بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/انتشار جدول جدید واریز حقوق بازنشستگان با معوقات | خبر خوش از پرداخت مطالبات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان از تاخیر در حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انتقاد دارند.

کدخبر : 21750
سایت سرگرمی روز :

بازنشستگان کارگری در تماس با ایلنا از تاخیر در پرداخت حقوق شهریور خود انتقاد کردند.

بازنشستگان

براساس آنچه بازنشستگان اعلام کرده‌اند، مستمری مستمری‌بگیرانی که نام خانوادگی‌شان با «الف» شروع می‌شود با ۴ روز تاخیر در ۲۴ ماه و آن‌هایی که نام خانوادگی‌شان با «ب» آغاز می‌شود، ۲۵ شهریور پرداخت ‌شده است؛ چهار روز تاخیر در جدول اعلامی تامین اجتماعی بی‌سابقه است.

بازنشستگان در تماس‌های مکرر ضمن انتقاد از این تاخیر می‌گویند: تاخیر ۴ روزه نظام زندگی ما را مختل کرده و همه برنامه‌هایمان را به هم ریخته است.

«علی‌اکبر عیوضی» عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان کارگری تهران در انتقاد از این تاخیر می‌گوید: این تاخیر طولانی نشان از ناتوانی مدیرعامل تامین اجتماعی و عدم درک معاونین مالی این سازمان از بحث مستمری و وضعیت مستمری‌بگیران دارد. در ۴۰ سال گذشته این تاخیر سابقه نداشته است؛ عجیب است که خودشان جدول اعلام می‌کنند ولی در اجرا آن را به دست فراموشی می‌سپارند.

وی با بیان اینکه بازنشستگان زندگی خود را با روال پرداخت مستمری‌ها تنظیم کرده‌اند و حتی یک روز تاخیر همه مناسبات زندگی آن‌ها را به هم می‌ریزد؛ اضافه کرد: بازنشسته منبع درآمد دیگری ندارد و وقتی مستمری ماهانه با چهار روز تاخیر پرداخت می‌شود، مشکلات بسیار به وجود می‌آید؛ حتی ممکن است بازنشسته نان خالی در خانه نداشته باشد.

عیوضی ادامه داد: متاسفانه درک درستی از زندگی بازنشستگان کارگری که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها زیر خط فقر هستند، ندارند؛ حقوق بازنشستگان، حقوق نجومی نیست که اگر با چند روز تاخیر پرداخت شد، آب از آب تکان نخورد؛ ما از وزیر کار جدید درخواست داریم به این موضوع ورود کرده و جلوی بدتر شدن اوضاع را بگیرند.

ایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد که همسان سازی حقوق بازنشستگان یک قانون مهم است که باید اجرا شود.

مهرداد لاهوتی در جلسه علنی (یکشنبه) در تذکر شفاهی، گفت: تعداد مربیان پیش دبستانی و نهضتی پس از سال ۱۳۹۱، ۲۴ هزار نفر بیشتر نیست، اکنون وزیر آموزش و پرورش از دولت مصوبه گرفته که بتواند از وجود ۸۰ هزار نفر بازنشسته استفاده کند باید ضمن احترام به بازنشستگان مشکل این عزیزان را نیز حل کنیم.

وی در تذکر دیگری گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان یک قانون مهم است که باید اجرا شود.

نماینده لنگرود در تذکری به رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه برنجکاران هنوز برنج خود را نفروخته اند، اجازه ندهید افراد صاحب منافع دولت شما را هم آلوده کنند و منافع ملی را زیر سوال ببرند.

پیمان فلسفی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن اشاره به اینکه متأسفانه همچنان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان منظم نشده است، عنوان کرد: با وجود اینکه دولت آیین‌نامه اجرایی این قانون را تصویب و ابلاغ کرده است اما هنوز حقوق بازنشستگان منظم پرداخت نمی‌شود و در حقوق شهریور ماه آنها لحاظ نشده است که این بایستی اصلاح شود.

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با طرح اینکه نمی‌دانیم این وضع تا چه زمانی می‌خواهد ادامه پیدا کند، ادامه داد: همه بازنشستگان معتقدند دولت منابع مالی همسان‌سازی حقوق آنها را دارد و از محل آن یک درصد ارزش افزوده تأمین اعتبار می‌شود.

وی در بحث پرداختی‌های گندمکاران ضمن تشکر از وزیر جهاد کشاورزی که در این مدت پیگیری‌های بسیار خوبی داشته گفت: تاکنون ۸۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده اما آنچه هشداردهنده است این است که به موجب قانون تا پایان شهریور ماه باید تمام اینها تسویه شود.

فلسفی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم لازم است درخصوص حق و حقوق ایثارگران و جانبازان توجه بیشتری شود.

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در اصفهان و اهواز تجمع صنفی برگزار کردند.

 جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در اصفهان و اهواز، در اعتراض به وضعیت معیشتی خود تجمع کردند.

این بازنشستگان خواستار اجرای بند یک صورت جلسه ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲ هیات مدیره این صندوق شدند و گفتند که اخیرا خدمات بیمه‌ای و درمان آن‌ها با مشکلاتی روبرو شده و در عین حال واریز یک میلیون تومان متناسب‌سازی برای بازنشستگان فولاد انجام نشده است.

این بازنشستگان با تاکید بر اینکه از خدمات بیمه‌ای خود رضایت نداریم، گفتند: در حالی هزینه‌های درمان افزایش یافته که اخیرا صندوق فولاد با اتمام قرارداد بیمه دانا، با شرکت آتیه‌سازان حافظ قرارداد منعقد کرده؛ اقدامی که بازنشستکان فولاد به آن منتقد هستند و آن را به نفع خود نمی‌‎دانند.

طبق اظهارت بازنشستگان معترض؛ خدمات بیمه‌ای، مساله بسیار مهمی برای بازنشستگان فولاد است. آن‌ها تاکید کردند؛ نباید به هر دلیلی، یک بازنشسته‌ی حداقل‌بگیر یا خانواده‌ی او از دریافت خدمات بیمه‌ای محروم شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • بازنشسته تامین اجتماعی
    0

    باسلام مدیر عامل سازمان عوض بشه این اقا ازکمیته امداد اومد ازش انتظار زیاد نباید داشت

  • علی احمد سلیمی
    0

    فیش حقوق شهریور ماه

  • مستمری بگیر تامین اجتماعی
    0

    اقای پزشکیان در چه حالی جه خبر از اوضاع مملکت ایا در جریانی که بازنشستگان تامین اجتماعی با تاخیر در پرداخت حقوقشان چطور زندگی میکنند ودرا مد دیگری هم از جای دیگری ندارند وحقوقشان هم نجومی نیست لطفا کاری کنید کارستان که حقوقها بر اساس عدالت وقانونی که قوه مقننه کشور تعیین کرده پرداخت شود

  • ناشناس
    1

    موقات همسان‌سازی همینکه با ۴ روز تاخیر حقوق وار شده