خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو وارداتی

لیست خودرو های جدید وارداتی اعلام شد+ قیمت | آغاز ثبتنام خرید خودرو وارداتی در سامانه زیر

سایت ثبت نام خودروهای وارداتی جانبازان به مدت ۱۰ روز فعالیت جدید خود را آغاز کرده است. در این طرح جانبازان گرامی می توانند با مراجعه به سایت janbazan.saleauto.ir نسبت به ثبت نام خودرو مورد نظر خود اقدام نمایند.

کدخبر : 20988
سایت سرگرمی روز :

در ماده ۱۴ مصوبه هیأت وزیران در مورد سقف واردات خودرو تاکید شده است که وزارت صمت مکلف است نسبت به صدور مجوز یک دستگاه خودروی نو یا کارکرده تا سقف پنج سال به شرکت‌های خودروساز داخلی یا شرکت‌های مورد تأیید وزارت با رعایت قوانین و مقررات مربوط متناسب با وضعیت جانبازان ایثارگر (با معرفی بنیاد) به انضمام قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای مناسب سازی خودرو با شرایط زیر اقدام کند:

۱- ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدأ برای جانبازان هفتاد درصد (۷۰) دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع تا سقف سی و پنج هزار (۳۵٫۰۰۰) یورو سایر جانبازان هفتاد درصد (۷۰) تا سقف سی هزار (۳۰,۰۰۰) یورو و برای جانبازان پنجاه درصد (۵۰) تا شصت و نه درصد (۶۹) تا سقف بیست و پنج هزار (۲۵٫۰۰۰) یورو (سیف) باشد.

لیست گمرکی محصولات :

نام خودرو ارزش گمرکی

هوندا CR-V ۲۹,۴۰۰ یورو

هوندا ZR-V ۲۳,۰۰۰ یورو

ب ام و X2 با موتور ۱.۵ لیتری ۳۰,۰۰۰ یورو

ب ام و ۳۱۸i با موتور ۲ لیتری ۳۴,۰۰۰ یورو

ب ام و ۲۲۰i با موتور ۲ لیتری ۳۲,۵۰۰ یورو

ب ام و X1 با موتور ۱.۵ لیتری ۳۴,۰۰۰ یورو

ب ام و ۱۱۶i با موتور ۱.۵ لیتری (low) ۲۵,۰۰۰ یورو

ب ام و ۱۱۶i با موتور ۱.۵ لیتری (Mid) ۲۷,۰۰۰ یورو

فولکس واگن گلف GTi2L380TSI ۳۰,۰۰۰ یورو

فولکس واگن گلف Style1.5LTSI ۳۳,۵۰۰ یورو

فولکس واگن گلف Life1LTSI ۳۰,۰۰۰ یورو

فولکس واگن گلف Life2LTSI ۳۳,۰۰۰ یورو

فولکس واگن تاوندر GTi2L380TSI ۳۴,۰۰۰ یورو

فولکس واگن اطلس SE2L ۳۰,۰۰۰ یورو

فولکس واگن تیگوان ۲L380TSI4WD ۳۰,۰۰۰ یورو

فولکس واگن تیگوان ۲LElegance ۳۰,۰۰۰ یورو

فولکس واگن تیگوان ۲L2WD ۳۰,۰۰۰ یورو

تویوتا کمری Deluxe 2.5L ۲۷,۳۰۰ یورو

تویوتا کمری Deluxe 2.0L ۲۳,۰۰۰ یورو

تویوتا کمری Night Edition 2.0L ۲۳,۰۰۰ یورو

تویوتا کمری SE 2.5L ۲۴,۵۰۰ یورو

نیسان ایکس-ترا تیتانیوم ۴WD ۲۷,۵۰۰ یورو

نیسان ایکس-ترا پلاتینیوم ۴WD ۳۲,۰۰۰ یورو

نیسان ایکس تریل S 2WD ۲۲,۵۰۰ یورو

نیسان ایکس تریل SV 4WD ۲۷,۹۰۰ یورو

نیسان ایکس تریل SL 4WD ۳۳,۵۰۰ یورو

نیسان آلتیما XL ۲۴,۰۰۰ یورو

رنو کولئوس SE 4WD 2.5L ۲۵,۰۰۰ یورو

مزدا CX-50 ۲۷,۰۰۰ یورو

کیا اسپورتیج ۱.۶L 4WD ۲۲,۸۰۰ یورو

کیا سورنتو ۲.۵L 4WD ۳۱,۵۰۰ یورو

مینی کوپر Resolute Edition ۲۵,۰۰۰ یورو

مینی کانتریمن Low Option ۳۰,۰۰۰ یورو

فیات ۵۰۰ ایکس Hybrid Sport 1.5L ۳۴,۰۰۰ یورو

فیات تیپو کراس ۱.۶L ۲۶,۰۰۰ یورو

فیات تیپو سدان ۱.۶L ۲۲,۰۰۰ یورو

با توجه به مکاتبه واصله از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به شماره ۲۳۶۳۶۲۱ مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۹ در ارتباط با واردات خودرو جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر مشمول از طریق شرکت‌های واردکننده، نظر به درخواست تعدادی از جانبازان که در مرحله قبلی اعلام انصراف دادند و مجدداً تمایل به واردات خودرو از طریق شرکت را دارند و افزایش تعداد شرکت‌های واردکننده، معرفی برند ها و مدل جاری جدید خودرو و همچنین تغییر سال ساخت خودروهای پیشنهادی از سوی شرکت‌های مذکور، به اطلاع می‌رساند سامانه ثبت‌نام خودروی جانبازان اواخر هفته آینده به مدت ۱۰ روز جهت انتخاب خودرو راه اندازی می‌شود تا در فرصت تعیین شده خودرو خود را انتخاب کنند.

بدیهی است عملیات اجرای واردات خودرو از طریق شرکت‌های واردکننده خودرو پس از عقد قرار داد فی مابین شرکت و جانبازان عزیز صورت می‌پذیرد.

خودروهای کیا تلوراید و سورنتو ویژه جانبازان گرامی وارد کشور می‌شوند.

 براساس اعلام روابط عمومی کوشا خودرو، این شرکت واردات دو خودروی سورنتو و تلوراید را از طریق طرح جانبازان در نظر گرفته است. این خودروها بزرگ‌ترین شاسی‌بلندهای کیا محسوب می‌شوند.

درمیان این دو خودرو، نام سورنتو برای ایرانیان آشناتر است زیرا نسل‌های قبلی آن در کشورمان حضور داشتند و حالا کوشا خودرو قصد دارد این شاسی‌بلند خوش‌نام کره‌ای را دوباره به ایران بیاورد. سورنتو در حال حاضر در نسل چهارم خود قرار دارد که در اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی شده و حدود یک سال پیش فیس‌لیفت را تجربه کرد. از سوی دیگر، تلوراید سابقه بسیار کمتری در سبد محصولات کیا دارد. این خودرو اولین بار در ابتدای سال ۲۰۱۹ در دیترویت آمریکا رونمایی شد.

تلوراید اولین محصول کیا محسوب می‌شود که به‌ طور خاص برای بازار ایالات‌متحده طراحی شده و بازار اصلی آن همین کشور است. کار طراحی این خودرو نیز در مرکز طراحی کیا در کالیفرنیا انجام شده است. تلوراید در بازار آمریکا با استقبال فوق‌العاده‌ای مواجه شد به‌ گونه‌ای که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۱۰ هزار دستگاه از آن در بازار این کشور به فروش رسید و به یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌ بلندهای کلاس خود تبدیل شد.

شرکت مزدا یکی از شرکت های نامدار ژاپنی است که سابقه بسیار خوبی در بازار ایران داشته و محصولات آن هموارده در بازار خودرو کشور با استقبال بسیاری روبرو شده است. اما متاسفانه تحریم ها و همچنین ممنوعیت واردات خودرو اجازه حضور گسترده محصولات این شرکت را در بازار ایران نداد و بازار خودروی  کشور از محصولات بروز نشان مزدا محروم شد.

یکی از محصولات بروز شرکت مزدا که می تواند در بازار خودرو کشور، نقش پر رنگی داشته باشد مزدا CX-50 است. این خودرو یکی از جدید ترین محصولات برند نام آشنای ژاپنی بوده که در سال ۲۰۲۱ وارد بازار های جهانی شده است. مزدا CX-50 را می توان در دسته بندی کراس اوور های کامپکت به شمار آورد و به صورت عامیانه، در حال حاضر تنها شاسی بلند گروه مزدا در بازار ایران است. جالب است بدانید که شرکت تویوتا در ساخت این خودرو با شرکت مزدا همکاری داشته و شرکت مشترک تویوتا و مزدا این خودرو را در کشور آمریکا عرضه می کند.

اما این خودرو در کشور چین توسط نشان مشترک چانگان – مزدا تولید می شود و مزدا CX50 هایی که وارد بازار ایران می شوند از این سایت تامین می شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: