بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

آغاز واریز مابه التفاوت 1 میلیون تومانی تیر و مرداد متناسب سازی | دستور جدید برای پرداخت معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان

تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و مسولان نهادهای بازرسی و نظارتی کشور باید به موضوع ورود کنند.

کدخبر : 20917
سایت سرگرمی روز :

حقوق بازنشستگان در ۱۵ هر ماه تمام می شود و بازنشسته برای تامین دارو، پرداخت کرایه خانه ودهها هزینه دیگر باید سر موقع حقوق بگیرد

 عضو هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی از تاخیر ۲ روزه در پرداخت حقوق بازنشستگان خبر داد.

پرویز احمدی پنجکی افزود: تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و مسولان نهادهای بازرسی و نظارتی کشور باید به موضوع ورود کنند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شمیرانات افزود: چگونه است که ۲۵۰ میلیارد تومان تحت عنوان مسولیت های اجتماعی مصوب می کنند اما از پرداخت حقوق بازنشستگان و صاحبان سرمایه که در گذران زندگی عاجز مانده اند طفره می روند.

وی با بیان این که تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان ماه‌هاست که به رویه در سازمان تامین اجتماعی تبدیل شده است، اظهار داشت: از رئیس جمهور محترم می خواهیم که دستور لازم را در این زمینه صادر کند.

او گفت: اگر این روند ادامه داشته باشد ناچار خواهیم بود که بازنشستگان را به شعب تامین اجتماعی هدایت کنیم.

وی گفت: حقوق بازنشستگان در ۱۵ هر ماه تمام می شود و بازنشسته برای تامین دارو، پرداخت کرایه خانه ودهها هزینه دیگر باید سر موقع حقوق بگیرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: من امیدوار هستم که دولت جدید حتما متناسب‌سازی را اجرا کند و این یک قانون است و باید هم اجرا کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که بعد از واریز ۳ میلیون تومان به صورت علی‌الحساب بابت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، دیگر رقم جدیدی را بازنشستگان در حقوق خود مشاهده نکردند و به همین دلیل این شائبه ایجاد شده که متناسب‌سازی احتمالا منتفی شده است، گفت: خیر، متناسب‌سازی یک قانون است و قانون هم الزاما باید اجرا شود.

وی افزود: اما در آن دوره قانون دیرهنگام ابلاغ شد؛ هم قانون بودجه و هم قانون برنامه هفتم توسعه. بر همین اساس، در همه صندوق‌ها، از جمله صندوق تامین‌اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری و سایر صندوق‌ها، دولت تصمیم گرفت که تا زمانی که موانع برطرف شود و یک رویه واحدی ایجاد شود و احکام کارگزینی صادر شود، به صورت علی‌الحساب پرداختی را داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: من امیدوار هستم که دولت جدید حتما متناسب‌سازی را اجرا کند و این یک قانون است و باید هم اجرا کنند. ما داریم تلاش می‌کنیم و آیین‌نامه‌ها آماده شده است. امیدواریم آیین‌نامه در دولت هر چه سریع‌تر تصویب شود و به مرحله اجرا در آید.

درخواست اجرای ماده ۸۵ برای بازنشستگان

درخواست اجرای ماده ۸۵ برای بازنشستگان همانند شاغلین و تهیه جدول حقوق شاغلین جهت متناسب‌سازی بازنشستگان

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام و تحیت

احتراما؛ به استحضار می‌رساند:

ما بازنشستگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تمامی دستگاه‌های زیر مجموعه آن، از حضرتعالی تقاضا داریم دستور فرمائید، موارد ذیل برای تمامی بازنشستگان وبدا، ساخا و دستگاه‌های زیرمجموعه آن، اعمال گردد:

۱- با توجه به ماده ۸۵ قانون خدمات کشوری، دستگاه‌های اجرایی مکلفند در چهارچوب بودجه‌های مصوب و آیین‌نامه‌ای که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، کارمندان و بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان را علاوه بر استفاده از بیمه پایه درمان، با مشارکت آنان به صورت هماهنگ و یکنواخت برای کلیه کارمندان دولت تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار دهند.

۲- بیمارستان‌های تابعه وزارت بهداشت در سراسر کشور، حداقل ۷۰٪ خدمات خود را به‌صورت رایگان برای بازنشستگان انجام دهند.

۳- در خصوص موارد رفاهی (نقدی و یا غیرنقدی) دستگاه‌های زیر مجموعه آن وزارت، به بازنشستگان خود، همانند شاغلین موارد رفاهی را پرداخت نمایند.

۴- تهیه و تنظیم جدول حقوق دریافتی شاغلین وزارت بهداشت و تمامی زیر مجموعه‌ها در سال ۱۴۰۳ جهت محاسبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بر مبنای ۹۰٪ حقوق شاغل همتراز هر بازنشسته در دستگاه متبوعه که ۴۰٪ متناسب‌سازی در حقوق سال ۱۴۰۳ بازنشسته محاسبه خواهد شد.(طبق برنامه هفتم)

در خاتمه: از دقت نظر و درایت جنابعالی نسبت به امور سلامت و رفاهی بازنشستگان کمال تشکر را داریم.

با احترام: بازنشستگان وبدا، ساخا و دستگاه های زیر مجموعه

 -رونوشت جهت اطلاع واقدام مقتضی به مدیر عامل محترم صندوق بازنشستگی جناب آقای مهدی مسکنی

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: