مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

فوری/اطلاعیه مهم درباره پرداخت مستمری مددجویان | واریز مستمری چدید برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امشب؟

سازمان هدفمندی یارانه ها طی اطلاعیه ای خبر عدم پرداخت مستمری برخی معلولان و مستمری بگیران بهزیستی را تکذیب کرد.

کدخبر : 21033
سایت سرگرمی روز :

اخباری در فضای مجازی توسط برخی گروه‌ها، مبنی بر عدم پرداخت مستمری برخی معلولان و مستمری بگیران بهزیستی توسط این سازمان منتشر شده و علت آن را پرداخت مستقیم مستمری از اول سال توسط سازمان مذکور عنوان کرده اند.

در این خصوص لازم به ذکر اعتبار مصوب مستمری بگیران سازمان بهزیستی در جدول ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴٠۳ مبلغ ۲۳/۴ هزار میلیارد تومان است که علی رغم عدم تحقق نیمی از منابع هدفمندی و صراحت بند (۲) تبصره (۸) قانون بودجه ۱۴٠۳ مبنی بر پرداخت مصارف هدفمندی به نسبت وصولی منابع آن، لیکن در ۵ ماه گذشته مبلغ ۱٠/۴ هزار میلیارد تومان معادل ۱٠۵ درصد سهم مصوب پرداخت شده است.

لذا همان گونه که ملاحظه می‌شود اعتبارات سازمان بهزیستی حتی مازاد بر سهم مصوب نیز پرداخت شده آن هم در شرایطی که سازمان هدفمندی به شدت در مضیقه مالی است.

همچنین پرداخت مستقیم توسط سازمان هدفمندی نیز تکلیف قانون بودجه سال جاری است که در بند (۲) تبصره (۸) تصریح شده و بر این مبنا، ضمن شفاف سازی پرداخت، باعث می‌شود مستمری مذکور به موقع و بدون کم و کاست به دست ذی‌نفع نهایی برسد.

بنابراین نشر اخبار در خصوص قطع پرداخت مستمری مددجویان واجد شرایط که توسط سازمان بهزیستی کشور به سازمان هدفمندی معرفی می‌شوند، بی اساس است

فرماندار  اردستان گفت: بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار طرح‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی در سطح شهرستان است که همزمان با هفته دولت افتتاح خواهد شد.

سید محمدهادی احمدی طباء در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردستان به مناسبت آغاز هفته دولت، اظهار کرد: با مجموعه برنامه ریزی‌های صورت گرفته اتفاقات خوبی را در هفته دولت امسال رقم خواهیم زد و بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار طرح های عمرانی، فرهنگی و خدماتی شهرستان خواهد بود که افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال کلنگ‌زنی چند طرح صنعتی در سطح شهرستان بر زمین خواهد خورد، افزود: با تلاش دهیاران و بخشداران شهرستان اتفاقات خوبی در حوزه پیشرفت و توسعه روستاهای شهرستان شاهد هستیم که مهمترین آن الحاق ۱۷۰ هکتار زمین به محدوده روستاهای شهرستان، اجرای نهضت آسفالت و نصب تابلو معرفی روستاها می‌توان نام برد.

فرماندار اردستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طول سال گذشته تاکنون در حوزه راهداری شهرستان، گفت: با مجموعه تلاش‌های صورت گرفته طی دو سال گذشته بیش از ۱۴۰ کیلومتر از محورهای شهرستان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان روکش آسفالت شده و هنوز هم این فعالیت‌ها با حضور شش اکیپ در نقاط مختلف در حال انجام است.

احمدی طباء گفت: با تلاش مجموعه کمیته امداد امام خمینی اردستان در هفته دولت امسال ۴۲ نیروگاه کوچک مقیاس ۵ کیلووات به بهره برداری خواهد رسید. همچنین ۱۴ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد شهر زواره بعد از پنج سال تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری اردستان در حوزه شهری، بیان کرد: یکی از اقدامات اخیر شهرداری اردستان بازگشایی یک خیابان و دسترسی بعد از ۳۷ سال معطلی بود که انجام شد. همچنین تکمیل پارک سوار اردستان بعد از شش سال یکی دیگر از نیازهای حوزه شهری بود که توسط شهرداری در حال انجام است.

فرماندار اردستان بر لزوم اتحاد، همراهی و همدلی مسئولان تاکید کرد و گفت: مطمئنا با تک‌روی نمی‌توان اقدام موثری را انجام داد. همه مسئولان باید مردم را ولی نعمت خود بدانند و اگر وعده‌ای دادیم تلاش کردیم که هر چه زودتر عملی شود.

احمدی طباء با بیان اینکه مسئولانی که در صحبت‌های خود وعده و زمان می‌دهند کار سختی پیش رو خواهند داشت، گفت: مردم را نباید منتظر یک‌سری وعده‌ها و دستاوردهایی که مطمئن نیستید می‌توانید انجام دهید و شاید عملی نشود نگه داریم.

مدیر کل کمیته امداد گلستان با اشاره به افزایش اعتبار اشتغالزایی استان در دولت سیزدهم گفت: در دولت شهید رئیسی بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد به استان اختصاص یافت.

اشتغالزایی بیش از ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد گلستان در دولت شهید رئیسی

 عیسی بابایی افزود: برای بیش از ۲۷ هزار نفر با استفاده از این اعتبارات شغل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های دولت سیزدهم در حوزه توانمندسازی اقتصادی مددجویان، ارائه آموزش‌های مهارتی بود افزود: براساس تفاهمنامه‌ای که با آموزش فنی و حرفه‌ای در استان داشته‌ایم در دولت سیزدهم بیش از ۱۵ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد، آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان همچنین به رشد ۱۸۳ درصدی پرداخت مستمری در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در حوزه شهری و روستایی یکی از مشکلات مددجویان، تأمین مسکن است که در ۳۳ ماه گذشته بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مسکن مددجویان در استان هزینه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: