بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/جزییات جدید از احکام جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان | خبر مهم صندوق بازنشستگی از صدور احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان

بیش از ده روز از ابلاغ آیین‌نامه متناسب‌سازی به صندوق‌های بازنشستگی می‌گذرد. در این میان، بازنشستگان انتظار دارند قبل از پرداخت حقوق مرداد، احکام حقوقی جدید آن‌ها بر مبنای محاسبات متناسب‌سازی صادر و حقوق‌ها بر این اساس پرداخت شود.

کدخبر : 20221
سایت سرگرمی روز :

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده به زودی احکام جدید صادر می‌شود اما هنوز خبری از صدور این احکام نیست.

در تامین اجتماعی نیز، نشست نهایی میان کانون عالی بازنشستگان و مدیران ارشد سازمان هنوز برگزار نشده و مشخص نیست که آیا حداقل‌بگیران هم مشمول متناسب‌سازی می‌شوند یا قرار است فقط یک میلیون تومان کمک معیشتی بگیرند.

در این شرایط مشخص نیست که کار قبل از پایان مرداد به سرانجام برسد و با صدور احکام تازه، انتظار طولانی بازنشستگان به سر آید.

حمیدرضا امینی بیان کرد: کسی که در حوزه روابط کار، تعاون، صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی و حمایتی و رفاهی، تخصص و تبحر دارد، و جامعه هدف خود در این وزارتخانه را می‌شناسد، باید به‌عنوان وزیر کار معرفی شود.

به گزارش ایلنا، انتخاب وزیر کار دولت چهاردهم به یکی از بحث‌برانگیزترین مسائل این روزهای جامعه کارگری کشور بدل شده است. از سوی دیگر، بازنشستگان، کارفرمایان، تعاون‌گران و فعالان صنعتی و اصناف در کنار فعالان اقتصادی دیگر حوزه‌ها نسبت به روند انتخاب وزیر حساس هستند. 

در این رابطه، حمیدرضا امینی (دبیراجرایی خانه کارگر شهر اصفهان) با اشاره به اهمیت انتخاب وزیر اصلح برای وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهادی است که اغلب مردم به ویژه کارگران و بازنشستگان با آن در ارتباط هستند و اهمیت آن برکسی پوشیده نیست.

به همین دلیل دولت باید وزیری را به‌عنوان سکاندار این وزارتخانه تعیین کند که از جهات مختلف اشراف و اطلاعات کافی برای مدیریت این وزارتخانه راهبردی را داشته باشد. 

وی افزود: کسی که در حوزه روابط کار، تعاون، صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی و حمایتی و رفاهی، تخصص و تبحر دارد، و جامعه هدف خود در این وزارتخانه را می‌شناسد و نیازهای جامعه و مطالبات اقشار را بداند، بهتر از هر فرد دیگری می‌تواند متصدی این پست مهم باشد. گزینه‌های پیشنهاد آنان در شورای راهبردی مطرح شده است، در نهایت به یک نفر منتهی خواهد شد. یک نفر باید تمامی این قابلیت‌ها و نه فقط چند مورد از آن‌ها را داشته باشد. 

امینی تصریح کرد: به نظر من کسی که همه این شاخص‌ها را داشته باشد و امین مجموعه‌های صنفی و وزارتخانه باشد، شخص آقای علیرضا محجوب است. ایشان سال‌هاست که در حوزه کارگری و تشکل‌های آن، بازنشستگان و فضای حقوق بازنشستگی کشور آشنایی دارند. ایشان هم مسائل کارگری و هم مسائل کارفرمایی را می‌دانند و حق دغدغه صنعت‌گر حقیقی را می‌دانند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر شهر اصفهان تاکید کرد: در حوزه تعاون، علیرضا محجوب دانش کافی برای اداره این بخش را دارد. همچنین درحوزه صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی باتوجه به اینکه ایشان چندین دوره نماینده مجلس و نماینده حامی بازنشستگان بودند، شناخت بسیار خوبی در این حوزه نسبت به مسائل جزئی بازنشستگان دارند. ایشان نسبت به قوانین این بخش‌ها نیز اطلاعات کافی دارد. به همین دلیل تسلط حقوقی و عملی ایشان، علیرضا محجوب را بهترین گزینه برای مدیریت و راهبری وزارت کار ساخته است. 

وی خاطرنشان کرد: انتظار جامعه کارگری این است که براساس دیدگاه‌ها و نظرات رئیس جمهور منتخب ما که رسماً اعلام کردند یک نفر باید از بدنه جامعه کارگری وَ آشنا به درد آن‌ها باید معرفی شود، گزینه اصلح در میان سایر گزینه‌ها با این شاخص آقای محجوب است. این انتظار از آقای پزشکیان است که به خواست جامعه کارگری و بازنشستگی توجه کرده و ایشان را به‌عنوان وزیر معرفی کند. 

بازنشستگان

امینی ادامه داد: محجوب شخصیتی دارد که می‌تواند تعامل خوبی میان بخش‌های مختلف و نهادهای متفاوت از جمله مجلس و دولت و همچنین تشکلات کارفرمایی و کارگری برقرار کند تا بتواند اداره این وزارتخانه را به نحو احسن انجام دهد. ظرفیت خوبی که در ایشان وجود دارد، باعث شده تا بخصوص برای جامعه هدف کارگر و بازنشسته مثمر ثمر باشند و ان شالله با حضور ایشان، شاهد کاهش مسائل و مشکلات این بخش خصوصاً در بخش درمان و معیشت باشیم.

درگاه الکترونیکی صندوق بازنشستگان کشوری

۱اخباربازنشستگان کشوری

۲دریافت فیش حقوقی 

۳دریافت حکم اصلاحیه وترمیم

۴دریافت حکم حقوقی 

۵تسهیلات مالی(وام ضروری)

۶خدمات بیمه ای(حذف واضافه تکمیلی درمان)

۷گواهی کسرحقوق

۸طرح یاری

۹خدمات گردشگری

۱۰وام حمپا

www.sabasrm.ir

و

www.cspf.ir

سایت فیش حقوقی شاغلین

آموزش وپرورش

my.medu.ir    

سایت فیش حقوقی بازنشستگان لشکری

https://saba.esata.ir:7091/

سایت سهام عدالت

https://www.samanese.ir

اعزام بازنشستگان به مشهد

اعزام بازنشستگان به مشهد در مرحله تکمیل است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی:امسال رقم تسهیلات پرداختی به بازنشستگان نسبت به پارسال ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و ۳۰ میلیون تومان شده است.

تدارکات اعزام بازنشستگان به مشهد انجام شده و در مرحله تکمیل است.

اولین گروه بازنشستگان به زودی به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به فرمول متناسب‌سازی انتقاد کرد و گفت: متأسفانه به نحوی فرمول داده‌اند که متناسب‌سازی سودِ چندانی به حال بازنشستگان تأمین اجتماعی ندارد. ما به دنبال این هستیم که متناسب‌سازی به نحوی باشد که همه بازنشستگان تأمین اجتماعی از آن سود ببرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، صبح امروز، چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه، با حضور حسن صادقی ریاست این اتحادیه و جمع کثیری از اعضای اتحادیه و بازنشستگان برگزار شد. 

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، در این نشست ضمن محکوم کردنِ ترور اسماعیل هنیه گفت: شهادت ایشان را به تمام مبارزان راه عدالت و کسانی که در مقابل ظلم می‌ایستند، تسلیت عرض می‌کنم. 

وی در ادامه ضمن قدردانی از بازنشستگانی که در انتخابات شرکت کردند، گفت: امیدوارم آقای پزشکیان در عرصه عمل موفق عمل کنند و نگاه عدالت‌محور ایشان را در اجرا هم ببینیم. همچنین امیدوارم چیدمان دولت آینده به‌گونه‌ای باشد که از هر صنفی در دولت ایشان حضور داشته باشند و هیات دولت، ترکیبی مبتنی بر اقوام و گروه‌های مختلف اجتماعی باشد. 

وی بیان کرد: برای تصدی پست وزارت کار باید از جامعه کارگری فردی برجسته و جامع‌الشرایط را انتخاب کرد. فردی که در حوزه‌های بهزیستی، رفاه و تأمین اجتماعی، روابط کار، فنی و حرفه‌ای و غیره اشراف کافی داشته باشد. ما معتقدیم آقای محجوب به دلیلِ تسلطی که بر تمام جنبه‌ها و حوزه‌های مرتبط با وزارت کار دارند، مناسب‌ترین فرد برای وزارت کار هستند. 

صادقی گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی است. مسائلی مثل متناسب‌سازی، عدم پرداخت بدهی از سوی دولت به تأمین اجتماعی، مطالبات سازمان از بخش خصوصی، درمان رایگان و اجرای قانون الزام، فروش اموال به ثمن بخس در شستا و وارد شدنِ اتوبوسیِ افراد به شستا و غیره، مواردِ مرتب با صندوق تأمین اجتماعی است که وزیر آینده باید به این مسائل اشراف داشته باشد و برای حل آن برنامه‌ریزی کند. 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: وزیر کار باید اطلاعات لازم در تمام حوزه‌های وزارت کار داشته باشد. امروز سازمان فنی و حرفه‌ایِ ما که باید به امر آموزش و مهارت‌آموزیِ رایگان بپردازد، وظیفه‌ی خود را به درستی انجام نمی‌دهد. حوزه روابط کارِ ما، ناکارآمد است و تشکل‌های کارگری به تشکل‌های دولتی و زرد محدود شده‌اند. 

وی به لزوم افزایش حقوق مبتنی بر تورم اشاره کرد و گفت: امروز در تعاون دچار فقر سرمایه‌گذاری هستیم. طبق قانون اساسی، اقتصاد ایران از سه بخش دولتی، خصوصی و تعاون تشکیل شده است که سهم تعاون ۳۳ درصد است که از این سهم تنها ۵.۷ محقق شده است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: