مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

فوری/ثبتنام تسهیلات ویژه برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد | واریز وام 100 میلیونی بدون ضامن و تحویل 2 روزه به مددجویان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از افزایش سقف وام قابل ارائه به مددجویان خبر داد.

کدخبر : 20743
سایت سرگرمی روز :

سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی در چهارمین همایش ملی قرض نیکو گفت: اگر کمک‌های مردمی و وجوهی که افراد می‌توانند به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت واریز کنند افزایش یابد، قطعاً ما قادر خواهیم بود در زمینه‌هایی مانند اشتغال و مسکن، خدمات بسیار بیشتری ارائه دهیم.

وی افزود: با افزایش این منابع، می‌توانیم به تعداد بیشتری از نیازمندان کمک کنیم و در نتیجه، اثرات مثبت اجتماعی گسترده‌تری ایجاد خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با همکاری بانک مرکزی در تلاش است تا بتواند خدمات گسترده‌تری به مردم ارائه دهد.

بختیاری اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌هایی که انجام داده‌ایم و با توجه به تقاضای متقاضیان، امسال بانک مرکزی مجوز افزایش سقف وام را تا ۱۰۰ میلیون تومان صادر کرده است. این در حالی است که پیش از این، سقف وام تنها ۵۰ میلیون تومان بود و این میزان در سال‌های گذشته ثابت باقی مانده بود. اما با پیگیری‌ها و تلاش‌های ما، این سقف به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی اعلام کرد: همچنین با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین، برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای مددجویان در نظر گرفته شده است تا آنها بتوانند از این فرصت‌ها بهره‌مند شوند. این برنامه‌ها به منظور حمایت از افرادی است که در این ایام به کمک بیشتری نیاز دارند و ما امیدواریم که با همکاری و حمایت مردم، بتوانیم این خدمات را به بهترین شکل ممکن ارائه دهیم.

رئیس کمیته امدادامام خمینی (ره) گفت: تاکنون صندوق امداد ولایت این کمیته ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه با اولویت کارگشایی اعطا کرده است.

بختیاری گفت: سال گذشته به دلیل عمکلرد مطلوب، این صندوق ۷ مرتبه مورد تشویق قرار گرفت که بانک مرکزی ۶میلیارد تومان جایزه تشویقی داد.

وی ادامه داد: اولویت اصلی صندوق امدادولایت در اعطای وام، کارگشایی است گاهی با ۲۰ میلیون تومان زندگی مددجویی تغییر می یابد، کارهای ارزشمندی در این رابطه انجام شده است.

رئیس کمیته امداد گفت: وام های اعطایی تا ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد است و تاکنون ۲۵ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه داده شده است.

بختیاری گفت: معوقات صندوق امدادولایت زیر یک درصد است که نشان دهنده متشرع بودن و پایبند بودن وام گیرندگان از این صندوق است، ۷۵ درصد وام گیرندگان از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد هستند و باقی آنها از افرد زیر دهک‌های ۵ جامعه هستند.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: افرادی که در این صندوق سپرده گذاری می‌کنند تضمین بازگشت پول را دارند و معادل رقم سپرده گذاری در محل سپرده شده می توانندوام دریافت کنند.

وی تاکید کرد: اولویت بعدی پرداخت وام قرض‌الحسنه در صندوق امداد ولایت، تسهیلات اشتغال، خریدمسکن و احداث آن، درمان و تحصیل دانشجویان و نخبگان است.

وی ادامه داد: امیداوریم از کمک بیشتر خیرین برخوردار باشیم اما این صندوق یک ریال به کارکنان خود و کمیته امداد وام پرداخت نمی کند تا موجب افزایش اعتماد مردم شود.

بختیاری گفت: همایش ملی قرض نیکو در سال های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰و ۱۴۰۲ برگزار شده است و امیدواریم که رسانه در توسعه و گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه یاری‌گر کمیته امداد باشند.

علی عاشوری مدیرعامل صندوق امداد ولایت در  این همایش گفت: در بانکداری اسلامی صندوق های قرض‌الحسنه و دیگری تاسیس بانک های قرض‌الحسنه تاکید است، اما صندوق های قرض‌الحسنه که جزیی از امور قرض‌الحسنه در کشور هستند باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار بگیرند و در این خصوص نگاه مجدانه داشته باشند.

عاشوری گفت: یکی از اقدامات و مسایل مهم صندوق‌های قرض‌الحسنه تامین منابع برای وام های خرد است و در عمل هم این ظرفیت وجود دارد و وام هایی به مددجویان پرداخت می شود اما باید از ظرفیت خیرین بیشتر استفاده شود.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت تاکیدکرد: در حال حاضر ۱۰میلون نفر عضو صندوق امداد ولایت هستند و کار آن هم شناسایی افراد نیازمند واقعی است.

عاشوری افزود: چابکی و حذف فرایند های وقت گیر و پرداخت وام تا حداکثر ۴۸ ساعت، عدم سرمایه گذاری برای دریافت وام، رضایت مندی وام گیرنده و خیرین، شفافیت در عملکرد به اذعان دستگاه های نظارتی، پرداخت وام در اقساط، طولانی مدت، عدم دریافت کارمزد، ارایه خدمات غیر حضوری و اتصال به شبکه سراسری بانکی از ویژگی های مهم صندوق امدادولایت است.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت تاکید کرد: سرمایه این صندوق به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و همه این امور در قالب یک صندوق یک شعبه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • حسن قلعه‌نویی
    1

    من نیاز دارم مستاجر م پجه هام دا نشجوین

  • رضا
    1

    سلام من هیچ درآمدی ندارم من به این وام احتیاج دارم

  • احمد
    0

    من یک موجود کمیته ای هستم و اجاره نشین هستم و۶۲سال دارم وهم ایثار گر هم هستم پار سال ۵۰ میلون از کمیته وام گرفتم ولی امسال نیاز فوری به کمک دارم آیا به من وام داده می شود وسلام

    • ناشناس
      1

      ن دیگ نمیدن

  • حسن قلعه نوی
    0

    بعلت مریض ومستاجری و دانشجوی

  • صفرپور
    0

    سلام روز بخیر من واقعا نیاز دارم صاحب خونه جوابمون کرده

  • رامین خسروی
    0

    سلام ببخشید من هم معلول بهزیستی تا الان هیچ وامی از بهزیستی نگرفتم الان هم بیکار هستم میتونم وام یگیرم

  • ناشناس
    3

    من تحت پوشش کمیته هستم چندساله درخواست ده تومان وام دادم هنوزکه هنوزه بهم ندادن

  • حمد از ابادان
    0

    اهل آبادان هستم تحت نظر بهزیستی وبا حقوق یک میلیون وچهار
    صد تومان که حتی خرج دکتر و درمان نمی رسه 70 سال سن دارم
    وبا همسرم که خدا فرزندی به ما نداده داریم زندگی می کنیم
    خیلی داریم بدبختی می کشیم
    اول از خدا. وشما توی فکر ما باشید و به وام خیلی
    احتیاج داریم

  • ناشناس
    0

    به کجا باید در تهران شکایت باید بشه

  • مجتبی
    3

    من الان دو سال هست هر چه میرم بهم وام نمی‌دن اگر ۱۰۰بهم بدن حداقل یه کار کوچکی برا خودم راه می اندازم خوب میشد

  • قاسم محمدحسینی
    4

    سلام من اختلال دوقطبی دارم تحت پوشش بهزیستی ام.بیکارم هیچ وام دریافت نکردم.گواهینامه دارم وام لازم دارم لطفا کمک کنید.

  • خانم مزبانی
    4

    سلام من دوتابچه دارم تاحالاه ازکمیته وام نگرفتم مستاجرم خیلی نیازدارم کارنمیکنم مجبورشدم بچهام بفرستم خونه پدرم