آغاز پیش فروش تویوتا کرولا جدید در بازار + قیمت | معرفی خودرو تویوتا کرولا با مشخصات فنی
شرایط جدید فروش محصولات تویوتا در ایران در مرداد 1403 اعلام شد.
شرایط جدید فروش محصولات تویوتا با تحویل 90 روزه ویژه منتخبین سامانه یکپارچه ثبت نام خودروهای وارداتی ویژه مردادماه 1403 اطلاع رسانی شد.
قیمت جدید محصولات تویوتا مرداد 1403:
مدل قیمت (تومان)
لوین 1.2 لیتر 2,575,000,000
لوین 1.8 هیبرید 2,375,000,000
کرولا 1.2 لیتر 2,400,000,000
طبق شنیده ها نسل جدید کرولا در سال ۲۰۲۶ با دو مدل بنزینی و پلاگین هیبرید عرضه خواهد شد.
پس از شش سال حضور در بازار، نسل کنونی تویوتا کرولا به پایان خود نزدیک می شود و کمپانی تویوتا در حال کار روی نسخه جدید این سدان است. اولین نمایش نسل جدید کرولا برای سال ۲۰۲۶ برنامه ریزی شده است و طبق شنیده ها نسخه پلاگین این خودرو قادر به پیمایش ۲۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. عددی که رقابت را برای چینی ها سخت خواهد کرد.
مجله ژاپنی Best Car اطلاعاتی از پشت صحنه نسل سیزدهم تویوتا کرولا منتشر کرده است. مانند همیشه، این سدان با نسخه های هاچبک و استیشن واگن همراه خواهد بود که در چندین بازار دیگر عرضه می شود.
این نشریه میگوید که طراحی نسل جدید کرولا بر «ارتفاع کم» تأکید دارد که این رویه سبب بهبود آیرودینامیک و در نتیجه کاهش مصرف سوخت می شود. این مجله بر این باور است که پریوس جدید الهام بخش بصری طراحی جدید کرولا خواهد بود.
نکته مهم کرولا قوای فنی آن است. نشریه Best Car استفاده از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۳۰ اسب بخار قدرت را برای نسخه های پایه پیش بینی کرده است.
همچنین برای کرولا جدید سیستم فول هیبریدی (HEV) نیز استفاده خواهد شد. یک نوع توربو با ۱۸۰ اسب بخار قدرت هم وجود خواهد داشت که عملاً جایگزین موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی می شود. برای اولین بار، کرولا جدید دارای سیستم PHEV خواهد بود، که پیش بینی شده است این مدل دارای رنج پیمایشی برابر با ۲۱۰۰ کیلومتر باشد.
همچنین تویوتا اعلام کرده طراحی جدید پیشرانه هایش به گونه ای است که ابعاد کوچک تر و دارای پیستون کوتاهتر خواهند بود که به طراحان اجازه میدهد خودروهایی با ارتفاع کاپوت پایینتر طراحی کنند و آیرودینامیک را بهبود بخشند.
دکمههای روی فرمان هم واقعی و فیزیکی هستند و خبری از دکمههای حساس به لمس نیست. همین موضوع درباره سیستم تهویه مطبوع تک ناحیهای نیز صدق میکند چراکه از دو دکمه برای کنترل دما و سرعت فن برخوردار است و تنظیمات آن به راحتی و بدون پیچیدگی برخی خودروهای مدرن صورت میگیرد.
از نظر متریال بکار رفته در کابین نباید انتظار چرم دستدوز سطح بالا و تریم چوب را داشت. در واقع پلاستیک خشک زیادی بکار رفته اما این موضوع واقعاً ما را اذیت نمیکند چراکه قیمت خودروی تست شده زیر ۳۰ هزار دلار است. تنها چیزی که در کابین تویوتا کرولا هیبرید ما را اذیت کرد عدم حمایت خوب صندلیها از ناحیه کمر بود. همچنین شارژر بیسیم کنسول مرکزی حدود ۶۰ درصد زمان کار میکرد هرچند چنین چیزی در سایر خودروها نیز دیده میشود.
کنترلهای کرولا نیز ساده و غیر پیچیده هستند. دستهدنده آنالوگ را در حالت درایو قرار دهید، پدال گاز را بفشارید و سیستم هیبریدی با میزان رضایت بخشی از گشتاور آنی وارد مدار میشود. نیروی رو به جلوی خودرو حاصل فعالیت سه موتور برقی (دو موتور در جلو و یک موتور در عقب) و یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری درونسوز است.
هرچه سرعت خودرو افزایش یابد از بار کاری مجموعه کاسته میشود. باید گفت این خودرو ۱۳۴ اسب بخار قدرت داشته که برای احساس صفر تا صد زیر ۱۰ ثانیه کافی به نظر میرسد؛ اما زمانی که چنین عملکردی را با خودروهای پرفورمنس مدرن محسوب کنید کرولا را بسیار کند خواهید یافت ولی شتاب گیری کولا هیبرید در شرایط واقعی همچون پشت چراغقرمز و تقاطعها بسیار پذیرفتنی است. اگر از بهکارگیری کل پدال گاز نترسید قطعاً مشکلی با این خودرو نخواهید داشت.
قوای محرکه هیبریدی کرولا بسیار رضایتبخش است و هیچ نیازی به شارژ بیرونی و سوئیچ روتین بین حالت تمام برقی و دستیار درونسوز برای حرکت در جاده ندارد و خبری هم از حالتهای انتخابی راننده نیست. در ترافیکهای شهری، انتقال قدرت بین موتورها بیوقفه صورت گرفته و احساس نمیشود و تنها تفاوت موجود به صدای پیشرانه با بالا رفتن دور موتور مربوط میشود. زمانی که حالت برقی کامل وجود داشته باشد یک چراغ سبز کوچک در پشت آمپرها روشن میشود.