خبر مهم برای کسانیکه بیمه ندارند | ثبتنام جدید و رایگان بیمه در evisit.ihio.gov.ir

برای استفاده از سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت به نشانی ihio.gov.ir کافی است که ابتدا به این سایت وارد شوید. سپس، از طریق مراحل ارائه شده از خدمات آنلاین آن استفاده کنید.

کدخبر : 20067
سایت سرگرمی روز :

بیمه سلامت نسخه الکترونیک و سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت به همراه نحوه ورود به سایت ihio.gov.ir ، عنوان مطالبی است که در اندیشه معاصر به آن می پردازیم و یادآور می شویم که سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت، سامانه ای است که در راستای ارائه خدمات غیر حضوری و متناسب با طرح نسخه نویسی الکترونیک روی کار آمده است.

این سامانه زیر نظر سازمان بیمه سلامت شروع به فعالیت کرده و در حال حاضر به گروه های مختلفی خدمت رسانی می کند. از جمله گروه هایی که می توانند از سایت نسخه الکترونیک سازمان بیمه سلامت استفاده نمایند، می توان به افراد بیمه شده، داروخانه ها، مطب ها، مراکز پاراکلینیکی و … اشاره کرد. تمامی خدمات این سامانه به صورت غیر حضوری و آنلاین به گروه بندی های ذکر شده ارائه خواهد شد.

سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت، سامانه ای برای ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی می باشد. به همین خاطر این سامانه به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی در حال فعالیت می باشد و هیچ محدودیتی در زمینه ساعت کاری این سامانه وجود ندارد. لذا گروه بندی های ذکر شده می توانند در هر ساعت از شبانه روز به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت مراجعه کنند و از خدمات این سامانه استفاده کنند.

سامانه نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت، بسیاری از مشکلات مربوط به نسخه نویسی کاغذی را برطرف کرده است و از طرفی باعث صرفه جویی و کاهش هزینه های مراقبت بیمه شدگان، کاهش اشتباهات مربوط به نسخه نویسی کاغذی و خطاهای دارویی و کاهش عوارض مربوط به داروها می شود.

سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت ihio.gov.ir

با توجه به راه اندازی طرح نسخه نویسی الکترونیک به جای نسخه نویسی کاغذی، سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت به آدرس اینترنتی سایت ihio.gov.ir​ راه اندازی شده است که خدمات مختلفی را در این زمینه ارائه کند. تمامی پزشکان، مطب ها، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیکی می توانند با نام کاربری و رمز عبور به این سامانه وارد شوند.

در ابتدای سال ۱۴۰۰، تمامی دفترچه های بیمه سلامت از کنار رفت و در حال حاضر، نیازی به ارائه دفترچه بیمه سلامت برای دریافت خدمات بیمه ای نمی باشد و نسخه الکترونیک جایگزین نسخه های کاغذی گذشته شده است. سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت، سامانه ای برای ارائه خدمات به بیمه شدگان، موسسات، داروخانه ها و … می باشد. کلیه افرادی که قصد دارند از خدمات مختلف این سامانه استفاده کنند، باید ابتدا به سایت ihio.gov.ir وارد شوند.

با توجه به اینکه سایت سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت سامانه ای جدید و به روز است، در اندیشه معاصر قصد داریم شما را با جزئیات این سامانه و نحوه استفاده از این سامانه آشنا کنیم.

با توجه به طرح مربوط به الکترونیکی شدن نسخه های بیمه سلامت، تمامی دفترچه های بیمه سلامت از کنار رفته اند و نیاز به ارائه دفترچه بیمه سلامت به پزشک برای نوشتن نسخه نمی باشد. در همین راستا سامانه ای برای ارائه خدمات در زمینه نسخه الکترونیک بیمه سلامت راه اندازی شده است که سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت نام دارد.

این سامانه که مورد تایید سایت بیمه مرکزی centinsur.ir می باشد، خدمات مختلفی را به بیمه شدگان، داروخانه ها، مطب ها، مراکز کلینیکی و … ارائه می کند. لذا در صورتی که افراد قصد دارند از خدمات این سامانه استفاده کنند، ابتدا می بایست که به سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت به نشانی ihio.gov.ir وارد شوند و سپس به بخش مربوط به خود مراجعه کنند و از خدمات غیر حضوری این سامانه استفاده نمایند.

برای ورود به سایت نسخه الکترونیک بیمه سلامت ihio.gov.ir می توانید آدرس این سایت به نشانی ihio.gov.ir را در فیلد جستجوی گوگل وارد کنید و به صورت مستقیم به این سایت وارد شوید. همچنین، می توانید برای ورود به سایت ihio.gov.ir طبق مراحل زیر پیش بروید.

ابتدا یکی از مرورگر های تلفن همراه و یا گوشی هوشمند خود را برای ورود به سامانه نسخه الکترونیک سلامت باز کنید. دقت داشته باشید که برای ورود به این سامانه و عملکرد بهتر آن بهتر است که از مرورگر کروم و یا فایرفاکس استفاده کنید. پس از ورود به مرورگر در فیلد جستجوی گوگل عبارت سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت را جستجو کنید.

حال بر روی اولین سایت جستجو شده توسط گوگل کلیک کنید تا به صورت مستقیم به سایت نسخه الکترونیک بیمه سلامت ihio.gov.ir وارد شوید.حال شما به سایت نسخه الکترونیک بیمه سلامت ihio.gov.ir وارد شده اید و می توانید با انتخاب هر یک از گزینه های موجود به بخش های مختلف این سامانه وارد شوید./اندیشه معاصر

به منظور دسترسی به بخش خدمات الکترونیک سازمان بیمه سلامت، درگاه احراز هویت بیمه سلامت به آدرس سایت evisit.ihio.gov.ir، راه اندازی شده است. پزشکان، داروخانه ها و یا کلینیک های پزشکی، می توانند از خدمات این درگاه، برای ارسال نسخه های الکترونیکی بیماران دارای بیمه سلامت و دسترسی به خدمات پزشک و یا وب اپلیکیشن، استفاده کنند.

سازمان بیمه سلامت، برای جلوگیری از اشتباه وارد شدن اطلاعات و سوء استفاده های احتمالی که در اثر وجود دفترچه های کاغذی به وجود می آمد، طرحی به نام نسخه های الکترونیکی بیمه سلامت، راه اندازی کرده است که از طریق آن، پزشکان و مراکز درمانی، می توانند از طریق درگاه احراز هویت بیمه سلامت، نسخه های مورد نیاز خود را به صورت الکترونیکی ایجاد کنند.

درگاه احراز هویت بیمه سلامت، به آدرس اینترنتی evisit.ihio.gov.ir، دارای بخش های ویژه ای جهت ارائه خدمت به بیماران، در رابطه با نسخ الکترونیکی می باشد که لازم است کلیه پزشکان و مراکز درمانی، برای استفاده از این خدمات به صورت الکترونیکی، وارد این درگاه شوند.

با توجه به اهمیت درگاه احراز هویت بیمه سلامت ایران، در ادامه، در رابطه با درگاه احراز هویت بیمه سلامت، ورود به سایت evisit.ihio.gov.ir، نسخه الکترونیک این درگاه و خدمات پزشک این سامانه و همچنین، وب اپلیکیشن درگاه احراز هویت بیمه سلامت، مطالبی آورده شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: