سهمیه بندی بنزین | سهمیه بنزین | یارانه بنزین به کد ملی

فوری/سهمیه بندی بنزین در این استان افزایش یافت؟ | خبر مهم از افزایش 100 لیتری سهیه بنزین

آخرین خبر از افزایش سهمیه بنزین را در ادامه بخوانید.

کدخبر : 20835
سایت سرگرمی روز :

درخواست افزایش سوخت بنزین در سیستان و بلوچستان

بنام خدا

استاندار محترم سیستان و بلوچستان

سلام؛

استاندار باید سهمیه‌های سوخت متروی نداشته‌ی شهرستان‌های استان ما را، سهمیه‌های سوخت قطارهای نداشته‌ی بین شهری این استان ما را، سهمیه‌های سوخت سی انی جی نداشته‌ی شهرهای استان ما را، سهمیه‌های سوخت اتوبوس‌های درونی شهری نداشته‌ی شهرهای استان ما را مطالبه و بحد پیگیری کند و مابه التفاوت آن را به سهمیه‌های سوخت خودروهای بنزینی استان اختصاص بدهند. ایشان هنوز صاحب اختیارات ویژه است و باید ورود کند.

چه دلیل است در استان‌های دیگر اتوبوس‌های داخل شهری برای ایاب و ذهاب و رفاه مردم فعال است و دارند، قطار بین شهری و درون شهری دارند، هواپیمای بین شهری دارند، جایگاه سی ان جی دارند، محدودیت سوخت بنزین خارج از کارت خود را ندارند، نیاز به خواهش و‌ حواله ندارند و روی هر دستگاه نازل کارت جایگاه آویران است ولی این استان از تمام موارد فوق محروم است؟

چرا مردم استان ما با توجه به امتیازات سوخت و موارد فوق در تمام استان‌های کشور باید تمام بعد مسافت بین روستایی را، بین شهری را حتی بین استانی را با همین ۱۶۰ لیتر بنزین طی کنند؟؟

با توجه به اختیاراتی که دارند چه واردات انواع مینی بوس، اتوبوس، سواری و.... برای تمام شهرهای استان از طریق منطقه آزاد چابهار و از کانال بخش خصوصی یا از کانال خود شهروندان علاقه‌مند استارت نمی‌زند؟؟

آیا این ضعف استاندار، فرمانداران، نمایندگان ادوار و حال را نمی‌رساند؟

درخواست اختصاص سهمیه سوخت و انرژی به هر فرد (کدملی)

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ایران

وزیر محترم نفت جمهوری اسلامی ایران

موضوع: درخواست اختصاص سهمیه سوخت و انرژی به هر فرد بر اساس کد ملی

سلام علیکم

همه ما مطلع هستیم که بخش زیادی (۵۰ درصد) از سوخت تولید شده در ایران که متعلق به همه‌ی شهروندان ایرانی می‌باشد، توسط تعداد کمی از افراد از ایران قاچاق و به کشورهای همسایه ارسال می‌شود و این افراد سرمایه ملی را چپاول و ثروت‌اندوزی می‌کنند.

صف‌های طولانی در خرید سوخت آزاد (بنزین) و همچنین صف‌های طولانی در خرید سوخت گازوئیل خصوصا در استان‌های مرزی کشور، کاملاً مشهود است.

متاسفانه با توجه به سود کلان در قاچاق سوخت، منجر به رخنه فساد و رشوه در برخی جایگاه‌های عرضه سوخت و سازمان‌های مرتبط با آن شده است و به همین دلیل علی‌رغم اینکه خرید سوخت با هدف قاچاق برای سازمان‌ها خصوصا شرکت نفت قابل پیگیری و شناسایی و مقابله است اما اقدامات موثری صورت نمی‌گیرد.

در حال حاضر در محلات و برخی نقاط استان‌های مرزی سوخت گازوئیل و بنزین لیتری ۲۰ هزارتومان خرید و فروش می‌شود و البته این سوخت سهمیه‌ای است که برای برخی خودروها و... تعلق گرفته است و بلافاصله پس از دریافت اقدام به فروش آن می‌نمایند؛ یعنی سوخت گازوئیل را لیتری ۳۰۰ تومان خریداری و بلافاصله لیتری ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

این اختلاف قیمت ۶۰ برابری متعلق به همه‌ی افراد و شهروندان ایرانی می‌باشد. چرا هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است؟

می‌توان گفت که حدود ۱۵ تا ۲۰ سال است که قاچاق سوخت از استان‌های مرزی انجام می‌شود و با ۲۰ سال اقدام و فعالیت، هنوز دولت نتوانسته است جلوی چپاول سرمایه ملی را بگیرد.

حال که خرید و فروش سوخت در جامعه رواج دارد چرا سهمیه سوخت به افراد اختصاص داده نمی‌شود تا اینکه منافع آن به همه افراد جامعه برسد و نه اینکه تعداد کمی از افراد که به نوعی مجرم و قاچاقچی هستند برسد؟

پیشنهاد می‌شود یارانه سوخت و انرژی به هر فرد اختصاص یافته و با این اقدام بسیاری از معضلات در این حوزه از بین خواهد رفت.

ازجمله مزایا و منافع این اقدام‌می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱. عدالت در توزیع متوازن ثروت ملی

۲. حذف کامل قاچاق سوخت

۳. از بین رفتن معضلات ناشی از قاچاق سوخت مثل کاهش تصادفات ناشی از سواری‌های سوخت‌بر

۴. کاهش مصرف سوخت بنزین و سایر سوخت‌ها و انرژی؛ که این به معنای کاهش هدررفت ثروت ملت است.

۵‌. صرفه‌جویی حاصل منجر به صادرات انرژی خواهد شد؛ که این به معنای خلق ثروت است.

۶. کاهش آلودگی هوا

و....

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: