بیمه تامین اجتماعی | سوابق بیمه تامین اجتماعی

شرایط جدید دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی | چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را ببینیم؟

سازمان تأمین اجتماعی برای سهولت دسترسی کاربران خود به اطلاعات سابقه بیمه‌ای خود، سامانه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی را راه اندازی نموده است. این سایت دسترسی هرکس به اطلاعات پایه مربوط به بیمه مانند فیش حقوقی، سوابق بیمه و … را با سهولت همراه کرده است. در ادامه راهنمایی کلی برای ثبت نام و نحوه کار کردن با این سایت را برای افرادی که برای ورود و مشاهده سوابق تامین اجتماعی خود با مشکل مواجه هستند ارائه شده است.

کدخبر : 20507
سایت سرگرمی روز :

چگونه در سامانه سوابق تامین اجتماعی ثبت‌نام کنیم؟

برای ایجاد حساب کاربری به روش زیر عمل نمایید:

گام نخست: بر روی «ورود به سامانه تامین اجتماعی و مشاهده سوابق بیمه شدگان» بر روی لینک زیر کلیک کنید.

ورود به سامانه مشاهده سوابق اینجا کلیک کنید. 

پس از کلیک کردن، صفحه ورود به سیستم مطابق با تصویر پایین به شما نمایش داده می‌شود:

گام دوم: گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید.

پس از انتخاب گزینه ثبت نام، صفحه زیر برای شما نمایش داده خواهد شد:

ورود اطلاعات تامین اجتماعی

گام سوم : پس از درج کد ملی خود (کد ملی شخص بیمه شده) و انتخاب اپراتور، شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید. توجه داشته باشید شماره تلفن همراه وارد شده حتما باید متعلق به شخص بیمه شده باشد.

در صورتی که شماره تلفن همراه وارد شده متعلق به شخص بیمه شده نباشد، باید پس از طی کلیه مراحل ثبت نام شخص بیمه شده با در دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه به یکی از شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه نماید.

پس از وارد نمودن کلیه موارد همانند شکل زیر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

گام چهارم : پس از طی کردن مراحل پیشین برای تکمیل ثبت‌نام باید فرمی مطابق با تصویر زیر را پر کنید. دقت داشته باشید که وظیفه مطمئن شدن از صحت اطلاعاتی که در این صفحه درج می‌شود با کاربر است.

دقت کنید!

تمام اطلاعات هویتی باید مطابق با اطلاعات کارت ملی و شناسنامه باشد.

دقت داشته باشید در صورت عدم تطابق اطلاعات وارد شده حساب کاربری برای شما ایجاد نخواهد شد.

در به خاطر سپردن پاسخ سؤال امنیتی خود دقت داشته باشید. این سؤال در بازیابی گذرواژه شما مورد استفاده قرار می گیرد.

در وارد نمودن شماره تلفن همراه و ایمیل خود دقت نمایید. این اطلاعات پل ارتباطی سامانه‌های سازمان تامین اجتماعی با شما است.

پر کردن تمام موارد الزامی است.

توجه داشته باشید صفحه کلید به زبان انگلیسی (EN) باشد.

گام پنجم : پس از تکمیل تمام موارد طبق شرایط ذکر شده در سایت، بر روی ثبت نام کلیک نمایید.

در نهایت پیغامی از طرف سیستم مطابق زیر مشاهده می‌کنید:

پیام خطا چیست؟

چنانچه کد ملی وارد شده تکراری باشد (یعنی کاربر قبلا ثبت نام شده باشد) پیغامی مطابق شکل زیر به کاربر نمایش داده می شود:

ورود به سامانه تامین اجتماعی ؛ چگونه وارد سامانه تامین اجتماعی شویم؟

پس از فعال شدن حساب کاربری، می‌توانید به راحتی می‌توانید با مراجعه به وبسایت سازمان تامین اجتماعی و ورود به سیستم مطابق تصویر زیز سوابق بیمه تامین اجتماعی خود را مشاهده کنید.

برای ورود به سامانه مشاهده سوابق اینجا کلیک کنید.

چگونه رمز عبورم را در سایت تامین اجتماعی تغییر دهم؟

برای تغییر رمز عبور همانطور که مشاهده می­‌کنید، پس از وارد شدن به پورتال سازمان تأمین اجتماعی، کافی است در گوشه سمت چپ از قسمت نام کاربری گزینه پروفایل را انتخاب کنید:

"سامانه

سپس در قسمت امنیت، پس از وارد کردن کلمه عبور قدیمی، کلمه عبور جدید را وارد کنید و سپس گزینه ذخیره را انتخاب کنید.

روش انتخاب و ثبت بهترین گذرواژه در وب‌سایت تامین اجتماعی

برای انتخاب گذر واژه چه در زمان ثبت نام و چه زمان تغییر گذرواژه نکاتی وجود دارد که باید آن را رعایت کنید. در ادامه به بعضی از این نکات توجه شده است.

کارکترهای به کار رفته در گذرواژه باید لاتین باشند.

گذرواژه باید با یک حرف آغاز شود.

باید حداقل شامل یک حرف بزرگ، یک حرف کوچک و یک عدد باشد.

طول گذرواژه نباید کمتر از 8 کاراکتر باشد.

گذرواژه نباید شامل نام، نام خانوادگی و کد ملی باشد.

فقط کاراکترهای لاتین حرف و عدد و & % $ # ! برای استفاده در گذرواژه مجاز هستند.

بیمه شده گرامی در حفظ و نگهداری رمز (گذر واژه) خود دقت نمائید، مسئولیت افشای رمز و هرگونه سوء استفاده از آن به عهده شما است. 

کد استعلام بیمه تامین اجتماعی چه کاربردی دارد؟

اگر قصد دارید پس از خرید بیمه وضعیت آخرین حق بیمه پرداختی خود را پیگیری کنید، می‌توانید از طریق کد دستوری بیمه تامین اجتماعی (کد USSD استعلام بیمه تامین اجتماعی) آخرین وضعیت حق بیمه خود را استعلام بگیرید. به عبارتی کدهای استعلام کار شما را راحت کرده است و دیگر برای استعلام بیمه تامین اجتماعی نیازی به مراجعه حضوری به شعب سازمان تامین اجتماعی ندارید و می‌توانید آخرین وضعیت بیمه پرداخت شده خود توسط کارفرما را مشاهده کنید.

این خدمات غیر حضوری و آنلاین، برای بیمه‌شدگان رایگان است و نیازی به اینترنت هم ندارد. یعنی فقط از طریق گوشی‌های موبایل می‌توانید از کد USSD برای استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی خود استفاده کنید. همچنین اتباع خارجی هم می‌توانند با استفاده از شماره تأمین اجتماعی (snn) از کد استعلام بیمه تامین اجتماعی اتباع برای دریافت خدمات مربوط به بیمه اتباع خارجی در ایران استفاده کنند.

البته USSD تامین اجتماعی صرفا برای مشاهده آخرین سابقه بیمه نیست و خدمات غیرحضوری دیگری را نیز شامل می‌شود. تقریبا بیشتر خدماتی که توسط بیمه تامین اجتماعی ارائه می‌شود از جمله پرداخت حق بیمه یا نوبت‌‌دهی را می‌توانید با استفاده از همین کد پیگیری و دریافت کنید. با کد دستوری استعلام بیمه تامین اجتماعی حتی می‌توانید پیگیری کنید که آیا مشمول حمایت‌های درمانی سازمان تامین اجتماعی هستید یا خیر.

راهنمای استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

پس از ثبت نام در سایت تامین اجتماعی امکان مشاهده و استعلام مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی برای شما فراهم می‌شود. برای انجام این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید پس از وارد شدن به سامانه تامین اجتماعی با آدرس es.tamin.ir و وارد کردن کد ملی و گذرواژه‌ و پس از آن انتخاب گزینه کلیه سوابق سوابق بیمه خود را مشاهده و در صورت نیاز آن را سیو کنید.

راه ساده‌تر کلیک کردن بر رو کلید واژه سابقه در قسمت سرویس‌های پر کاربرد در قسمت پایینی صفحه است. پس از آن دو پنجره سوابق تطبیقی که برای مشاهده جمع کل سوابق بیمه تامین اجتماعی است و سوابق و ریز دستمزد بعد از سال 86 را مشاهده می‌کنید که می‌توانید تنها با کلیک کردن بر روی یکی از آن‌ها به لیست سوابق بیمه‌ای خود دست یابید.

  برای ورود به سامانه مشاهده سوابق اینجا کلیک کنید. 

استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی با موبایل با کارت ملی

اگر به دنبال راه ساده‌تری برای استعلام بیمه تامین اجتماعی با شماره ملی هستید باید به شما این خبر خوب را بدهم که تنها با شماره‌گیری کد دستوری #۴* می‌توانید این کار را انجام دهید. این کار تنها در چهار مرحله انجام می‌شود که به ترتیب زیر است:

وارد کردن کد USSD

انتخاب شماره 2 یا همان استعلام‌ها

انتخاب گزینه آخرین سابقه

وارد کردن کد ملی‌

سوابق بیمه تامین اجتماعی بارکد دار

سوابق بیمه از جمله مدارکی است که چه برای استخدام شدن در شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف و چه برای مهاجرت تحصیلی و یا کاری به خارج کشور مورد نیاز است. داشتن سوابقه بیمه تامین اجتماعی بارکد دار به شما کمک می‌کند که در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید. برای دریافت آن باید چند مرحله کوتاه و آسان را به صورت آنلاین طی کنید. این مراحل به شرح زیر است:

در گام اول باید ابتدا وارد سامانه خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی شوید

از تب بیمه شدگان ابتدا خدمات سابقه و پس از آن گزینه اعلام سابقه به موسسات را انتخاب کنید

در پنجره باز شده باید بر روی مربع کنار کلیه سوابق کلیک کنید و پس از آن ارسال به صندوق شخصی را انتخاب کنید

در این مرحله پس پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید پس از خواندن آن و مطمئن شدن از صحت اطلاعات، موافقم را انتخاب کنید.

پس تایید ارسال سوابق به صندوق شخصیاتان، به صفحه اصلی بازمی‌گردید و در این قسمت باید از تب تامین اجتماعی من گزینه صندق شخصی من را انتخاب کنید

درخواست شما در این مرحله به شما نشان داده می‌شود و شما باید با کلیک بر روی کلمه عملیات پنجره کرکره‌ای را باز کنید و گزینه رویت مکاتبه را انتخاب کنید.

در این مرحله که مرحله آخر است برای شما پنجره‌ای باز می‌شود و تنها کافی است که بر روی قسمت پی‌دی‌اف ضمیمه کلیک و سوابق بارکددار بیمه تامین اجتماعی خود را دانلود کنید.

گذرواژه‌ام را گم کرده‌ام؛ چگونه سوابق بیمه تامین اجتماعی‌ام را مشاهده کنم؟

اگر گذرواژه ورود به سامانه تامین اجتماعی خود را فراموش کرده‌اید و به هیچ روشی نمی‌توانید آن را بازیابی کنید، برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی تنها چند راه حل دارید. اولی استفاده از کد دستوری که در بالا ذکر شد است که البته محدودیت‌هایی دارد. راه حل بعدی هم مراجعه حضوری به کارگذاری‌ها و اداره‌های تامین اجتماعی است که آن‌هم اختصاص دادن زمان و انرژی زیادی را می‌طلبد.

پیشنهاد ما به فراموش‌کاران استفاده از نرم‌افزارهای تامین اجتماعی من از همان ابتدا و وارد کردن و سیو کردن گذرواژه در آن نرم‌افزار‌ها است.

کد دستوری برای مشاهده سوابق بیمه

کد USSD برای مشاهده سوابق بیمه تأمین اجتماعی به‌ راحتی از طریق تلفن‌همراه قابل شماره‌گیری است. این کد برای تمام اپراتورهای تلفن همراه فعال در کشور اعم از همراه اول و ایرانسل یا رایتل یکسان است:

برای استفاده از کد USSD و مشاهده سوابق تامین اجتماعی باید کد  #1420*4* را شماره‌گیری کنید. سپس از منوی پیش رو، عدد 2 را انتخاب کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: