این گیاه درمان قطعی بیماری سرع و دیابت و سنگ کلیه است

این گیاه بیشتر در نواحی گرم و خشک و در دل کوه ها و بیابان های ماسه ای آسیا، آفریقای شمالی ، هند ، عراق و در نواحی گوناگون ایران ازجمله بوشهر ، بلوچستان، جاده تفرش و جزیره قشم رشد میکند.

کدخبر : 21509
سایت سرگرمی روز :

هندوانه ی ابوجهل ، علقم ، کبست ، شرنگ ، تلخک ، هندوانه ی سگی ، هندوانه ی تلخ ،  مرارة الحصاری ، خربزه ی تلخ ، خیار گرگو، هندوانه کوهی ،خربزه ی روباه

این گیاه بیشتر به صورت خودکار رشد میکند و گاهی هم به دست کشاورزان کشت می شود.

حنظل گیاهی ادرار آور و دشمن یبوست که بدن را عمقی سم زدایی میکند و برای بیمارانی که دچار استسقا (بیمارانی که بسیار آب مینوشند) هستند استفاده می شود.

برای بیماری هایی مانند سردرد، درد شقیقه ، فلج، پارکینسون ، صرع و فراموشی موثر است. همچنین این گیاه آنتی بیوتک بسیار نیرومندی است که میکروب کشی قوی دارد.

برای درمان بیماری های نقاط خاص بدن مانند معده و روده، کبد، کلیه، مثانه، رحم و درد مفاصل خوب است و به قائدگی کمک میکند.

این گیاه روده ها را میکروب ضدایی میکند ، درمان موثری برای اسهال های عفونی است و به سرعت اسهال را درمان میکند. بعلاوه در معالجه ریزش پوست و مو، افسردگی و جذام نیز موثر است.

از این گیاه میتوان به عنوان مسکنی بدون عوارض برای درد دندان پس از کشیدن استفاده کرد.

همانطور که گفتیم گیاه حنظل میکروب زدایی قوی است به همین سبب برای کسانی که کرم گوش دارند و گوش آن ها عفونی شده مناسب است. همینطور کسانی که با مصرف دارو های ضد انگل نتیجه ای نگرفتند، میتوانند با مصرف این گیاه از شر انگل های معده روده خود خلاص شوند.

افرادی که دچار بیماری کرمچه هستند و مصرف داروها تاثیری در بهبود آن ها نداشته با مصرف هندوانه ابوجهل میتوانند تاثیر چشمگیر این گیاه را مشاهده کنند. حنظل با نفوذ روی کرمچه ها و تخم های آن ها میتواند به سرعت آن ها را از بین ببرد.

اگر دیگر اعضای بدن شما به این کرمچه ها آلوده باشد میتوانید با استفاده از روغن حنظل آن ها را از میان ببرید.

درمان بلغم

ضدعفونی روده و معالجه اسهال

جلوگیری از نقرس

معالجه سردرد

معالجه سرع

جلوگیری از سکته مغزی

درمان دیابت

جلوگیری از خارش پوست

جلوگیری از سفیدی مو

خواص حنظل برای درمان سنگ کلیه

برای درمان خانگی سنگ کلیه و از بین بردن آن، ما حنظل را به شما پیشنهاد میکنیم. زیرا این گیاه مجاری ادرار کلیه ها را پاکسازی میکند و یک روش مطمعن برای از بین بردن سنگ کلیه است که پزشکان طب سنتی مصرف آن را توصیه میکنند.

برای تناسب اندام و لاغری ما گیاه حنظل را به شما پیشنهاد میکنیم زیرا این گیاه یک روش لاغری بدون دردسر است. همچنین حنظل دشمن چربی های بدن شما است و میتوانید از این روش برای لاغری استفاده کنید و نتایج آن را ببینید.

آنتی آکسیدان های موجود در هنوانه ابوجهل به جنگ با رادیکال های آزاد مانند رادیکال هیدروکسیل،‌ آنیون سوپراکسید میرود. به همین علت احتمال ابتلا به سرطان در افراد را کاهش میدهد و میتواند به جنگ سلول های سرطانی برود.

روغن این گیاه به دلیل آنتی اکسیدان هایی که دارد میتواند سنگینی گوش را کاهش دهد و گوش را پاکسازی کند اما قبل از مصرف حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید..

هندوانه ابوجهل خاصیت ضدعفونی کننده دارد بخصوص شهد ریشه این گیاه. همچنین در کنترل باکتری های گرم منفی و گرم مثبت مثل اشرشیا کلی، استافیلوکوکوس اورئوس نقش موثری دارد.

همانطور که قبل تر هم گفتیم این گیاه شباهت زیادی به هندوانه معمولی دارد اما جثه کوچیک تری نسبت به هندوانه دارد و طعم آن بسیار تلخ است. با این حال برخی برای غلبه بر تلخی این گیاه آن را ترشی می اندازند و بصورت ترشی همراه با غذا مصرف میکنند. بوته های این گیاه اکثرا زیاد میوه میدهند.

این گیاه پوسته ای نازک و سبز تیره با خط هایی به رنگ سبز روشن دارد و داخل خود دانه هایی شبیه به اشک و کرمی رنگ دارد. جالب است بدانید حتی دانه های داخل این گیاه مصرف دارویی دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: