بازنشستگان | مستمری بگیران

فوری/واریز ی جدید و فوق العاده به حساب مستمری بگیران بانک رفاه | پرداخت فوق العاده ویژه برای مستمری بگیران بانک رفاه در این ماه

مدیرعامل بانک رفاه از واریز تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی به حساب مستمری بگیران تامین اجتماعی خبر داد.

کدخبر : 20863
سایت سرگرمی روز :

دکتر اسماعیل للـه‌گانی با اعلام این خبر افزود مبلغ این تسهیلات ۲۰ میلیون تومان بود که با موافقت بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت.

براساس این گزارش، در این مرحله ۴۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط پرداخت خواهد شد که برای هر استان سهمیه‌ای مشخص در نظر گرفته شده است. ثبت‌نام این وام از طریق کانون‌های بازنشستگان در هر استان انجام می‌شود و بعد از به حد نصاب رسیدن تعداد ثبت‌نام‌کنندگان، سایت به صورت خودکار بسته می‌شود.

سازمان تأمین‌اجتماعی شرایط پرداخت وام به بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان را دارا بودن حداکثر ۷۸ سال، مسدود نبودن حساب بانکی فرد متقاضی، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، فقدان سابقه چک برگشتی و بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی دو سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرده است.

براساس این گزارش، پس از تکمیل این مرحله از ثبت‌نام که به صورت غیرحضوری و از سوی کانون‌های بازنشستگان در هر استان انجام خواهد شد، اقدامات اداری و بررسی‌های لازم توسط بانک عامل آغاز و طی حدود یک هفته این تسهیلات به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز می‌شود.

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران؛ یکی از خدمات رفاهی سازمان تأمین‌اجتماعی برای کمک به بهبود شرایط معیشت بازنشستگان است که با همکاری بانک رفاه کارگران انجام می‌شود. در سال گذشته، رقم ریالی این تسهیلات ۲۰ میلیون تومان بود که در سال جاری به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته و مراحل بعدی پرداخت این تسهیلات نیز متعاقبا  اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دکتر اسماعیل للـه‌گانی با اعلام این خبر افزود: اولین مرحله پرداخت این تسهیلات به تعداد بالغ بر ۴۰ هزار فقره، به صورت کاملا غیرحضوری، بدون حضور در شعبه و بدون نیاز به ضامن، به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز شد.

بانک رفاه کارگران در راستای حمایت از کالای ایرانی اقدام به پرداخت وام خرید کالا کرده است.

بانک رفاه کارگران تسهیلات ویژه ی ۱۵۰ میلیون تومانی را برای کارمندان، بازنشستگان و مستمری بگیران خود در قالب کارت اعتباری در نظر گرفته است.

متقاضیان دریافت این تسهیلات، تنها امکان خرید کالا و محصولات مورد نیاز خود از فروشگاه های طرف حساب بانک رفاه کارگران را دارند، برای اطلاع از لیست فروشگاه های طرف حساب این بانک کافیست به سایت بانک رفاه مراجعه کرد.

ارائه ی فیش حقوقی که حداقل ۶۰ درصد میزان اقساط این وام را پوشش بدهد برای ضمانت این تسهیلات کافی است. برحسب حقوقتان سقف میزان دریافت وام برای شما مشخص می شود.

حداکثر زمان بازپرداخت این وام ۳۶ ماهه بوده و اقساط به طور خودکار از حساب وام گیرنده برداشت می شود. برای دریافت این تسهیلات نیازی به ارائه  میانگین حساب یا سپرده مسدودی نزد بانک نیست و وام گیرنده می تواند به راحتی تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کند.

این تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

با درنظر گرفتن سود ۱۸ درصدی و بازپرداخت ۳۶ ماهه، اقساط ماهانه این تسهیلات مبلغ  ۵ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۸۵۹ تومان خواهد شد. 

بازپرداخت در سررسید این تسهیلات جمعا ۱۹۵ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۹۳۶ تومان خواهد بود.

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می‌گوید، وقتی علی‌الحساب همسان‌سازی مطابق مصوبه دولت پرداخت شد، به این معناست که این فرآیند در این سازمان کلید خورده است. اشاره میرهاشم موسوی به پرداخت مبلغ سه میلیون تومان بابت علی‌الحساب متناسب‌سازی و معیشت بازنشستگان است که تاکنون برای ماه‌های فروردین تا خرداد ماه واریز شده.

چندی پیش بود که مبلغ سه میلیون تومان به حساب بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر در قالب متناسب‌سازی واریز شد. پرداختی برای حداقلی‌بگیرها در قالب کمک معیشتی بود که اگر منابع آن تامین شود، ادامه پیدا می‌کند. بر این اساس،‌ به‌ازای هر ماه ۱۰ میلیون ریال به صورت علی‌الحساب بابت هزینه مستمری و کمک هزینه معیشتی به حساب بازنشستگان واریز شد.

بعد از آن بود که احکام جدید متناسب‌سازی صادر شده که به موجب جزء ۲ بند «ر» ماده ۲۸ قانون مذکور در مورد اجرای متناسب‌سازی، صراحتا سازمان تامین اجتماعی مکلف شده در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان اقدام کند؛ به نحوی که در پایان سال سوم برنامه، نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال، با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: