میتسوبیشی ترایتون بلک ادیشن با طراحی فضایی | معرفی خودرو میتسوبیشی ترایتون بلک ادیشن با مشخصات فنی + قیمت
ترایتون بلک ادیشن با تریم تمام مشکی در داخل و بیرون و پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری دیزلی بهصورت محرک عقب در تایلند عرضه میشود.
نسخههای بلک ادیشن به کلیشهای قدیمی در جهان خودرو تبدیل شدهاند اما به نظر میرسد خریداران بسیار به آنها علاقه دارند. به همین دلیل، خودروسازان هم فرصت را غنیمت شمرده و برای بسیاری از محصولات خود نسخهٔ بلک ادیشن ارائه میکنند.
حال میتسوبیشی هم با معرفی ترایتون بلک ادیشن، به این جمع پیوسته است. این نسخه با جلوپنجره و داینامیک شیلد به رنگ مشکی براق، از دیگر نسخهها متمایز شده است.
تم مشکی به قاب آینههای جانبی، دستگیرهٔ درها، دستگیرهٔ در پشتی و رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی هم کشیده شده است. علاوه بر این، طراحان میتسوبیشی روی پلههای جانبی و سپر عقب نیز از تیتانیوم دودی استفاده کردهاند.
ترایتون بلک ادیشن صرفاً با رنگهای خاکستری گرافیتی و سفید الماسی ارائه میشود. برای داخل خودرو هم فضایی کاملاً مشکی با دوخت سفید متضاد در نظر گرفته شده درحالیکه رنگ روشن آستر سقف از تم تاریک کلی کابین کم میکند. نمایشگر ۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و مجموعهای از سیستمهای پیشرفتهٔ کمکراننده هم ازجمله تجهیزات استاندارد این پیکاپ مشکی پوش هستند.
ترایتون بلک ادیشن با نسخهٔ میانی پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری توربودیزل عرضه میشود که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نسخه همچنین صرفاً با گیربکس شش سرعته اتوماتیک و بهصورت محرک عقب ارائه خواهد شد؛ بنابراین، کسانی که خواهان تواناییهای آفرود بالاتر با سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند باید قید این نسخه را بزنند. میتسوبیشی ترایتون بلک ادیشن هماکنون با قیمت پایهٔ ۱۰۲.۷ هزار بات معادل ۲۸,۴۰۰ دلار در تایلند عرضه میشود.
هرچند این نسخه فعلاً فقط برای تایلند در نظر گرفته شده اما احتمال عرضهٔ آن در دیگر بازارها هم وجود خواهد داشت.
تریتون رقیب مستقیم فورد رنجر محسوب میشود. این پیکاپ به سیستمهای Super Select 4WD-II و Easy Select 4WD تجهیز شده است. سیستم اول، دیفرانسیل لغزش محدود مرکزی دارد، که ۴۰ درصد قدرت تولید شده را به جلو و ۶۰ درصد را به عقب منتقل میکند. سیستم چهار چرخ محرک آن حالتهای مختلف 2H , 4H , 4HLc و 4LLc (محدوده پایین با دیفرانسیل مرکزی قفل شده) دارد.
جابهجایی بین حالتهای تک محور و دو محور، توسط اهرم که بین صندلیها قرار گرفته، انجام میشود. در این محدوده، انتخابگر حالتهای رانندگی نیز دیده میشود.
تریتون هفت حالت رانندگی مختلف دارد که عبارتند از نرمال، اکو، سنگریزه، برف، گل، شن و سنگ. سیستم تعلیق پیکاپ کاملا اصلاح شده و اکنون شامل سیستم دوجناغی جدید در جلو و فنر برگی در عقب است.
مدلهای مجهز به سیستم Super Select 4WD-II، به سیستم کنترل انحراف فعال نیز تجهیز شدهاند. سیستمهای کنترل حرکت در سراشیبی و کمک به حرکت در سربالایی نیز برای راحتی راننده در نظر گرفته شده است.
میتسوبیشی در بخش فنی تریتون، تنها پیشرانه دیزلی جدید با حجم ۲.۴ لیتر را معرفی کرده که از فولکس واگن آماروک گرفته شده است. این پیشرانه سه حالت مختلف دارد، اولی خروجیای برابر ۱۴۸ اسببخار قدرت و ۳۳۰ نیوتنمتر گشتاور، دومی ۱۸۱ اسببخار قدرت و ۴۳۰ نیوتنمتر گشتاور و سومی ۲۰۱ اسببخار قدرت و ۴۷۰ نیوتنمتر گشتاور دارند.
این پیشرانه، بسته به این که کدام نسخه انتخاب شود، به گیربکسهای شش سرعته اتوماتیک و یا شش سرعته دنده دستی سیمی متصل است.