وام | وام فوری | وام قرض الحسنه

وام قرض الحسنه 600 میلیون تومانی دولت برای همه | وام بدون ضامن با اقساط 2 میلیون تومانی

یکی از محرک‌های مالی برای آغاز زندگی مشترک جوانان، وامی است که به آن‌ها تعلق می‌گیرد و با مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ می‌توان برخی از هزینه‌های اولیه را پوشش داد اما برای دریافت آن لازم است که مراحل و اقداماتی را انجام داد.

کدخبر : 21437
سایت سرگرمی روز :

مبلغ تعیین‌شده برای وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ برای هرکدام از زوجین ۳۰۰ میلیون تومان است؛ البته داشتن برخی شرایط می‌تواند مبلغ وام را بیشتر کند. اگر سن زوج کمتر از ۲۵ سال و سن زوجه کمتر از ۲۳ سال باشد، مبلغ وام ازدواج برای هر‌یک از زوجین به ۳۵۰ میلیون تومان می‌رسد.

برای ایثارگران هم این مبلغ دو برابر می‌شود؛ یعنی در حالت عادی ۶۰۰ میلیون تومان و در‌صورت کمتربودن سن زوج از ۲۵ سال و زوجه از ۲۳ سال ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. استعلام وضعیت ایثارگری متقاضیان وام ازدواج فقط از‌طریق استعلام در سامانه ازدواج امکان‌پذیر است.

 اقساط وام قرض‌الحسنه ازدواج ۱۲۰ ماهه است و سررسید اولین قسط و کارمزد آن، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مزبور است.

نکته‌ مهمی که باید بدانید، این است برای دریافت وام قرض‌الحسنه‌ ازدواج فقط ثبت‌نام یکی از زوجین کافی نیست؛ بلکه از‌آنجا‌که زوج و زوجه هر‌کدام شخصیت حقیقی مستقل دارند، باید به‌طور جداگانه ثبت‌نام و کد رهگیری خود را دریافت کنند.

وام قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی تعلق می‌گیرد که تاریخ عقدشان بعد از ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ ثبت شده باشد و پیش‌از‌این هم وام ازدواج دریافت نکرده باشند.

برای دریافت وام ازدواج باید تابعیت جمهوری اسلامی را داشته باشید. شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدوج آن‌ها را سفارت صادر کرده است، می‌توانند ثبت‌نام کنند.

همچنین، اصل سند ازدواج، اصل شناسنامه‌ دو نفر، اصل شناسنامه ضامن‌ها، اصل کارت‌های ملی دو نفر و ضامن‌ها، کد‌پستی ده‌رقمی و نشانی محل سکونت و کد رهگیری ده‌رقمی که پس از ثبت‌نام در وب‌سایت دریافت می‌کنید، برای این دریافت این وام موردنیاز است.

مدارک موردنیاز برای دریافت وام ازدواج عبارت‌اند از:

اصل سند ازدواج (اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابهی که در سایر ادیان رسمی موردتأیید مراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور باشد، معادل عقدنامه تلقی می‌شود)

اصل شناسنامه‌های زوجین و ضامن

اصل کارت ملی (موقت یا دائم) زوجین و ضامن

کد پستی ده‌رقمی و آدرس دقیق محل سکونت زوجین

کد رهگیری ده‌رقمی دریافتی از سامانه پس از مرحله ثبت‌نام

این دو مورد از ملزومات دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله و سود ۴ درصد است:

۱. اعتبارسنجی

۲. سفته یا یک ضامن معتبر

مراحل ثبت‌نام غیرحضوری وام ازدواج

برای دریافت این وام، ابتدا باید به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج مراجعه کنید. در صفحه‌ اصلی سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، مراحل ثبت‌نام و اخذ تسهیلات نمایش داده شده است.

از منو سمت راست ثبت‌نام جدید را انتخاب و در صفحه‌ جدید، فرم نمایش‌داده شده را پر کنید. سپس گزینه‌ ادامه را برگزینید.

اطلاعات موردنیاز در این بخش شامل شماره‌ ملی و تاریخ تولد و شماره تلفن‌همراهی است که متعلق به خودتان باشد. کد امنیتی را وارد کنید و روی گزینه‌ «ارسال کد تأیید» بزنید.

در این مرحله، کد تأییدی به شماره‌ تلفن‌همراه شما پیامک می‌شود که باید در فرم بعدی وارد کنید.

در این فرم، تاریخ ازدواج خود را به‌دقت وارد کنید و در کادر بعد کد تأییدی را بنویسید که به شماره‌ تلفن‌همراهتان پیامک شده است. سپس مانند تصویر زیر، گزینه‌ مدنظر خود را انتخاب کنید و استان محل سکونت را بنویسید. در‌نهایت با اضافه‌کردن حاصل عبارت در کادر آخر، روی گزینه‌ «ادامه» کلیک کنید.

دقت کنید که در تمام این مراحل زبان کیبورد شما انگلیسی باشد.

درصورت با موفقیت‌آمیز سپری‌شدن این مراحل و بعد از تکمیل همه‌ فرم‌ها، کد رهگیری ده‌رقمی به شماره تلفن‌همراهتان ارسال می‌شود. این کد محرمانه را جایی یادداشت کنید و در تمام مراحل دریافت وام به‌همراه داشته باشید.

زمان مراجعه شما به بانک در همین سامانه مشخص می‌شود. در روزهای پس از ثبت‌نام به سامانه مراجعه کنید و برای اینکه از وضعیت ثبت‌نام وام خود مطلع شوید، روی گزینه مشاهده وضعیت کلیک کنید. در آنجا با وارد‌کردن کد ملی و کد رهگیری وضعیت درخواست خود را بررسی کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: