سامانه سماح

آغاز ثبت نام وام اربعین با کارت یارانه در سامانه سماح | چگونگی ثبتنام دریافت وام 10 میلیون تومانی در سامانه سماح+آموزش

این تسهیلات در سال گذشته تا سقف پنج میلیون تومان مشخص و برای حضور زمینی زائران اربعین از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش بینی شد.

کدخبر : 19959
سایت سرگرمی روز :

اگر طبق روال سال گذشته این تسهیلات پرداخت شود، متقاضیان زائر سرپرست خانوار به منظور دریافت و ثبت‌نام وام اربعین، می‌توانند نسبت به درخواست تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) به نشانی samah.haj.ir اقدام کنند.

در صورتی که متقاضیان از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آن‌ها واریز شده و با اقساط یکساله از یارانه آن‌ها کسر می‌شود.

سال گذشته، میزان این تسهیلات برای سرپرست خانوار سه میلیون تومان، سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای خانوار تحت پوشش او چهار میلیون تومان و سرپرست خانوار و دو نفر یا بیشتر از اعضای خانوار تحت پوشش او ‌پنج میلیون تومان بود، اما برای اربعین امسال هنوز اطلاعاتی از میزان مبلغ تسهیلات به صورت رسمی اعلام نشده است.

وام اربعین یکی از تسهیلاتی است که بانک ملی در اختیار زوار ها قرار داده است. وام اربعین طبق گفته خیلی از افراد چالش هایی ایجاد کرده است و طبق این شنیده ها، افراد وام اربعین را نوعی ربا میدانند. وام اربعین سودش حدود ۲۷ درصد میباشد که در ادامه به آن پرداخته ایم. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

وام اربعین در سال گذشته به صورت زیر به زائرین اربعین داده شد:

تمامی زائران سفر اربعین به مدت ۱۰ روز تا تاریخ ۲۵ مرداد ماه می‌توانند قبل از سفر به کشور عراق با مراجعه به تمامی شعب بانک ملی ایران، نسبت به افتتاح حساب ویژه طرح و تودیع مبلغ ۲۵ میلیون ریال (تا زمان دریافت تسهیلات) اقدام و از تسهیلات ویژه طرح به مبلغ ۱۰۰میلیون ریال برای خرید ارز اربعین و کمک هزینه سفر استفاده کنند.

متقاضیان درخواست تسهیلات اربعین در زمان انعقاد قرارداد با بانک، باید فاقد بدهی غیرجاری و چک برگشتی باشند.

نرخ سود این تسهیلات ۲۳ درصد بر اساس نرخ مصوب و اعلامی شورای پول و اعتبار می‌باشد.

زائریی که متقاضی وام‌اربعین هستند می‌توانند پس از بازگشت از سفر اربعین، طی ۶ ماه (از تاریخ دریافت تسهیلات) نسبت به بازپرداخت اقساط خود اقدام کنند.

شرایط ثبت نام وام اربعین بانک ملی

تمامی افراد که قصد دریافت و ثبت نام وام اربعین بانک ملی ایران را دارند می بایست برای ثبت نام وام و دریافت میزان وام اربعین بانک ملی، تمامی شرایط را دارا باشند و پس از کسب اطلاعات در مورد شرایط دریافت وام اربعین بانک ملی سپس نسبت به دریافت این وام اقدام کنند. جهت رفاه حال متقاضیان لیست کلیه شرایط لازم برای درخواست تسهیلات وام ده ملیونی اربعین در قسمت زیر آورده شده است.

متقاضیان درخواست وام اربعین بانک ملی در زمان انعقاد قرارداد با بانک، باید فاقد بدهی غیر جاری و چک برگشتی باشند.

مدت بازپرداخت اقساط وام اربعین بانک ملی: متقاضیان می توانند پس از بازگشت از سفر اربعین، طی ۶ ماه (از تاریخ دریافت تسهیلات) نسبت به بازپرداخت اقساط خود اقدام کنند.

زائرین می بایست با مراجعه به تمام شعب بانک ملی ایران، نسبت به افتتاح حساب ویژه طرح و تودیع مبلغ ۲۵ میلیون ریال اقدام و از تسهیلات ویژه طرح به مبلغ ۱۰۰میلیون ریال برای خرید ارز اربعین و کمک هزینه سفر استفاده کنند.

مبلغ تودیع شده در حساب ویژه طرح نیز تا زمان تسویه تسهیلات و بدهی در حساب باقی مانده و پس از تسویه کامل تسهیلات به مشتری برگردانده می شود و در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات توسط مشتری، بدهی وی مطابق ضوابط و مقررات به طبقات غیرجاری منتقل و به بدهی مشتری وجه التزام تعلق می گیرد.

نرخ سود وام اربعین بانک ملی: گفتنی است نرخ سود وام اربعین بانک ملی بر اساس نرخ مصوب و اعلامی شورای پول و اعتبار می باشد.

متقاضی دریافت آن بانک ملی می بایست سرپرست خانوار و دریافت‌ کننده یارانه باشد.

در خصوص زائرانی که سرپرست خانوار نیستند امکان بهره‌ مندی از این تسهیلات با رضایت سرپرست خانوار فراهم خواهد شد.

متقاضیان باید در پنجره واحد خدمات حج و زیارت (سامانه سماح) درخواست استفاده از تسهیلات را ثبت کرده باشد. زائر از طریق مرز های زمینی سفر کرده باشد.

تمامی افرادی که قصد شرکت در مراسم اربعین و سفر به کربلا را دارند، بایستی حتما با ورود به سایت ثبت نام سماح، پیش ثبت نام اربعین سامانه سماح​ ۱۴۰۳ را انجام داده و پس از تکمیل مراحل لازم، ارائه مدارک لازم برای ثبت نام سامانه سماح​، پرداخت هزینه و دریافت وام سماح در صورت نیاز کد رهگیری دریافت کنند. در غیر این صورت نام آن ها در لیست متقاضیان سفر به این مراسم بزرگ قرار نگرفته و ممکن است به آن ها اجازه خروج داده نشود.

البته این نکته را باید ذکر کرد که پیش ثبت نام اربعین سامانه سماح​ samah.haj.ir هیچ تعهدی برای سازمان حج و زیارت ایجاد نمی کند زیرا بخشی از این روند بر اساس تصمیم گیری ها و شرایط دولت عراق می باشد و کاربران باید منتظر اطلاع رسانی های بعدی باشند. چرا که اگر دولت عراق محدودیتی ایجاد کند، تنها متقاضیانی ثبت نام سامانه سماح اربعین آن ها قطعی خواهند شد که قبلا در سامانه سماح اربعین پیش ثبت نام در سامانه سما کربلا​ را انجام داده باشند.

راهنمای ورود به سامانه سماح اربعین samah.haj.ir

ورود و انجام پیش ثبت نام در سامانه سما کربلا​ به دو صورت گروهی و انفرادی امکانپذیر است. حالت گروهی معمولا زیر نظر کاروان ها صورت گرفته یا برای خانواده ها مورد استفاده است. برای این منظور، آن دسته از متقاضیانی که قصد سفر گروهی به اربعین را دارند، بایستی یک نفر را به عنوان نماینده یا سرگروه انتخاب کنند تا اطلاعات اعضا را در سیستم ثبت نماید. راهنمای ورود به سامانه سماح samah.haj.ir و نحوه ثبت نام اربعین سامانه سماح برای همه متقاضیان را به خوبی نشان می دهد.

در ابتدا لازم است تا کاربر سامانه سماح اربعین به آدرس samah.haj.ir را در مرورگر جستجو کنند.

در مرحله باید صفحه اصلی این سامانه به نمایش درآمده و با کلیک بر روی بخش های مختلف آن می توان امور مربوطه را انجام داد.

این نکته را باید ذکر کرد که ثبت نام در سایت samah.haj.ir تنها در یک بازه زمانی خاص امکان پذیر است و در صورت شروع مهلت این مورد، لینک مربوطه فعال خواهد شد. به همین دلیل لازم است متقاضیان با برنامه ریزی و زمان بندی دقیق نسبت به ثبت نام سامانه سماح اقدام کنند. همچنین توصیه می شود که در زمان ورود به سایت ثبت نام سامانه سماح حتما فیلترشکن سیستم خاموش باشد، در غیر اینصورت سامانه باز نخواهد شد.

شرایط ثبت نام سامانه سماح samah.haj.ir

ثبت نام در سامانه سما کربلا​ samah.haj.ir نیازمند داشتن یک سری شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام سامانه سماح است. این شرایط هر ساله توسط سازمان حج و زیارت اطلاع رسانی شده و در زمان پیش ثبت نام اربعین سامانه سماح​ نیز معمولا در سامانه سماح درج می شوند. به عنوان مثال در سال های اخیر یکی از مهم ترین شرایط ثبت نام سامانه سماح samah.haj.ir، تزریق دو دوز واکسن کرونا بود و این امر در زمان ثبت نام قطعی از وزارت بهداشت استعلام می شد. ممکن است در مراسم سال جاری این شرط تغییر کند یا شرط دیگری اضافه شود و باید منتظر اطلاع رسانی های بعدی بود. البته یک سری شرایط برای برخی از بیماران تعیین شده است که در همه دوره های زیارت اربعین یکسان است. در زیر به مهم ترین شرایط ثبت نام سامانه سماح پیش از ورود به سایت ثبت نام پرداخته شده است.

متقاضیان باید حداقل دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

داشتن گذرنامه زیارتی که دارای حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ اعزام باشد.

یک شماره همراه که متعلق به کد ملی ثبت شده باشد.

بیماران دیابتی، کلیوی، تینوپاتی پیشرفته، قلب و عروق، مبتلا به سرطان در حال درمان یا دارای شرایط نامطلوب، آسم، مبتلایان به بیماری های واگیردار، کرونای مثبت و افراد داری تب حاد مجاز به ثبت نام در سایت samah.haj.ir نیستند.

علاوه بر موارد فوق، متقاضیانی نیز وجود دارند که با وجود داشتن شرایط کلی ثبت نام سامانه سماح، اما توصیه پزشکان و کارشناسان این است که در سامانه سماح اربعین، ثبت نام نکنند. چرا که ممکن است سلامت خود را به خطر انداخته و یا در طول سفر بیماری یا ناتوانی آن ها تشدید شود. به عنوان مثال، زنان باردار، افراد بالای 60 سال، افراد دارای بیماری های زمینه ای، فشار خون بالای کنترل نشده، دیابت کنترل نشده، چاقی که ضریب توده بدنی آن‌ها بالای ۴۰ می باشد، ضعف یا نقض سیستم ایمنی، و افرادی که به صورت مزمن از ترکیبات حاوی سالیسیلات استفاده می‌کنند، بهتر است در این سفر شرکت نکنند. 

مدارک لازم برای ثبت نام سامانه سماح

با توجه به آنکه هنگام پیش ثبت نام اربعین سامانه سماح​ samah.haj.ir یک سری اطلاعات باید وارد شود، لازم است تا متقاضیان قبل از شروع فرایند حتما مدارک خود را آماده کنند. قابل ذکر است که به علت محدودیت های صدور ویزای کربلا توسط این سامانه، بهتر است متقاضیان به شکل گروهی ثبت نام کنند. در چنین مواردی سرگروه باید اطلاعات و مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه سما کربلا​ همه اعضای گروه را از قبل جمع آوری و سپس با ورود به سایت ثبت نام آن ها را وارد و بارگذاری نماید. به دلیل عدم اطلاع برخی از متقاضیان گرامی، در اطلاعات و ادامه مدارک لازم برای ثبت نام سامانه سماح​​ ذکر خواهد شد.

کد ملی

شماره گذرنامه و تاریخ انقضاء آن

تاریخ تولد 

تاریخ اعزام

استان و شهر محل اعزام

شماره تلفن

تمامی مدارک لازم برای ثبت نام سامانه سماح samah.haj.ir به ویژه اطلاعات هویتی پس از ارائه از طریق سازمان ثبت احوال استعلام می شوند و باید مورد تایید سازمان ثبت احوال قرار بگیرند. به همین دلیل در وارد کردن آن ها باید نهایت دقت به کار رود. همچنین چنانچه شماره و یا تاریخ انقضای گذرنامه به درستی وارد نشوند، ویزا صادر نخواهد شد زیرا ممکن است این گونه برداشت شود که مدت اعتبار گذرنامه فرد متقاضی تمام شده است.

منبع: فردانیوز
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • جواد امامدادی
    0

    وام اربعین یارانه بگیرا کی واریز م شش ود