خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

چری iCar V23 در راه بازار | معرفی خودرو جدید چری با مشخصات فنی

شرکت چری خود را برای عرضه یک شاسی بلند برقی جدید تحت برند iCar آماده می‌کند. این خودرو V23 نام داشته و بر اساس سندی لو رفته احتمالاً با قیمت ۱۲۰ هزار یوان، معادل حدوداً ۹۶۰ میلیون تومان، به فروش خواهد رسید. نکته جالب توجه اینکه گفته می‌شود این شاسی بلند الکتریکی در بازارهای بین المللی و تحت برندهای جیکو و لوکانو عرضه خواهد شد. با توجه به حضور برند لوکانو در ایران، احتمال فروش V23 در ایران نیز وجود دارد.

کدخبر : 20029
سایت سرگرمی روز :

با شنیدن نام iCar احتمالاً افراد زیادی تصور خواهند کرد این برند به کمپانی بزرگ اپل تعلق دارد. اما این برند توسط شرکت چری پایه‌گذاری شده و خودروهای موسوم به انرژی‌های نو (شامل مدل‌های هیبریدی و برقی) تحت برند آن عرضه می‌شوند. این برند سال گذشته تأسیس شده و در حال حاضر فقط کراس اوور ۰۳ را روی خطوط تولید دارد.

با توجه به محدودیت‌های احتمالی در بازارهای بین‌المللی به خاطر مسائل حقوقی، چری تصمیم گرفته در سایر کشورها محصولات iCar را با برندهای دیگری مثل جیکو و لوکانو به فروش برساند.

شرکت چری هنوز از iCar V23 به شکل رسمی رونمایی نکرده، اما طبق اسناد موجود مدل پایه این خودرو با یک موتور برقی و برد حرکتی ۴۰۱ کیلومتر وارد بازار خواهد شد.

پیش خرید این خودرو ظاهراً با پرداخت تنها ۲۰۰۰ یوان یا ۱۴ میلیون تومان کلید خواهد خورد. این کراس اوور برقی در مقایسه با مدل ۰۳ با وجود جثه کوچک‌تر در رده بالاتری قرار می‌گیرد.

شاید بدانید برند iCar با همکاری چری و یکی از زیر مجموعه‌های شرکت شیائومی با نام «ژیمی تِک» تاسیس شده است. در این همکاری شرکت ژیمی تک وظیفه تعیین خط مشی، برنامه‌ریزی و مهندسی محصولات را بر عهده دارد. چری هم اموری مثل مونتاژ محصولات، تامین قطعات، فروش، تحویل و خدمات پس از فروش را انجام می‌دهد. اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود در عرض سه سال آینده ۶ تا ۸ محصول جدید تحت برند iCar روانه بازار خواهد شد.

از لحاظ طراحی چری iCar V23 دنباله روی مدل ۰۳ بوده و همانند مرسدس G کلاس بدنه جعبه‌ای شکلی دارد. در نمای روبرو استفاده از چراغ‌های گرد و فرم جلوپنجره به شدت تویوتا اف جی کروزر و برخی محصولات جیپ را در ذهن تداعی می‌کند. ارتفاع بالای سپر نیز به بیننده گوشزد می‌کند که با خودرویی آفرود محور طرف است. گلگیرهای بسیار متورم، دستگیره‌های در هم سطح با بدنه و محفظه مخصوص موجود روی درب پنجم از دیگر ویژگی‌های ظاهری محصول مشترک چری و شیائومی هستند.

از نظر ابعاد، چری iCar V23 جثه بزرگی ندارد. طول، عرض و ارتفاع این شاسی بلند الکتریکی به ترتیب ۴۲۲۰، ۱۹۱۵ و ۱۸۴۵ میلیمتر اعلام شده، فاصله محوری آن نیز به ۲۷۳۰ میلیمتر می‌رسد.

با چنین ابعادی باید گفت که طول بدنه این خودرو کمی بیشتر از مدلی مثل ام وی ام X22 است. نکته جالب اینکه زاویه ورود و خروج این شاسی بلند الکتریکی ۴۳ و ۴۱ درجه است، این ویژگی در کنار فاصله ۲۱۲ میلیمتری کف اتاق تا سطح زمین در مسیرهای خارج از جاده بسیار مفید واقع می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که ارتفاع نسخه چهار چرخ محرک برابر با این رقم بوده و نسخه تک دیفرانسیل ۲۰۶ میلیمتر و سطح زمین فاصله دارد.

در داخل کابین، چری iCar V23 از طراحی نسبتا ساده‌ای برخوردار است. داشبورد این شاسی بلند الکتریکی کاملاً عمودی طراحی شده و در قسمت میانی از یک نمایشگر بزرگ میزبانی می‌کند.

فرمان خودرو هم سه شاخه است و فرم آن تا حدودی به فرمان محصولات لندرور شباهت دارد. در این خودرو کنسول میانی به داشبورد متصل نیست و در حد فاصل صندلی‌های جلو از یک زیرآرنجی بزرگ استفاده شده است. مثل برخی از مدل‌های جدید، اهرم انتخاب وضعیت حرکت در پشت فرمان قرار دارد. محصول جدید چری هم به پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵ و رادارهای موج میلیمتری مجهز شده است.

در مقطع کنونی درباره مشخصات فنی چری iCar V23 اطلاعاتی در دست نیست. البته برخی نشریات ادعا می‌کنند این خودرو از لحاظ برد حرکتی در دو نسخه ۳۰۰ و تقریباً ۵۰۰ کیلومتری به فروش خواهد رسید. این نشریات ظرفیت باتری را ۸۰ کیلووات ساعت و سازنده آن را شرکت معروف CATL عنوان می‌کنند. شاید بدانید این شرکت جزو تامین کنندگان باتری برای محصولات تسلا می‌باشد.

به دلیل جثه کوچکتر V23 در مقایسه با ۰۳ احتمال استفاده از باتری ۸۰ کیلووات ساعتی کمی بعید به نظر می‌رسد، زیرا ۰۳ با بدنه ۴.۴ متری با دو باتری ۵۰ و ۶۵ کیلو وات ساعتی عرضه می‌شود. ضمن اینکه با این باتری‌های کم حجم‌تر، ۰۳ بردی بین ۴۰۰ الی ۵۰۰ کیلومتر ارائه می‌کند. اگر V23 به باتری ۸۰ کیلووات ساعتی تجهیز شود، مسافت قابل پیمایش آن باید چیزی در حدود ۷۰۰ کیلومتر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: