این دمنوش ها قاتل آلودگی هوا هستند

دمنوش‌هایی که دشمن آلودگی هوا هستند

کدخبر : 20521
سایت سرگرمی روز :

 دمنوش آویشن

۲ قاشق چایخوری آویشن خشک را به ازای هر فنجان آب (۲۵۰ میلی لیتر) در قوری خود بریزید. اگر از برگهای تازه آویشن استفاده کنید، حدود 3 تا 4 قاشق چای خوری برگ تازه را به ازای هر فنجان آب در قوری بریزید. آب جوش را درون قوری خود بریزید و آویشن را برای حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم بکشد.

مواد مورد نیاز: برگ، ساقه و گل آویشن

میزان: ۲ قاشق چای خوری آویشن خشک / ۱ فنجان (۲۵۰ میلی لیتر) آب یا ۳ الی ۴ قاشق چای خوری آویشن تازه /۱ فنجان (۲۵۰ میلی لیتر) آب

دمای آب: آب در حال جوش (۱۰۰ درجه سانتیگراد)

زمان دم کردن: ۱۰ الی ۱۵ دقیقه

مقدار مصرف: ۲ الی ۴ فنجان در روز

مخلوط با: سایر گیاهان و عسل

این دمنوش گیاهی ممکن است با استفاده از برگ‌های تازه یا خشک شده آویشن و همچنین ساقه و حتی گل آن تهیه شود. در ابتدا آب را روی حرارت بگذارید تا به نقطه جوش برسد. ۲ قاشق چای خوری آویشن خشک را به ازای هر فنجان آب (۲۵۰ میلی لیتر) در قوری خود بریزید. اگر ترجیح می‌دهید از برگ‌های تازه آویشن استفاده کنید، حدود ۳ تا ۴ قاشق چای خوری برگ تازه را به ازای هر فنجان آب در قوری بریزید.

آب جوش را درون قوری خود بریزید و بگذارید آویشن برای حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم بکشد. در طول روز می‌توانید حدود ۲ تا ۴ فنجان از این دم کرده را بنوشید. البته در ابتدا بهتر است با دوز کمتری شروع کنید تا بدن شما بتواند به این درمان دارویی عادت کند و قبل از افزایش مقدار روزانه به طور منظم، میزان سازگاری آن را با بدن خود آزمایش کنید.

با اضافه کردن عسل به دمنوش آویشن خود به علاوه شیرین کردن چای، در عین حال می‌توانید به عنوان درمانی برای سرماخوردگی و بهبود سرفه نیز از آن بهره بگیرید.

هنگامی که دمنوش شما آماده نوشیدن شد، یک جرعه آن را بنوشید و از عطر و طعم قوی، گرم و دلپذیر آن لذت ببرید. 

همچنین می‌توانید برای تقویت هر چه بیشتر طعم و مزایای دمنوش حاصل از آن، آویشن را با سایر گیاهان ترکیب کنید. از گیاهان مفیدی که می‌توانید با آویشن ترکیب کنید بابونه و زعفران است، زیرا خواص مفید آن را چندین برابر می‌کند.

 

 

دمنوش بادرنجبویه

 

امروزه مصرف دمنوش‌های گیاهی به سبب تهیه آسان و سریع یکی از نوشیدنی‌های محبوب بسیاری از افراد است. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که خوردن دمنوش بادرنجبویه را به کپسول و قرص ترجیح می‌دهید، می‌توانید از این روش برای تهیه دمنوش بادرنجبویه استفاده کنید:

مواد لازم

برگ خشک بادرنجبویه: ۱ ق غ   یا

برگ تازه بادرنجبویه: ۲ ق غ

آب: یک لیوان

چوب دارچین: یک عدد

عسل: به میزان دلخواه به عنوان شیرین کننده

زنجیل: به میزان دلخواه

دستورالعمل

آب را داخل کتری بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. بعد از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، بادرنجبویه را به همراه چوب دارچین و حلقه‌های زنجبیل داخل قوری یا کتری بریزید و حرارت را خاموش کنید. برای دم کشیدن بهتر یک پارچه تمیز بر روی کتری خود بگذارید.

بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دمنوش شما آماده است. می‌توانید از کمی عسل به عنوان شیرین کننده استفاده کنید.

دمنوش به‌لیمو.

طرز تهیه دمنوش به لیمو

مواد لازم برای تهیه دمنوش به لیمو عبارتند از ۵ عدد برگ های تازه به لیمو (یا یک قاشق چای خوری برگ های خشک شده به لیمو)، یک فنجان آب جوش و به مقدار دلخواه عسل

برگ‌های تازه یا خشک شده گیاه به لیمو را تمیز بشویید و به یک فنجان آب جوش اضافه کنید، بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد، از صافی رد کرده و بنوشید. بهترین زمان استفاده از دمنوش به لیمو ۲ ساعت بعد از هر وعده غذایی به ویژه ناهار و شام است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: