بازنشستگان | حقوق بازنشستگان

فوری/خبر خوش مجلس از صدور احکام جدید بازنشستگی برای این افراد | دریافت احکام جدید بازنشستگان با اعمال تغییرات

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار و ۵۰۰ بازنشسته فرهنگی مشمول رتبه بندی معلمان نشده‌اند، اظهار داشت: احکام بازنشستگی این گروه از فرهنگیان قبل از رتبه‌بندی است و حدود ۲ همت اعتبارات مالی را می‌طلبد تا این گروه از فرهنگیان که بازنشسته هستند به آنچه حقشان است در قانون رتبه‌بندی معلمان برسند.

کدخبر : 21390
سایت سرگرمی روز :

فرشاد ابراهیم پور نورآبادی  در مورد مطالبات بازنشستگان فرهنگی‌، گفت: بازنشستگان فرهنگی طی سال‌های اخیر در دریافت کسورات خود با تاخیر مواجه شده‌اند، انتظار می‌رود قانون رتبه‌بندی معلمان که در سال ۱۴۰۰ مصوب شد مشمول حال این گروه از فرهنگیان شود.

نماینده  ایذه، باغ‌ملک، دزپارت و صیدون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رتبه‌بندی بازنشستگان فرهنگی به واسطه کارگزینی در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ صادر شده است، افزود: حدود ۶۲ هزار فرهنگی طی بازه زمانی تصویب قانون رتبه بندی معلمان تا صدور احکام آن  بازنشسته شده‌اند؛ اما از آنجایی که گروه‌های اداری، مالی، خدماتی و اجتماعی که مشمول قانون مذکور نبودند باید توسط مسئولان مربوطه احصا می‌شدند. 

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار و ۵۰۰ بازنشسته فرهنگی مشمول رتبه بندی معلمان نشده‌اند،  اظهار داشت: احکام بازنشستگی این گروه از فرهنگیان قبل از رتبه‌بندی است و حدود ۲ همت اعتبارات مالی را می‌طلبد تا این گروه از فرهنگیان که بازنشسته هستند به آنچه حقشان است در قانون رتبه‌بندی معلمان برسند.

وی با تاکید بر اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس میزان بدهی آموزش و پرورش به فرهنگیان را حدود ۴۴ همت عنوان کرده است، افزود: طبق آمار انتشاری مرکز پژوهش‌های مجلس وزارتخانه آموزش و پرورش حدود ۴۴ همت به فرهنگیان بدهکار است که این مبلغ به حدود ۱۶ درصد بودجه کل کشور را شامل می‌شود.

ابراهیم پور با بیان اینکه در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی قرار داریم و بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش پابرجاست، تاکید کرد: آموزش و پرورش کشور با چالش‌های عدیده‌ای در حوزه‌های مختلف آموزشی به ویژه کمبود معلم روبرو است، از دکتر پزشکیان رئیس جمهور دولت چهاردهم انتظار می‌رود همانگونه که حدود ۵ همت یارانه دارو و ۷/۵ همت مطالبات پرستاران پرداخت شد به همان شکل مطالبات فرهنگیان را نیز در این دولت بپردازند، تا مشکل بازنشستگان فرهنگی که بهترین دوران عمر خود را صرف تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین کرده‌اند نیز رفع شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲ اقدام مهم در بُعد پرسنلی مانده که باید انجام دهیم؛ یکی از این دو پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۲ است که حدود ۷۲ هزار نفر می‌شوند. ضمن عذرخواهی از این افراد، آموزش و پرورش متاسفانه هیچ‌گاه قبل از شهریور ـ یعنی نیمه اول سال ـ را پرداخت نکرده است و البته این روند باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: اما درباره بازنشستگان ۱۴۰۲ تلاش می‌شود پاداش پایان خدمت آن دسته از افرادی که تا پایان شهریور و پیش از سال تحصیلی بازنشسته شده‌اند، به زودی پرداخت شود.

فرهادی بیان کرد: همچنین، برای سایر افراد باقیمانده به زودی و در اولین موقع اعتبار را جذب می‌کنیم. اکنون نیز سازمان برنامه و بودجه، خزانه‌داری و دولت پیگیر تخصیص این بودجه هستند.

فرهادی همچنین در پاسخ به این پرسش که کسورات رتبه‌بندی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ چه زمانی پرداخت می‌شود که بازنشستگان این مابه‌التفاوت را دریافت کنند، گفت: کسورات ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به این جهت است که رتبه‌بندی در اسفند ۱۴۰۱ اجرا شده اما تاریخ اجرای رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ لازم الاجرا شده است. به همین دلیل مابه‌التفاوت این مدت به دیون رفت.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ بودجه همه افرادی را که به رتبه‌بندی اعتراض داشتند، پرداخت کردیم. اما درخصوص بازنشستگان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، در واقع احکام بازنشستگی ناظر بر پرداخت‌های کسورات پرسنلی انجام شده به نحوی که البته ۲ سال کامل را پوشش نمی‌دهد. احکام رتبه‌بندی آنها صادر شده اما باید کسورات رتبه‌بندی را پرداخت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی در آستانه مهر تسریع شود، گفت: باید تقسیم کاری در خصوص ستاد پروژه مهر صورت پذیرد تا وضعیت مناطق و استان‌ها در سطح کشور در مقایسه با سایر مناطق بررسی شود.

علیرضا کاظمی در هفدهمین جلسه ستاد پروژه ملی مهر که با حضور معاونین وزیر و مدیران کل استانی برگزار شد با اشاره به ضرورت تسریع ساماندهی نیروی انسانی در آستانه مهر گفت: در این خصوص باید به صورت مداخله‌ای وارد شد و از مدیران استان‌ها و مناطق آموزش و پرورش، سرعت بخشی در امور مربوط به بازگشایی مدارس در آستانه مهر ماه خواسته شود .

وی با اشاره به جزیی نگری در روند انجام کار پروژه ملی مهر ادامه داد: عملیات ستاد مهر پیگیری و به صورت نقطه‌ای رصد و بررسی شود . باید تقسیم کاری در خصوص ستاد پروژه مهر صورت پذیرد تا وضعیت مناطق و استان‌ها در سطح کشور در مقایسه با سایر مناطق بررسی شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: همکاران استانی باید با جدیت پیگیر امور باشند و روزانه گزارش ارایه دهند.

در این جلسه اعضای ستاد به نقد و بررسی در خصوص مشکلات و راهکارهای موجود در روند برگزاری پروژه مهر و تسهیل امور جاری پرداختند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، همچنین مدیران استانی در ادامه جلسه، درباره روند ثبت نام‌ها و چگونگی اجرای پروژه ملی مهر، توسط هر استان گزارشات مبسوطی را ارائه دادند 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: