مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

پرداخت کمک معیشت ماهانه جدید برای مددجویان | شگفتانه جدید دولت برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: چهار هزار و ۵۷۵ خانوار مددجوی استان با رعایت الگوی مصرف از پرداخت قبض آب معاف شدند.

کدخبر : 21198
سایت سرگرمی روز :

مجید الهی راد گفت: امسال این مددجویان با رعایت الگوی مصرف آب از ۷۲ میلیون تومان تخفیف بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به لوله کشی رایگان گاز برای مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی، افزود: سال گذشته ۷۴۳ نفر از مددجویان برای بهره مندی از انشعاب رایگان و امسال نیز ۲۷۹ خانوار به دستگاه‌های خدمات رسان معرفی شدند.

حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت:‌ تعداد معلولان مستمری‌بگیر تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی در دولت سیزدهم از ۴۰ هزار معلول به ۱۱۰ هزار نفر افزایش یافت.

مسعود فیروزی ۸ شهریور در آیین بهره‌برداری از طرح‌های بهزیستی گناباد اظهار کرد:‌ از ابتدای انقلاب تا ابتدای دولت سیزدهم کمتر از ۴۰ هزار معلول تحت پوشش مستمری‌بگیران بهزیستی بوده که در مدت ۳ سال دولت سیزدهم این میزان به ۱۱۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد افراد تحت پوشش مستمری بهزیستی در گناباد در طول ۳ سال از ۴۰۰ نفر به ۱۶۰۰ نفر افزایش پیدا کرده و چهار برابر شده است و دیگر کسی در نوبت مستمری نیست.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به افزایش تعداد مددجویان بهزیستی خراسان رضوی گفت: تعداد افراد تحت پوشش که از مزایای پرستاری بهره‌مند هستند از یک هزار نفر در ابتدای دولت سیزدهم هم‌اکنون به ۱۶ هزار نفر رسیده است.

وی خدمات بهزیستی را فقط متکی بر منابع دولتی ندانست و گفت: همه بخش‌ها، تشکل‌های مردم نهاد، مراکز دولتی و انقلابی و خیرین و مشارکت مردمی در کمک به جامعه بهزیستی مؤثر و مهم است.

فیروزی خاطرنشان کرد: گرچه ایران با ۲۰ سال سابقه در ارائه خدمات اجتماعی پیشتاز است ولی حقوق و دستمزد نیروهای زیرمجموعه بهزیستی در قبال خدمات‌دهی آنان مناسب نیست.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان گفت: در حال حاضر ۲۸۶۵ مادر باردار و دارای فرزند شیرخوار را که در معرض خطر سوء تغذیه قرار داشته‌اند، شناسایی و تحت پوشش حمایت‌ها و برنامه‌های تغذیه‌‎ای کمیته امداد قرار گرفته اند.

حمید باسره  در این خصوص اظهار کرد: یکی از برنامه‌های حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد که با همکاری کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان انجام می‌شود، طرح کمک به پیشگیری و یا رفع سوء تغذیه مادران باردار و بانوان نیازمند دارای فرزند شیرخوار است و در همین راستا با اقدامات انجام شده در حال حاضر ۲۸۶۵ مادر باردار و بانوی دارای فرزند شیرخوار که در معرض خطر سوء تغذیه قرار داشته‌اند، توسط مددکاران این نهاد و کارشناسان مربوطه شناسایی و تحت پوشش حمایت‌های مالی و برنامه‌های تغذیه‌‎ای کمیته امداد قرار گرفته‌اند.

باسره با بیان اینکه برای هر یک از مادران تحت پوشش در این طرح سرانه نقدی ماهانه مبلغ ۳۵۰ هزار تومان تخصیص داده شده است، افزود: از ابتدای امسال تا کنون، دو مرحله در این طرح اعتباری بالغ بر دو میلیارد و پنج میلیون تومان از محل منابع مالی کمیته امداد به منظور تهیه و تامین سبد غذایی و پروتئینی متناسب با نیاز این ۲۸۶۵ مادر باردار و بانوی دارای فرزند شیرخوار هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان یادآور شد: مدت ارائه خدمت در این طرح حمایتی از مقطع زمانی چهار ماهگی در دوران بارداری مادران شروع و تا پایان دوره دو سالگی که فرزندان آنها از شیر مادر تغذیه می‌کنند ادامه خواهد داشت که کار شناسایی و معرفی مادران نیازمند به این خدمت ارزشمند به این نهاد، با همکاری کارشناسان مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و مددکاران کمیته امداد در سطح شهرستان‌های استان هرمزگان انجام می‌شود.

صالحی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی در زمینه‌های مختلف از جمله خانواده، انگیزه ازدواج سالم را در جوانان تحت حمایت این نهاد ایجاد می‌کند و باعث پایداری هرچه بیشتر بنیان خانواده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی صیانت از خانواده طی چهار ماه نخست امسال برای مددجویان کمیته امداد استان، افزود: تقویت باور‌های دینی و ایمانی خانواده‌های تحت حمایت، یکی از شاخص‌های مهم در مسیر توانمندسازی جامعه هدف است و برنامه‌های مختلفی با هدف ارتقای سطح فکری و فرهنگی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد با نگاه پیشگیرانه اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: بانوان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، دختران و پسران در آستانه ازدواج، همسران جوان، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب، کودکان و مشمولان طرح‌های اشتغال و خودکفایی از جمله گروه‌های هدف این طرح هستند.

صالحی همچنین از برگزاری اردوی فرهنگی برای ۱۶۵ مددجو خبر داد و گفت: در این اردو‌ها در حوزه معنویت به دنبال تبیین و رشد مسائل دینی و اصول اعتقادی مددجویان هستیم و در حوزه آموزشی نیز با تخصصی محور کردن اردو‌ها ارتقای مهارت‌های مددجویان را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی اعلام شده کمک هزینه تحصیلی به ۹۴۲ دانش آموز زنجانی پرداخت شده است، ادامه داد: همچنین در این مدت به ۱۱۳ نفر از دانشجویان و طلاب خدمات فرهنگی ارائه شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: