فال حافظ امروز | فال حافظ | فال حافظ روز

فال حافظ روزانه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ | سحر بلبل حکایت با صبا کرد...

فال حافظ، هرچند کوتاه و مختصر، همیشه برای دوستدارانش پیام‌های معنوی و الهام‌بخشی دارد. فال حافظ خود را در سایت سرگرمی روز بخوانید.

کدخبر : 20357
سایت سرگرمی روز :

حافظ، یکی از آیینه‌های باستانی ادبیات ایرانی است که به ما امکان می‌دهد تا در هر لحظه از زندگی خود، با تفکر و تأمل در شعرهایش، راهنمایی و پاسخ‌هایی برای سوالات و مشکلاتمان پیدا کنیم. این ابیات شاعرانه، با زبانی زیبا و عمیق، به ما کمک می‌کنند تا با خودمان و با دنیای پیرامونمان در ارتباط عمیق‌تری قرار بگیریم. امیدوارم که در این سفر به دنیای شعر و فال حافظ، لحظات شادی و آرامش را تجربه کنید و به پاسخ‌هایی برای سوالات و دغدغه‌های خود دست یابید. در ادامه فال حافظ هر ماه را در سایت سرگرمی روز بخوانید:

فال حافظ متولدین فروردین

دیدی ای دل که غم عشق دگربار چه کرد  
چون بشد دلبر و با یار وفادار چه کرد  
آه از آن نرگس جادو که چه بازی انگیخت  
آه از آن مست که با مردم هشیار چه کرد  

تفسیر: متولدین فروردین، در این ماه دل شما دوباره با غم عشق روبرو می‌شود. ممکن است یار دلبر شما به ناگهان دور شود و شما را در فکر و اندیشه فرو برد. اما بدانید که این دوری موقتی است و به زودی با وفاداری و عشق دوباره باز خواهد گشت. این غم و اندوه گذراست و با صبر و امید می‌توانید از این دوران عبور کنید و به لحظات خوشی بازگردید.

فال حافظ متولدین اردیبهشت

زاهد ظاهرپرست از حال ما آگاه نیست  
در حق ما هر چه گوید جای هیچ اکراه نیست  
در طریقت هر چه پیش سالک آید خیر اوست  
در صراط مستقیم ای دل کسی گمراه نیست  

تفسیر: متولدین اردیبهشت، در این ماه ممکن است با افرادی روبرو شوید که از حال و احوال شما بی‌خبرند و قضاوت‌های نادرستی درباره شما می‌کنند. نگران نباشید و به راه و مسیر خود ادامه دهید. هرچه در مسیر شما پیش آید، به نفع و خیر شماست. به صراط مستقیم ایمان داشته باشید و با دل قوی به راه خود ادامه دهید. در نهایت، همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.

فال حافظ متولدین خرداد

چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست  
سخن شناس نه‌ای جان من خطا اینجاست  
سرم به دنیی و عقبی فرو نمی‌آید  
تبارک‌الله از این فتنه‌ها که در سر ماست  

تفسیر: متولدین خرداد، در این ماه به سخنان اهل دل و عاشقان گوش فرا دهید. شاید در ابتدا این سخنان برای شما ناآشنا و غریب به نظر برسد، اما با دقت و توجه به آنها، می‌توانید حقیقت را دریابید. دل و ذهن خود را از دنیا و مادیات رها کنید و به معنویات بپردازید. با این کار، فتنه‌ها و مشکلاتی که در ذهن شماست، از بین خواهد رفت و آرامش بیشتری خواهید یافت.

فال حافظ متولدین تیر

پیرانه سرم عشق جوانی به سر افتاد  
وان راز که در دل بنهفتم به در افتاد  
از راه نظر مرغ دلم گشت هواگیر  
ای دیده نگه کن که به دام که درافتاد  

تفسیر: متولدین تیر، در این ماه عشقی نو و تازه در دل شما شعله‌ور می‌شود. رازهای دل شما که تا کنون پنهان بوده، اکنون به بیرون می‌ریزد و شما را دچار هیجان و شور می‌کند. دل شما مانند مرغی آزاد به پرواز درمی‌آید و به دنبال عشق و محبت می‌رود. چشمان خود را باز نگه دارید و به دقت بنگرید که این عشق جدید چگونه به دام شما افتاده است.

فال حافظ متولدین مرداد

صوفی ار باده به اندازه خورد نوشش باد  
ور نه اندیشه این کار فراموشش باد  
آن که یک جرعه می از دست تواند دادن  
دست با شاهد مقصود در آغوشش باد  

تفسیر: متولدین مرداد، در این ماه به اعتدال و اندازه در کارها توجه کنید. اگر در نوشیدن باده و لذت بردن از زندگی میانه‌روی کنید، به شما خوش خواهد گذشت. اما اگر از حد خود فراتر روید، ممکن است اندیشه‌ها و کارهایتان را به فراموشی بسپارید. به دنبال دستی باشید که بتواند جرعه‌ای از محبت و عشق به شما بدهد و شما را به شاهد مقصود برساند. این دست همراه و همدل می‌تواند شما را به سوی خوشبختی هدایت کند.

فال حافظ متولدین شهریور

ای همه شکل تو مطبوع و همه جای تو خوش  
دلم از عشوه شیرین شکرخای تو خوش  
از تو هر منظری دلکش‌تر از دیدن دوست  
دوستان از نظر ما همه جای تو خوش  

تفسیر: متولدین شهریور، در این ماه همه چیز در زندگی شما مطبوع و خوشایند خواهد بود. هر جا که نگاه می‌کنید، زیبایی و شادی را خواهید یافت. دل شما از عشوه‌ها و لبخندهای شیرین یار سرشار از شادی و لذت می‌شود. همه چیز و همه جا در نظر شما دلکش و خوشایند خواهد بود. از این ماه لذت ببرید و از زیبایی‌ها و شادی‌های زندگی بهره‌مند شوید.

فال حافظ متولدین مهر

گفتم کی ام دهان و لبت کامران کنند  
گفت این حکایتست که هرگز به نامه نیست  
بگذاشت عیش و عشرت و شادی روز عید  
میکند خوش آن که به عشرت بهانه نیست  

تفسیر: متولدین مهر، در این ماه به دنبال لذت و شادی‌های زودگذر نباشید. بدانید که کامرانی و خوشبختی واقعی در دل و روح شماست و نه در چیزهای مادی و گذرا. اگر به دنبال شادی و عشرت هستید، بدانید که این شادی‌ها بهانه‌ای برای خوشبختی واقعی نیستند. سعی کنید با دل خوش و قلبی آرام زندگی کنید و از هر لحظه لذت ببرید.

فال حافظ متولدین آبان

خوش آمد گل وز آن خوشتر نباشد  
که در دستت به جز ساغر نباشد  
زمان خوشدلی دریاب و در یاب  
که دایم در صدف گوهر نباشد  

تفسیر: متولدین آبان، در این ماه زمان خوشدلی و لذت بردن از لحظات زندگیتان را دریابید. همچون گل بهاری که آمدنش خوشایند است، شما نیز به دنبال خوشی و شادی باشید. در این ماه سعی کنید از لحظات کوچک زندگی لذت ببرید و به یاد داشته باشید که این لحظات همیشه باقی نمی‌مانند. مانند صدفی که همیشه گوهر درونش نیست، زندگی نیز همیشه پر از خوشی نخواهد بود. پس از لحظات خوش زندگی نهایت استفاده را ببرید.

فال حافظ متولدین آذر

مرا در خانه سروی هست کاندر سایه قدش  
فراغ از سرو بستانی و شمشاد چمن دارم  
اگر چه سرو شیراز ارغوانیست و گلرنگ است  
ولی فرخنده ابرو سرو سیمین بدن دارم  

تفسیر: متولدین آذر، در این ماه عشق و محبت به خانه و خانواده شما سایه خواهد انداخت. دل شما از محبت و عشق کسی سرشار است که همچون سروی بلند و باوقار در زندگی شما حضور دارد. اگر چه ممکن است سروهای دیگری نیز در باغ زندگی باشند، اما سرو شما با سیمای زیبا و دلربایش فرخنده‌تر و عزیزتر است. از این عشق و محبت لذت ببرید و به آن افتخار کنید.

فال حافظ متولدین دی

منم که دیده به دیدار دوست کردم باز  
چه شکر گویمت ای کارساز بنده نواز  
غلام نرگس جادوی خویشتن باشم  
که از شراب فراغت به کس دهد آواز  

تفسیر: متولدین دی، در این ماه دیدار با دوست و یار دلخواهتان میسر می‌شود. دل شما از این دیدار سرشار از شادی و شکرگزاری خواهد شد. بدانید که در این ماه کارساز بنده نواز شما را به دیدار یار می‌برد و دل شما را آرام و خوشحال می‌کند. از این فرصت استفاده کنید و از شراب فراغت و آرامش لذت ببرید. همچنین به یاد داشته باشید که این لحظات شیرین را با قدردانی و شکرگزاری همراه کنید.

فال حافظ متولدین بهمن

زان می عشق کز او پخته شود هر خامی  
گرچه ماه رمضانست بیاور جامی  
روزه هر چند که مهمان عزیزست ای دل  
صحبتش موهبتی دان و شدن انعامی  

تفسیر: متولدین بهمن، در این ماه عشق و محبت همچون می، خامی‌های دل شما را پخته و کامل می‌کند. اگرچه ممکن است در این ماه محدودیت‌هایی داشته باشید، اما این محدودیت‌ها نیز می‌تواند به شما شادی و لذت ببخشد. روزه‌داری و پرهیز در این ماه را به عنوان موهبتی بدانید که به شما فرصتی برای رشد و تعالی می‌دهد. با دل خوش و آرام به استقبال این ماه بروید و از هر لحظه آن بهره‌مند شوید.

فال حافظ متولدین اسفند

سحر بلبل حکایت با صبا کرد  
که عشق روی گل با ما چه‌ها کرد  
از آن رنگ رخم خون در دل افتاد  
و از آن گلشن به خارم مبتلا کرد  

تفسیر: متولدین اسفند، در این ماه عشق و دلدادگی شما را به یاد لحظات شیرین و خاطره‌انگیزی می‌اندازد. همچون بلبلی که با صبا حکایت عشق می‌کند، شما نیز از عشق و محبت سخن خواهید گفت. عشق روی گل و زیبایی یار، دل شما را به تپش می‌اندازد و شما را به یاد خاطرات خوش می‌اندازد. اما بدانید که این عشق ممکن است شما را به خار و درد نیز مبتلا کند. با این حال، این عشق نیز بخشی از زندگی و زیبایی‌های آن است.

امیدوارم این فال حافظ و تفسیرها برای شما مفید و الهام‌بخش باشند و به شما در مسیر عشق و زندگی کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: