این دعا رو بخون تا در چشم‌برهم‌زدنی مشکلات و گرفتاری‌هات حل بشه | این دعا ردخور نداره و به حاجتت می‌رسی

خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید: «ادعونی إستجب لکم» (بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را) در واقع خداوند با این آیه به ما تضمین داده است که دعاهای ما را اجابت خواهد کرد.

کدخبر : 20325
سایت سرگرمی روز :

حضرت سجاد علیه السّلام نقل شده: به فرزند خود مى ‌فرمود:اى پسرک من،هرگاه به یکى از شما مصیبتى برسد،یا حادثه‌ اى بر او فرود آید، وضوى کامل بگیرد،و دو رکعت-یا چهار رکعت نماز بخواند،و در آخر آن بگوید:

یا مَوْضِعَ کُلِّ شَکْوى وَ یا سامِعَ کُلِّ نَجْوى وَ یا شاهِدَ کُلِّ مَلاٍَ وَ یا عالِمَ کُلِّ خَفِیَّةٍ وَ یا دافِعَ ما یَشآءُ مِنْ بَلِیَّةٍ یا خَلیلَ اِبْراهیمَ وَ یا نَجِىَّ مُوسى وَ یا مُصْطَفِىَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ اَدْعُوکَ دُعآءَ مَنِ اشْتَدَّتْ فاقَتُهُ وَ قَلَّتْ حیلَتُهُ وَ ضَعُفَتْ قُوَّتُهُ دُعآءَ الْغَریبِ الْغَریقِ الْمُضْطَرِّ الَّذى لایَجِدُ لِکَشْفِ ما هُوَ فیهِ اِلاّ اَنْتَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ

اى جایگاه هر شکایت، اى شنواى هر راز، اى حاضر در هر انجمن،اى داناى هر نهان،اى‌ دور کننده هرچه از بلا که بخواهد،اى دوست ابراهیم،اى سخنگو با موسى،و اى برگزیننده محمّد(درود خدا بر او و خاندانش)تو را مى‌ خوانم خواندن کسى‌ که ندارى‌ اش سخت گشته،و چاره‌ اش کم شده،و نیرویش سست گشته،دعاى‌ غریب غریب درمانده،که براى برطرف شدن آنچه در اوست،کسى را جز تو نمى‌یابد،اى مهربان‌ترین مهربانان.

از حضرت امام جعفر صادق علیه السّلام‌ نقل شده: براى رفع اندوه و غم غسل مى‌‌کنى و دو رکعت نماز مى‌خوانى و مى‌‌گویی:

یا فارِجَ الْهَمِّ وَ یا کاشِفَ الْغَمِّ یا رَحْمنَ الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ وَ رَحیمَهُما فَرِّجْ هَمّى وَاکْشِفْ غَمّى یا اَللَّهُ الْواحِدُ الاَْحَدُ الصَّمَدُ الَّذى لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُولَدْ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً اَحَدٌ اِعْصِمْنى وَ طَهِّرْنى وَ اذْهَبْ بِبَلِیَّتى

اى گشاینده اندوه،و اى برطرف کننده غم، اى بخشایشگر دنیا و آخرت،و رحیم هر دو جهان،اندوهم را بگشا،و غمم را برطرف کن،اى خداى یگانه یکتاى بى‌نیاز که نزاده،و زاده نشده،و احدى همتایش نبوده‌ است،مرا نگهدار و پاک کن و بلایم را ببر.

دعا و اهمیت آن در زندگی

دعا یکی از مهم‌ترین عبادات در دین اسلام است که تأثیر عمیقی بر زندگی معنوی و روحی انسان دارد. دعا وسیله‌ای برای ارتباط مستقیم با خداوند متعال و ابراز نیازها، خواسته‌ها و شکرگزاری‌ها به درگاه اوست. امامان و علمای دین همواره به اهمیت دعا تأکید کرده‌اند و آن را یکی از بهترین راه‌ها برای نزدیک شدن به خدا و تقویت ایمان می‌دانند.

تأثیر دعا در زندگی

دعا می‌تواند تأثیرات فراوانی بر زندگی فردی و اجتماعی داشته باشد:

۱. آرامش روحی و روانی: دعا به عنوان یک ابزار معنوی می‌تواند به فرد کمک کند تا در برابر مشکلات و سختی‌های زندگی مقاومت بیشتری داشته باشد و به آرامش و اطمینان قلبی برسد.

۲. نزدیکی به خدا: دعا فرصتی است برای نزدیک شدن به خدا و احساس حضور او در زندگی. این نزدیکی می‌تواند منجر به تقویت ایمان و افزایش تقوا شود.

۳. حل مشکلات و رفع گرفتاری‌ها: یکی از اثرات مهم دعا، برطرف شدن مشکلات و رفع گرفتاری‌هاست. بسیاری از افراد با توسل به دعا توانسته‌اند از مشکلات و مصیبت‌های زندگی خود رهایی یابند.

۴. افزایش برکت و نعمت: دعا می‌تواند باعث افزایش برکت و نعمت در زندگی فرد شود. درخواست از خداوند برای رزق و روزی، سلامتی و موفقیت در کارها از جمله دعاهایی است که می‌تواند تاثیر بسزایی در زندگی داشته باشد.

نظر ائمه درباره دعا

ائمه معصومین (علیهم السلام) همواره به دعا و اهمیت آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند. در روایات مختلف، امامان به مردم توصیه کرده‌اند که در همه حال و در همه شرایط به درگاه خداوند دعا کنند. به عنوان نمونه:

امام علی (ع) می‌فرمایند: «الدُّعاءُ مِفتاحُ الرَّحمةِ وَ مِصباحُ الظُّلْمَةِ»؛ «دعا کلید رحمت و چراغ تاریکی‌هاست» (نهج البلاغه، حکمت 139).

امام صادق (ع) نیز فرموده‌اند: «إِنَّ الدُّعَاءَ یَرُدُّ الْقَضَاءَ وَ قَدْ نَزَلَ مِنَ السَّمَاءِ وَ قَدْ أُبْرِمَ إِبْرَاماً»؛ «همانا دعا قضای الهی را بر می‌گرداند، اگر چه آن قضا محکم و قطعی شده باشد» (بحار الأنوار، جلد 93، صفحه 297).

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: