وام ودیعه مسکن 550 میلیون تومانی برای این دهک ها | آغاز ثبتنام وام ودیعه مسکن 2 برابری برای این خانوارها

مسئول کمیته امداد شهرستان البرز در جلسه شورای زکات این شهرستان، در تشریح عملکرد این نهاد گفت: تهیه اقلام اصلی جهیزیه و پرداخت کمک ودیعه مسکن به ارزش ۵۵۰ میلیون به مددجویان، از طرح‌هایی است که امسال اجرا شده است.

کدخبر : 21012
سایت سرگرمی روز :

سیدرضی افزود: همچنین ۷۸ مورد وام اشتغال به مبلغ یک و نیم میلیارد تومان به مددجویان پرداخت شده است.

مجموع عملکرد کمیته امداد در زمینه‌ی نذر قربانی، اطعام مهدوی، اطعام حسینی، اهدا جهیزیه موردی، کمک به درمان بیماران، تامین مسکن و زکات، ۳۷ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد رشد یافته است.

وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی بانک مسکن با نرخ سود چهار درصدی به اشخاص حقیقی پرداخت می‌شود. سقف این وام برای اشخاص حقوقی ۷۵۰ میلیون تومان است.

طرح ثمر بانک مسکن از طرح‌های قرض الحسنه این بانک است که می‌توان با افتتاح حساب جاری، سپرده‌گذاری در آن و ایجاد میانگین حساب مناسب، وام با نرخ سود چهار درصد و دوره بازپرداخت ۶۰ماهه دریافت کرد.

سقف مبلغ این وام برای اشخاص حقیقی ۳۰۰ میلیون و برای اشخاص حقوقی ۷۵۰ میلیون تومان اعلام شده است.

متقاضی دریافت این طرح باید پس از افتتاح حساب جاری، حداقل یک میلیون تومان را تحت عنوان سپرده در حساب خود قرار دهد.

البته باید حداقل یک تا ۱۲ ماه از سپرده‌گذاری گذشته باشد تا متقاضی مشمول دریافت این تسهیلات شود.

متقاضی همچنین باید با ارائه ضامن رسمی و اعتبار شغلی،‌ به بانک ثابت کند که می‌تواند مبلغ اقساط را کامل و به‌موقع پرداخت کند.

همچنین بانک مسکن باید از وضعیت بدهکاری نبودن او به شعب و نداشتن چک برگشتی اطمینان حاصل کند.

نسبت مبلغ وام به میانگین سپرده در طرح ثمر بانک مسکن، از پنج تا ۳۲۰ درصد متغیر است که بر اساس دوره سپرده‌گذاری و زمان بازپرداخت وام تعیین می‌شود.

پس از دریافت ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات از بانک مسکن،‌ با مبنا قرار دادن کارمزد چهار درصدی و مهلت بازپرداخت اقساط ۶۰ماهه، وام‌گیرنده ملزم به پرداخت پنج میلیون و ۵۲۴ هزار تومان در هر قسط خواهد بود.

به این ترتیب، جمع اقساط طرح ثمر نیز در پایان مدت سررسید به ۳۳۱ میلیون و ۵۵۷ هزار تومان می‌رسد.

همچنین مبلغ ۲۰۰ هزار تومان نیز بابت هزینه‌های جانبی که شامل تشکیل پرونده و مراحل اعتبارسنجی می‌شود از وام‌گیرنده دریافت خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وام ۸۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن توسط سرپرست ریاست جمهوری به بانک مرکزی ابلاغ شده است گفت: اقساط ای تسهیلات به صورت پلکانی است و در دو سال اول مبلغ اقساط ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.

هادی عباسی در نشستی خبری درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم اظهار کرد: بر اساس ابلاغ مصوبات جلسه هجدهم شورای عالی مسکن، بحث وام ۸۰۰ میلیون تومانی توسط آقای مخبر به بانک مرکزی ابلاغ شده است. این تسهیلات به صورت پلکانی است که در دو سال اول مبلغ اقساط پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: بانکها موظفند ۲۰ درصد سهم پرداخت خود را در بخش مسکن انجامدهند در غیر این صورت مشمول جریمه مالیاتی می شوند. البته می توانیم زمانی را برای بانکها در نظر بگیریم اگر در این فرجه تمکین نکنند جریمه اعمال می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعیین درصد رشد اجاره بها در شهرها گفت: این جدول آماده شده و به ۳۱ مرکز استان ابلاغ شده است. در تهران این رقم ۲۵ درصد تعیین شده است.

حداقل افزایش هم برای زاهدان اعمال شده که ۲۲ درصد است. حداکثر رقم نیز در یزد خواهد بود که افزایش مجاز مبلغ اجاره بها ۲۵.۲ درصد خواهد بود.

عباسی تصریح کرد: قانون به صراحت می گوید مجاز هستیم به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ رقم تورم عمومی، سقف اجاره بها را تعیین کنیم. یعنی اگر تورم ۴۰ درصد باشد ما مجازیم بین ۲۰ تا ۴۰ درصد برای اجاره بها سقف تعیین کنیم. رقم ۲۲ تا ۲۵ درصد نیز بر اساس تورم مرکز آمار و رعایت قانون ساماندهی زمین، مسکن و اجاره بها تعیین و ابلاغ خواهد شد.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، در بخشنامه ای به معاونان دانشجویی دانشگاه ها، اعلام کرد که مبالغ وام ودیعه مسکن متاهلی نیم سال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۲ افزایش یافته است.

متقاضیان وام مسکن هر ساله افزایش می یابد. وام مسکن یک نوع وام تضمین شده است که هدف آن باید به وام دهنده مشخص شود.

صمد حاج جباری معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درنامه ای به معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پردیس‌ها، مجتمع‌های آموزشی وابسته، پژوهشگاه‌ها و مراکز وابسته به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری – معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و افزایش چتر حمایتی از دانشجویان متأهل برای تهیه مسکن به استحضار می‌رساند مبالغ وام ودیعه مسکن متأهلی به شرح زیر از نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مجدداً افزایش یافته است.

از این رو خواهشمند است دستور فرمائید ضمن اطلاع رسانی مناسب و راهنمایی‌های لازم به دانشجویان متقاضی واجد شرایط مطابق آئین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی، اقدامات لازم به منظور ارائه مستندات و تأمین ضمانت درسامانه صندوق معمول فرمایند.

یادآور می‌گردد مسؤولیت کنترل و صحت سنجی شماره حساب وشماره شباء و مستندات اعم از تأهل دانشجو، اجاره نامه، عدم اسکان در خوابگاه دولتی و همچنین رعایت شرایط ضامنین و سقف مبلغ ضمانت وام‌های دانشجویی (به ترتیب ۶۰ و ۱۲۰ میلیون تومان و بیش از ۱۲۰ میلیون تومان با ارائه گواهی کسر از حقوق صرًفا برای دانشجویانی که مجموع وام‌های دریافتی آنان به بیشاز ۱۲۰ میلیون تومان می‌رسد) بر عهده معاونت امور دانشجویی دانشگاه است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: