کمک معیشت

فوری /واریز کمک معیشتی جدید پزشکیان از امشب | پرداخت کمک معیشتی ماهیانه دولت جدید

به تازگی پیامکی در تلفن های همراه با عنوان کمک ۳ میلیون تومانی دولت پزشکیان ارسال شده است که هدفی جز کلاهبرداری و دسترسی به اطلاعات تلفن همراه افراد ندارد.

کدخبر : 20690
سایت سرگرمی روز :

به تازگی پیامکی در تلفن های همراه با عنوان کمک 3 میلیون تومانی دولت پزشکیان  ارسال شده است که به نظر می‌رسد اهدافی برای فیشینگ و دسترسی به اطلاعات تلفن همراه افراد دارد.

طبق گزارش کاربران در صورت کلیک بر روی این لینک، این پیامک برای شماره های موجود در فهرست تماس های آن تلفن همراه هم ارسال می شود.

با ورود به این لینک صفحه ای شبیه به درگاه خدمات دولتی گشوده می‌شود.

متن پیامک ارسال شده به شرح زیر است.

سلام خسته نباشید کمک دولتی پزشکیان رو بگیرید از طریق تارنمای زیر:

من خودم گرفتم درجا زد حسابم 3 تومن

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی رصد فضای مجازی، شکواییه‌های قضایی و گزارش‌های مردمی متعدد دریافتی مشخص شد که مجرمان سایبری این بار با ترفند دریافت بسته معیشتی رئیس‌جمهور منتخب درصدد کلاهبرداری از هموطنان هستند و در همین راستا نیز اقدام به ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده برای کاربران کرده‌اند.

سرهنگ مرتضوی از مردم خواست: آگاه باشند که به هیچ عنوان فریب این پیامک که از طریق سر شماره شخصی یا از طریق پیام رسان‌های بومی و غیربومی برایشان ارسال شده را نخوردند و از کلیک بر روی لینک مندرج در آن پرهیز کنند.

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش طرح بسته حمایتی معیشتی خانوار رئیس جمهور منتخب هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح جزئیات این خبر گفت: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و شکواییه‌های قضایی واصله به پلیس فتا و گزارشات مردمی متعدد دریافتی مشخص شد که مجرمان سایبری این‌ بار با ترفند دریافت بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند و در همین راستا نیز اقدام به ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده برای کاربران کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ارسال لینک‌های آلوده با عناوین مختلف یکی از ترفندهای مجرمان سایبری است، اظهارکرد:‌این افراد همواره امنیت مالی و داده هموطنان را تهدید می‌کنند و بارها و بارها در ارتباط با این موضوع هشدارهای لازم  به هموطنان داده‌ شده است.

خوشبختانه در ارتباط با این ترفند نیز تعداد زیادی گزارشات مردمی را از طریق سر شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا دریافت کردیم که هموطنان این فرایند مجرمانه را به پلیس فتا گزارش کردند.

پاشایی گفت: اما متاسفانه همچنان در مواردی شاهد فریب خوردن تعدادی از کاربران و تشکیل پرونده‌های قضائی در این خصوص نیز هستیم.

از این رو لازم است که هموطنان گرامی همواره باید آگاه باشند که به هیچ عنوان فریب این پیامک که از طریق سر شماره شخصی یا از طریق پیام رسان‌های بومی و غیربومی برایشان ارسال شده را نخوردند و از کلیک بر روی لینک مندرج در آن پرهیز کنند. در مواردی حتی چنین پیام‌هایی با سوء‌استفاده از نام دوستان و آشنایان برای کاربران ارسال می‌شود که به این موارد هم نباید توجه کرد.

رییس پلیس فضای تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان از کاربران خواست فریب ارسال پیامک جعلی در خصوص موارد مختلف به ویژه هدیه پیروزی در انتخابات را نخورند.

سرهنگ محمدباقر زارعی روز دوشنبه افزود: پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، کلاهبرداران با بهره گیری از این فرصت اقدام به خالی کردن حساب مردم کردند.

وی اضافه کرد: مجرمان سایبری با سوء استفاده از این شرایط اقدام به ارسال پیام هایی نظیر" هدیه پیروزی رییس جمهور " به کاربران کرده تا با فریب دادن آنها، اقدام به تخلیه حساب های بانکی کنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان بیان کرد: ارسال پیامک های جعلی، ارائه لینک های ثبت نام دریافت هدیه، هدایت به درگاه های بانکی جعلی و معرفی نرم افزار های مختلف توسط مجرمان سایبری در این شرایط دور از انتظار نیست.

سرهنگ زارعی تاکید کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شود و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال می‌شود توجه نکنند.

وی ادامه داد: سهل انگاری و ناآگاهی کاربران سبب سوء استفاده کلاهبرداران از این فرصت می شود و در این باره ‌پرونده‌های قضایی تشکیل شده با این موضوع رو به افزایش است.

سرهنگ زارعی گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با هرگونه جرم رایانه‌ای را دارد و در صورتی که شهروندان با موارد ‌مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس ‌www.fata.gov.ir ‌‌ بخش فوریت‌های سایبری و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

پلیس فتا، مرجع رسیدگی و ثبت گزارشات افراد در رابطه با مشکلات در فضای مجازی می باشد. با مراجعه به سایت پلیس فتا می توانید گزارشات تخلفات، را ثبت و پیگیری نمایید.

مدیر کل پست البرز از کاربران خواست مراقب پیامک های جعلی کلاهبرداران با عنوان بسته پستی باشند و لینک های آلوده را بازنکنند.

 رضا حمید پور اظهار کرد: کلاهبرداران با سرشماره های شخصی و با بهره گیری از تصویر ماموران پست اقدام به ارسال پیامک جعلی از جمله مرسوله ابلاغ قضایی برای کاربران می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • فهیمه رامک
    0

    وام بلا عوض

  • محمودی
    2

    با سلام خسته نباشید من فرزندانم مستمری بگیر هستند از همسرم جدا شدم به خاطر همین تحت بیمه و مستمری ایشون نیستم این مبلغ به حساب دختران من واریز نشده چگونه پیگیر بشم