خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

نیسان آریا نیسمو وارد بازار شد | معرفی خودرو نیسان آریا نیسمو با مشخصات فنی

نیسان به کمک مهندسان حاضر در نیسمو، بخش اسپرت و قدرتمند این خودروساز ژاپنی، جذابیت و قدرت شاسی‌بلند برقی خود یعنی آریا را بیشتر کرده است.

کدخبر : 21572
سایت سرگرمی روز :

نیسان در حال افزایش جذابیت شاسی‌بلند برقی آریا با کمک مهندسان حاضر در بخش نیسمو است. نیسان قصد دارد آریا نیسمو را در دو نسخه در ژاپن عرضه کند.

مدل پایه دارای قدرت ترکیبی 388 اسب بخار و ۵۵۹ نیوتون متر گشتاور است که توسط یک جفت موتور الکتریکی که از یک بسته باتری ۶۶ کیلووات ساعتی نیرو می‌گیرد، تأمین می‌شود. نوع قوی‌تر ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور دارد، همراه با ظرفیت باتری بزرگ‌تر ۹۱.۰ کیلووات ساعتی.

نیسان شتاب صفر تا صد این خودرو را برای نسخه 388 اسب بخاری، 5.1 ثانیه و برای نسخه 429 اسب بخاری 5 ثانیه اعلام کرده است. آریا در نسخه e-40rce Evolve با قدرت 302 اسب بخار، شتاب 5.7 ثانیه‌ای دارد.

آریا نیسمو از آنجایی که یک SUV الکتریکی است، اصلاً سبک‌وزن نیست. این خودرو در سبک‌ترین نسخه ۲۰۸۰ کیلوگرم وزن دارد در حالی که سنگین‌ترین مدل آن ۲۲۱۹ کیلوگرم وزن دارد.

نیسان، آریا نیسمو را با رینگ‌های ۲۰ اینچی بسیار سفت و سخت که در لاستیک‌های سفارشی ۲۵۵/۴۵ R۲۰ پیچیده شده‌اند، عرضه می‌کند. این خودروساز ژاپنی نوید هندلینگ بهتر و سرعت بالاتر در پیچ‌ها را می‌دهد.

علاوه بر این، اکنون یک حالت رانندگی اختصاصی Nismo وجود دارد و با توجه به اینکه با خودرویی برقی و بی‌صدا مواجه هستیم، می‌تواند به‌صورت سفارشی با یک موسیقی مصنوعی مشتق شده از فرمول E همراه شود.

نیسان آریا نیسمو در کنار رقبایی مانند کیا EV۶ GT و هیوندای آیانیک 5N، تغییرات داخلی محتاطانه‌ای را با صندلی‌های جلویی بزرگ‌تر، تریم قرمز رنگ و برند نیسمو دریافت می‌کند.

از امکانات موتوری آریا نیسمو که گذر کنیم می‌بینیم که ظاهر آن هم حرف‌هایی برای گفتن دارد؛ استفاده از رینگ‌ها ۲۰ اینچی دور تایرهای ۲۲۵/۴۵ R20 در هر دو محور خودرو درکنار اسپلیتر، گلگیر جانبی و دیفیوزر جدید با رنگبندی قرمز و سیاه نیسمو در تمام رنگ‌های بدنه از ویژگی‌های خاص این خودرو به شمار می‌روند.

در این نسخه، صندلی‌های جلو بزرگ‌تر از قبل شده‌اند و از دوخت قرمز و نشان نیسمو برای ارائه فضای جدید استفاده می‌کنند.

نیسان قول داده که آریا در مواجهه با سرعت‌ بیشتر و پیچ‌ها سخت‌تر فرمان‌پذیری بهتری را از خود نشان دهد. به لطف پیشرفت‌ فناوری در نسخه نیسمو، پاسخ پدال گاز بهتر از قبل شده و سریع‌تر فرامین راننده را به واقعیت تبدیل می‌کند. از آنجا که برخلاف سایر مدل‌های نیسمو، آریا فاقد صدای پیشرانه و اگزوز است، سازنده دست به خلاقیت زده و از صدای مصنوعی در آن استفاده کرده است اما نه صدای اگزوز؛ با فشرده‌شدن پدال گاز نیسان آریا می‌توان صدای ضبط‌شده خودروهای فرمول E را شنید.

نیسان اولین خودروسازی نیست که نسخه قوی‌تر و با عملکرد بهتری از یک کراس‌اوور شهری را رونمایی کرده است؛ پیشتر برندهای شرقی دیگری چون کیا و هیوندای از مدل‌های EV6 GT و آیونیک ۵ N رونمایی کرده بودند که البته نسبت‌به آریا نیسمو قدرت کمتری دارند.

بر پایه اعلامیه نیسان، آریا نیسمو فعلا در بازار داخلی ژاپن عرضه می‌شود. گویا این برند ژاپنی به‌زودی قصدی برای معرفی این خودرو در بازار اروپا یا آمریکای شمالی ندارد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: