معوقه بازنشستگان | معوقه کارگران

فوری/پرداخت معوقات 2 ماهه حقوق این افراد | واریز معوقات حقوق آغاز شد

دو ماه حقوق معوقه کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی روزگذشته پرداخت شد.

کدخبر : 20961
سایت سرگرمی روز :

تعدادی از کارگران راننده ماشین‌های بخش ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در تماس با ایلنا، از پرداخت دو ماه حقوق معوقه خود خبر دادند.

این کارگران در روزهای اخیر به علت‌ عدم پرداخت حقوق و مطالباتشان دست به اعتراض صنفی زده بودند.

کاظم اکرمی (رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی و بازرس کل استان فارس) با تایید این خبر گفت: با اعلام این گزارش از سوی کارگران به بازرسی‌کل استان فارس، پیگیری لازم برای رفع مشکلات کارگران در دستور کار قرار گرفت که در نهایت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی موظف به پرداخت حقوق رانندگان خود شد.

گفتنی است حدود ۴۰۰نفر از رانندگان ماشین‌های بخش ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در مناطق عملیاتی پارسیان، آغار و دلان با سوابق ۱۰ تا ۱۸ سال مشغول بکارند که کارشان جابجایی نیروی کار روی حدود ۲۵۰ حلقه چاه است.

متن درخواست اختصاص حقوقی ماهیانە و پایە برای همە مردم به شرح زیر است:

رهبر معظم انقلاب اسلامی (رض)

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

ریاست محترم قوه قضاییه

با سلام

با توجە بە اینکە همیشە در جامعە برای افراد فراز و نشیب مالی و شغلی وجود دارد و گاهی تا زمان یافتن شغل یا گاهی به دلیل عدم توانایی داشتن شغل و درآمد و...، لازم میباشد مردم حقوق ماهیانە‌ای از سرانە درآمد ملی داشتە باشند کە نیازهای اولیە خود را تأمین نمایند.

این موضوع نباید به شهروندان اضطراب مشمول شدن یا نشدن حقوق، همچون یارانە را القا کند و بدون قید و شرط شامل حال همه مردم شود.

بە تبع آن حقوق، طبق شرایط فرد حقوق ماهیانە اش تغییر میکند، مثلاً اگر شاغل یا خانە دار باشد سیر تصاعدی پیدا خواهد کرد و بە محض ناکارآمدی یا شکست شغلی یا اخراج از کار یا ناتوانی جسمی، حقوق ماهیانە فرد کە مانند شناسنامە همراه اوست، بتواند حداقل نیاز روزانە اش را تأمین کند.

منادی سفیدان در جلسه علنی مجلس گفت: رئیس‌جمهور از جز به جز مشکلات کشور خبر دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا منادی سفیدان در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیت برنامه دولت چهاردهم، اظهار کرد: مردی از جنس خودمان رئیس جمهور شده است و پزشکیان ۲۰ سال در مجلس شورای اسلامی بود و با ما همکار بود.

وی بیان کرد: پزشکیان دولت وفاق ملی را می‌خواهد ایجاد کند. بنده ۵ دوره در مجلس شورای اسلامی با وی همکاری کردم و همواره پزشکیان راسخ و راستگو بود. وی ۵ دوره رقیب بنده در حوزه انتخابیه تبریز بود اما همواره شاهد راستگویی وی بودم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همزمانی مجلس دوازدهم با دولت چهاردهم موضوع مهمی است‌. زمانی که برنامه هفتم توسعه وجود دارد، رئیس جمهور به خوبی به آن استناد کرده است در حالی که در گذشته به برنامه‌های ۵ ساله کشور نهایتاً ۲۰ تا ۳۰ درصد عمل می‌شد.

منادی سفیدان ادامه داد: پزشکیان گفته است که حتماً برنامه هفتم توسعه را در دستور کار خود قرار خواهد داد و از این بهتر چه می‌خواهیم.

منادی سفیدان بیان کرد: الان در رأس دولت فردی است که نماینده مجلس بوده است و می‌فهمد که مشکلات مردم چیست. پزشکیان از جز به جز مشکلات کشور خبر دارد. پزشکیان از رتبه‌بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان حمایت کرد و یک فرد کاملاً آموزشی است و معاون اول رئیس جمهور هم این ویژگی را دارد.

نماینده لنگرود در بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت چهاردهم، گفت: برنامه پزشکیان همان برنامه هفتم توسعه است.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت چهاردهم در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برنامه آقای پزشکیان همان برنامه هفتم توسعه است، رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد موضوع اجتناب ناپذیر است و ما باید به آن برسیم. ۵.۲ درصد از این رشد ۸ درصدی مربوط به سرمایه‌گذاری است. ۲.۸ درصد نیز از طریق بهره‌وری است که باید محقق شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸,۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود دارد و این تورم ایجاد می‌کند. به جای اینکه این نقدینگی تورم ایجاد کند باید آن را هدایت کنیم به سمت سرمایه‌گذاری و بر اساس همین قانون برنامه آقای پزشکیان، اعلام کرده است که تورم را به ۹ و نیم درصد یعنی عدد تک رقمی می‌رساند.

نماینده لنگرود به عنوان موافق با برنامه‌های دولت صحبت می‌کرد ادامه داد: ناترازی بانک‌ها اقتصاد ایران را عذاب می‌دهد، مطابق برنامه توسعه باید ناترازی بانک‌ها را برطرف کنیم و راهی جز این نداریم که از اقتصاد دولتی رها شویم. هم اکنون سهم دولت در اقتصاد کشور ۲۰ درصد است و آن ۲۰ درصد که سهم بخش خصوصی و تعاونی هست هرگز قدرت رقابت با دولت را ندارد.

لاهوتی با طرح این موضوع که اقتصاد دولتی کشور را نابود می‌کند تصریح کرد: آنها خائن نیستند اما بر اساس برنامه بودجه سال ۱۴۰۲ تورم ۴۰ درصد است، این میزان تورم باعث می‌شود کسی که یک میلیارد پول داشته باشد با ۴۰۰ میلیارد پول خود نتواند کاری کند و ارزش پول کاهش پیدا کند و لازم است که پول‌ها به سمت سرمایه‌گذاری سوق یابد.

وی به ناترازی انرژی اشاره کرد و گفت: روزانه ۱۲ هزار مگاوات برق را قطع می‌کنیم و در فصل زمستان ۳۰۰ میلیون متر مکعب گاز به دلیل ناترازی منجر به قطع گاز صنایع می‌شود. خسارت ناترازی انرژی در کشور ما ۵ میلیارد دلار خسارت قطعی برق و گاز داریم و همینطور برای بنزین باید این ناترازی را برطرف بکنیم.

نماینده لنگرود در بخشی از سخنانش عنوان کرد: هم اکنون سهم درمان از جیب مردم بالا است و در برنامه هفتم مشخص کرده است که باید سهم درمان از جیب مردم به ۳۰ درصد برسد. آقای پزشکیان پذیرفته است که تمام مردم تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. سالانه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان صندوق‌های بازنشستگی کمک می‌کنیم البته این‌ها قانون است و دولت باید این ناترازی‌ها را اصلاح کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: