خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو
آغاز فروش فوری خودروهای وارداتی سوزوکی در سامانه یکپارچه | خرید سوزوکی بالنو فقط با 640 میلیون تومان+مشخصات
شرکت واردکننده محصولات سوزوکی در ایران شرایط فروش ۳ محصول این شرکت را ویژه مردادماه ۱۴۰۳ اطلاع رسانی کرد.
این شرایط ویژه منتخبین سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی می باشد.
شرایط جدید فروش محصولات سوزوکی در ایران
در طرح فروش محصولات وارداتی راسا موتور خاورمیانه که از تاریخ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز ۱۸ مرداد سال جاری ادامه خواهد داشت، سه خودرو جدید و پرطرفدار سوزوکی بالنو، سوزوکی سیاز و سوزوکی گرند ویتارا با قیمت علیالحساب و شرایط پیش پرداخت به متقاضیان واجد شرایط سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه میشود.
در این طرح فروش، سوزوکی بالنو با قیمت علیالحساب ۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان و پیش پرداخت ۶۴۰ میلیون تومان با موعد تحویل ۹۰ روز کاری به متقاضیان عرضه میشود. رنگهای قابل عرضه برای این خودرو شامل آبی، نقرهای، سفید، مشکی، خاکستری و قرمز است.
همچنین سوزوکی سیاز با قیمت علیالحساب ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و پیش پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان با موعد تحویل ۹۰ روز کاری عرضه میشود. رنگهای موجود برای سوزوکی سیاز شامل سفید، نقرهای، خاکستری و قهوهای است.
در نهایت کراس اوور وارداتی سوزوکی گرند ویتارا (2WD) با قیمت علیالحساب ۱ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان و پیش پرداخت ۸۲۰ میلیون تومان با موعد تحویل ۹۰ روز کاری به مشتریان عرضه میشود. رنگهای قابل انتخاب برای گرند ویتارا شامل آبی، نقرهای، سفید، مشکی، خاکستری و قرمز است.
همچنین، در این طرح محصولات بدون سود انصراف یا سود مشارکت ارائه میشوند و در صورت تأخیر در تحویل، جریمهای معادل ۲.۵ درصد ماهانه اعمال خواهد شد.
رند سوزوکی ژاپن دست طولانی در طراحی و تولید خودروهای اقتصادی دارد و از این رو در بسیاری از موارد حتی از تویوتا هم موفقتر عمل کرده است. ازاینرو جای تعجب ندارد که چند مدل متنوع از این برند برای واردات به بازار ایران انتخاب شود.
بالنو قرار است از سوی شرکت راسا موتور خاورمیانه روانه بازار خودرو ایران شود. این خودرو وارداتی در حقیقت نسل دوم سوزوکی بالنو است که از سال ۲۰۲۲ با طراحی جدید در خط تولید این شرکت در شهر احمدآباد استان گُجَرات هند (تحت جوینت ونچر مشترک سوزوکی-ماروتی) تولید میشود. پس عملا باید آن را یک محصول از خودروسازان هندی به حساب آورد.
در میان پیشرانههای عرضهشده برای این سوزوکی بالنو (۴ سیلندر ۱.۲ و ۱.۵ لیتر)، نمونه قدرتمندتر ۱.۵ لیتری با گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته AT برای بازار ایران برگزیده شده است. هرچند که حق انتخاب گیربکس دستی ۵ سرعته و ۵ سرعته دستی کامپیوتری (AMT) نیز برای آن در دسترس بود.
البته این پیشرانه تنفس طبیعی توان و گشتاور محدودی دارد که در اتصال با گیربکس AT هرچند ترکیبی منطقی و هماهنگ به نظر میرسد، اما در نهایت با داشتن وزن نزدیک به یک تن، عملا ویژگیهای رفتاری نظیر ۲۰۶ تیپ ۶ به همراه خواهد داشت. پس نباید از عملکرد فنی سوزوکی بالنو چندان ذوق زده شد.
ارائه گیربکس AT برای یک خودرو وارداتی آن هم در بازه قیمتی که قطعا از خودروهای تولید داخل بالاتر خواهد ایستاد، بدون شک انتخاب معقولتری است، اما اگر راسا موتور حق انتخاب با گیربکس ۵ سرعت دستی را نیز در اختیار مشتریان قرار دهد، احتمالا برای برخی مشتریان جوان انتخاب بهتری در مقایسه با گیربکس AT باشد.
مای خارجی سوزوکی بالنو با دوره تولید و زبان امروزی برند سوزوکی هماهنگ است، اما با توجه به کلاس اقتصادی خودرو، پیچیده و آیندهگرایانه نیست. جلوپنجره با تریم پهن کرومی در اتصال به چراغهای سیستم روشنایی اصلی، زیرسپر پیچیده با دو مهشکن دایرهای، ظاهری معاصر، تا حدودی ساده و البته میانهرو به همراه دارد که از قضا نه زشت است و نه از مد افتاده.
بخش انتهایی خودرو با چراغهایی همراه است که از دو گوشه گلگیرهای عقب اندکی بیرون زدهاند و طراحی مشابه به محصولات سابق برند اوپل دارد که در تیراژ بسیار محدود روانه بازار ایران شد. تریم کرومی بهکاررفته در نمای جلو، در بخش انتهایی بالنو نیز به عنوان پل ارتباطی میان دو چراغ عقب دیده میشود، اما برخلاف جلو، فاقد پیچیدگی طراحی است.
نیمرخ نمای جانبی سوزوکی بالنو برای یک هاچبک اقتصادی قابل قبول است، ولی بدون شک زیبایی بصری خودروهای جذابی چون فولکس واگن گلف یا شیراکو را به همراه ندارد. خطوط شخصیت روی گلگیرها بهسختی قابل رویت است، اما تریم کرومی بهکاررفته بر لبه درها و ستون C به زیبایی و هوشمندانه اجرا شده است.