس، این سایت پس از سایت تویوتای ژاپن در تاهارا، به دومین سایت تولیدی لندکروزر ۲۵۰ یا همان پرادو جدید مبدل شده است.
این خودرو برای بازار چین، مشخصاتی دقیقا مانند بازار آمریکا دارد و این یعنی با موتور ۴ سیلندر توربوشارژ سری I-Force Max، که ۲.۴ لیتر حجم دارد و یک موتور برقی هم در کنارش است، ارائه می شود. حداکثر قدرت این خودرو ۳۳۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن هم ۶۳۰ نیوتن متر خواهد بود. گیربکس پرادو هم از نوع ۸ سرعته اتومات برگزیده شده است.
از امکانات ایمنی و رفاهی پرادو می توان به مواردی همچون گرم کن صندلی های جلو، گرم کن فرمان، مانیتور، سردکن صندلی های جلو، کروز کنترل تطبیقی، رادار بین خطوط، سیستم ترمز اضطراری، هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، کرال کنترل، صندلی های برقی جلو و… اشاره کرد.
تویوتا پرادو جدید در چین برچسب قیمتی ۴۵۹۸۰۰ یوآن معادل ۶۳ هزار دلار را به خود می بیند. به این ترتیب، با در نظر گرفتن نرخ حدود ۵۸ هزار تومانی دلار در ایران و تبدیل قیمت پرادو به تومان، به عدد ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان می رسیم. عددی که نسبت به اکستریم VX با قیمت ۳ میلیارد و ۹۸۴ میلیون تومانی، حدود سیصد میلیون تومان کمتر است. دقیقاً اینجاست که تفاوت بازار انحصاری و آزاد به خوبی خود را نمایان می سازد.
محصولات شاسی بلند تویوتا همواره با نام کلی لندکروزر (Land Cruiser/به معنای زمین پیما) به بازار معرفی میشود که الهامی مستقیم از نام برند لندروور (Land Rover) با معنا و مفهومی مشابه است. اما سری جانبی و کماهمیتتر پرادو که بر اساس پلتفرم لندکروزر سری ۷۰ روانه بازار شد، با استفاده از نام پرادو در کنار کلمه کلی لندکروزر، خود را از خانواده اصلی جدا کرد تا مشتریان دچار سردرگمی نشوند.
نسل پنجم پرادو حالا با کد شناسایی J250 یا سری ۲۵۰ لندکروزر پرادو شناخته خواهد شد. پرادو نیز در خانواده شاسیبلندهای سایز بزرگ تویوتا قرار میگیرد که روی همان پلتفرم TNGA-F مشترک با تویوتا لندکروز ۳۰۰، سکویا و تاندرا سوار است، اما به دلیل تمایز جزئی در ابعاد خارجی، هرگز ابهت و هیبت نهایی سری اصلی لندکروزر را به همراه ندارد.
در نتیجه همانطور که از خانواده پرادو انتظار میرود، این شاسی بلند از طیف پیشرانههای ۴ سیلندر بنزینی و دیزلی مشترک با تاکوما (هایلوکس) بهره خواهد گرفت، نه از پیشرانه V6 توئین توربو سری J300 لندکروزر.
پیشرانه ۲.۷ لیتری تنفس طبیعی با قدرت و گشتاور بسیار کم همچنان در لیست سفارش برای ژاپن و اروپای شرقی قرار دارد. اما پیشرانه اصلی برای مهمترین بازارهای جهان نمونه ۲.۴ لیتر توربو به قدرت ۲۷۶ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتون.متر است. بازار استرالیا شاهد پیشرانه ۲.۷ لیتری توربو دیزل با سیستم هیبرید به مجموع قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون.متر خواهد بود. اما داستان اصلی در مورد بازار بسیار مهم آمریکای شمالی است.
پرادو هرگز در بازار آمریکای شمالی حضور نداشته است. از آنجایی که لندکروزر سری ۳۰۰ نیز در این قاره عرضه نشده، حضور پرادو ۲۵۰ برای اولین بار و در غیاب سری اصلی تویوتا لندکروز انجام خواهد گرفت. برترین ترکیب پیشرانه در بازار آمریکای شمالی ارائه خواهد شد که شامل پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو به همراه سیستم هیبرید با خروجی قدرت و گشتاور قانعکننده و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته است که در تمامی مدلها از سیستم دو دیفرانسیل دائمی (AWD) و گیربکس کمکی دو سرعت (ضریب سنگین و سبک) بهره خواهد گرفت.
تویوتا لندکروزر پرادو جدید در سه تریم ۱۹۵۸ (چراغ دایرهای طراحی رترو، یادآور اولین لندکروزهای غیرنظامی)، لندکروزر (چراغ مستطیل مدرن) و سری اول (First Edition / چراغ مستطیل مدرن با تغییرات فنی ویژه آفرود) به تولید خواهد رسید.