مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

واریز 4 وام فوری بی بهره و کم بهره برای مددجویان کمیته امداد | دریافت وام فوری بدون ضامن برای مددجویان

با امضای تفاهمنامه میان بانک ملت و صندوق تضمین اشتغال امداد امام (ره)، سرعت پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد سرعت بیشتری می گیرد.

کدخبر : 21760
سایت سرگرمی روز :

فرشید فرخ نژاد مدیرعامل این بانک در آیین امضای تفاهمنامه با صندوق تضمین اشتغال امداد امام خمینی(ره)، با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق (ع)، امضای این تفاهمنامه را موجب تسریع در اعطای تسهیلات به جامعه هدف یعنی مددجویان بسیار نجیب کمیته امداد خواند و گفت: بانک ملت افتخار می کند در حوزه های مختلف در خدمت مجموعه کمیته امداد باشد. 

فرخ نژاد با مطلوب ارزیابی کردن عملکرد بانک ملت در سال های 1401 و 1402 در پرداخت تسهیلات به مددجویان، ابراز امیدواری کرد با افزایش سطح همکاری ها میان این بانک و شرکت های زیر مجموعه کمیته امداد، تا پایان سال شاهد عملکرد مطلوب و تاثیرگذاری در این حوزه باشیم.

مدیرعامل بانک ملت با تاکید برلزوم عمل به تعهدات و ارائه خدمت به معرفی شدگان صندوق تضمین اشتغال ، برنامه ریزی برای تحقق 100 درصدی تکالیف و وظایف را با همت سرمایه انسانی توانمند بانک تا پایان سال قابل انجام دانست و از بخش های ذیربط در بانک خواست تا زمینه را برای تحقق این هدف فراهم کنند.

وی توانمند سازی مددجویان در کمیته امداد را بسیار ارزشمند دانست و از آن به عنوان نقطه عطفی در کمیته امداد یاد کرد که باعث ایجاد انگیزه و تسریع در کار همکاران می شود.

مرتضی بختیاری، مدیرعامل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مراسم با قدردانی از حسن دیدگاه مدیریت عالی بانک ملت نسبت به مجموعه کمیته امداد اظهار داشت: بانک ملت در تبصره 13 و تبصره 2 و صندوق تضمین اشتغال و پرداخت تسهیلات به بانوان سرپرست خانوار همواره پیشگام بوده است.

وی با اشاره به تصویب اساسنامه صندوق در مجلس و دولت و تعیین بودجه آن از سوی دولت، طرح های اشتغال معرفی شده از سوی صندوق را بسیار ارزشمند خواند و باعث خودکفاشدن مددجویان کمیته امداد دانست.

سید حمیدرضا قریشی، مدیرعامل صندوق تضمین اشتغال کمیته امداد امام(ره) نیز پیگیری این تفاهمنامه را از طرف بانک ملت به فال نیک دانست و اظهار داشت: صندوق به تعهدات خود در این تفاهمنامه پایبند خواهد بود و خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات به معرفی شدگان و به حداقل رساندن بوروکراسی اداری شد.

براساس این تفاهمنامه، بازپرداخت تسهیلات خرد اشتغال پرداختی بانک ملت به اشخاص حقیقی معرفی شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) از سوی صندوق تضمین اشتغال تضمین شده است. 

قائم مقام بنیاد حیات از تاسیس صندوق تضمین اشتغال برای ضمانت تسهیلات مددجویان کمیته امداد و کمک به ایجاد اشتغال خانواده ها خبر داد.

 هدایت صفری قائم مقام بنیاد حیات در سفر به استان کردستان و در جلسه اشتغال عنوان کرد: در جهت تزریق امید و کارآفرینی و کمک به توانمندی خانواده‌ها، برنامه‌ای جدید برای ایجاد اشتغال در کشور آغاز شده است.

وی افزود: این برنامه با هدف آماده‌سازی فردی و جمعی در تمامی حوزه‌ها، به دنبال تبدیل خدمات  بلاعوض به خدمت معوض و کمک برای رسیدن خانواده ها  به معیشت پایدار است.

قائم مقام بنیاد حیات اظهار کرد: صندوق تضمین اشتغال به عنوان برنامه ای برای ضمانت بی‌ضامن‌ها معرفی شده و در سطح کشور ۶ هزار مددجو می توانند از این ظرفیت بهره گیری کنند و سهمیه استان کردستان ضمانت ۲۰۰ مددجو خواهد بود.

دکتر صفری عنوان کرد: اهلیت‌سنجی و استحقاق‌سنجی در این فرآیند از اهمیت بالایی برخوردار است و وام بدون ضامن فرصتی برای استفاده درست از منابع مالی با اولویت نیازمند ترین افراد به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این برنامه به ویژه برای افرادی که حداقل ضامن برای بانک ندارند، تسهیل‌گری خواهد کرد.

 قائم مقام بنیاد حیات عنوان کرد: در سال گذشته، ۲۷۰ هزار اشتغال جدید در کشور ایجاد شد که سهم این استان ۸۷۰۰ شغل بوده است.

وی گفت: همچنین سال گذشته ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات جذب شده و ۱۰۰ هزار نفر در سال گذشته به خودکفایی رسیده‌اند.

در ادامه  حمید رضا قریشی مدیرعامل صندوق تضمین اشتغال کمیته امداد  عنوان کرد: این صندوق با مصوبه هیئت وزیران تاسیس شد و بعد از آن مذاکرات با بانکها جهت عقد تفاهم نامه آغاز شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس تفاهم نامه با بانک مهر ایران، سینا، سپه و رسالت عقد شد و بانک ملت، تجارت و صادرات هم در دستور کار است.

دکتر قریشی با بیان اینکه عقد تفام نامه با بانک ملی هم در مراحل پایانی است، تصریح کرد: پست بانک، بانک کشاورزی، سامان و بانک پارسیان هم در دستور کار است.

مدیرعامل صندوق تضمین اشتغال کمیته امداد عنوان کرد: اولویت تضمین این صندوق برای زنان سرپرست خانواری است که هیچ ضامنی برای دریافت تسهیلات ندارند.

وی افزود: این اقدامات نشان‌دهنده همت کارکنان و جامعه هدف در راستای ایجاد اشتغال و بهبود معیشت خانواده‌هاست.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: