خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

هیوندای سوناتا ۲۰۲۵ به بازار آمد + قیمت | معرفی خودرو هیوندای سوناتا ۲۰۲۵ با مشحصات فنی

هیوندای سوناتا مدل ۲۰۲۵ با افزایش قیمت جزئی نسبت به نسل قبلی عرضه می‌شود.

کدخبر : 21565
سایت سرگرمی روز :

 نسل جدید با معرفی مجدد تیپ SE به عنوان مدل پایه، نسبت به سال گذشته ارزان‌تر شده است. قیمت سوناتا ۲۰۲۵ اکنون از ۲۷۸۰۰ دلار شروع می‌شود، که ۸۵۰ دلار ارزان‌تر از SEL مدل ۲۰۲۴ خواهد بود.

سوناتا SE به همان پیشرانه مدل SEL مجهز است: موتور ۲.۵ لیتری چهارسیلندر که توان 191 اسب بخار را از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند. امکانات استاندارد مدل پایه شامل رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی، چراغ‌های جلو و روز و عقب ال‌ای‌دی و کنترل خودکار چراغ‌های جلو هستند.

در داخل،SE دارای کنترل دمای خودکار دو‌منطقه‌ای، استارت دکمه‌ای، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم و سیمی، نمایشگر چندرسانه‌ای ۱۲.۳ اینچی و چهار درگاه شارژ USB-C در جلو و عقب است. تجهیزات ایمنی شامل 9 کیسه هوا، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار پیروی از خط، دستیار جلوگیری از برخورد از جلو با تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار و هشدار برخورد نقطه کور با تشخیص عبور خودرو از عقب است.

قیمت بقیه تیپ‌های سوناتا ۲۰۲۵ شامل SEL، N Line و هیبریدی‌های SEL و Limited افزایش چند صد دلاری داشته است. هیوندای همچنین نسخه SEL Convenience را به عنوان یک تیپ جدید معرفی کرده است.

سیستم چهارچرخ محرک برای SEL موجود است و سوناتا N Line با قدرت 290 اسب بخار در خط تولید باقی مانده است، اما اکنون ردیف دوم آن به دریچه‌های هوای روی کنسول مجهز شده است. مدل‌های هیبریدی همچنان از موتور 2 لیتری چهارسیلندر 192 اسب بخار و گیربکس شش سرعته استفاده می‌کنند.

این ویژگی خصوصاً در طراحی نمای جلو آن با فرم و چینش چراغ‌های جلو به چشم می‌آید. با وجود این، آنچه در نمای عقب و فضای داخلی آن دیده می‌شود، عمدتاً تفاوتی با سدان‌های روزمره حال حاضر ندارد و فقط المان‌های جذاب طراحی محصولات گروه هیوندای به آن‌ها اضافه شده است.

هیوندای سوناتا مدل 2025 که در واقع نسخه فیس لیفت نسل هشتم این سدان به حساب می‌آید، در شش تیپ مختلف عرضه می‌شود. تیپ پایه SE این خودرو با قیمت 27 هزار و 800 دلاری به یک پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر مجهز است. این پیشرانه توان تولید 191 اسب بخار قدرت را دارد و برای انتقال نیرو محرکه از یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته بهره می‌گیرد.

تیپ مذکور در کابین امکاناتی مثل نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی سیستم مولتی مدیا با پشتیبانی سیمی و بدون سیم از اپل کارپلی و اندروید اوتو، تهویه مطبوع خودکار دوناحیه‌ای، استارت دکمه‌ای و ۴ پورت یواس‌بی سی (۲ عدد در هر کدام از ردیف‌ها) را ارائه می‌کند.

این تیپ همچنین ۹ ایربگ، هشدار حرکت در لاین، جلوگیری از برخورد در جلو با تشخیص عابران پیاده و دوچرخه‌سواران، هشدار برخورد از نقطه کور، هشدار عبور خودرو در ناحیه عقب، رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی، چراغ‌های جلو و عقب و دی‌لایت‌های ال‌ای‌دی، چراغ جلو خودکار دارد.

بیشتر تیپ‌های سوناتا فیس لیفت با همین موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر 191 اسب بخاری عرضه می‌شوند. تیپ N Line هم که به عملکرد و تریم اسپرت خود شناخته می‌شود با یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ می‌تواند 290 اسب بخار قدرت و 421 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

نسخه هیبرید این سدان کره‌ای هم به یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر، یک موتور الکتریکی و یک باتری پک لیتیوم یونی 1.62 کیلووات ساعتی برای تامین قوای محرکه خود متکی است و قابلیت تولید 192 اسب بخار قدرت را دارد. مصرف سوخت این نسخه در یک سیکل ترکیبی 6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر تخمین زده می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: