بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

واریز معوقات مزدی بازنشستگان به صورت یک‌جا | پرداخت کامل مطالبات حقوق بازنشستگان این گروه

جمعی از بازنشستگان مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران تجمع کردند.

کدخبر : 21761
سایت سرگرمی روز :

 امروز جمعی از بازنشستگان 1402 که بیشتر آن‌ها فرهنگیان بازنشسته هستند، در اعتراض به عدم واریز معوقات مزدی و پاداش پایان خدمت خود مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران تجمع اعتراضی ترتیب دادند.

حاضران در تجمع خواستار تخصیص اعتبار مناسب برای واریز پاداش پایان خدمت بازنشستگانی هستند که سال قبل خدمت‌شان خاتمه یافته است ولی علیرغم گذشت چند ماه و یا حتی یکسال تمام، هنوز نتوانسته‌اند معوقات مزدی خود را دریافت کنند.

بازنشستگان می‌گویند: ارزش پول هر ماه سقوط می‌کند و تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت، برای ما مشکل‌ساز شده است؛ قدرت خرید معوقات ما به نسبت زمان بازنشستگی تنزل یافته و هیچکس پاسخگو نیست.

شماری از بازنشستگان مخابرات ایران، امروز در استان‌های کردستان، اصفهان، آذربایجان شرقی و فارس تجمع کردند.

جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات ایران، امروز دوشنبه، ۲۶ شهریور ماه، به روال هفته‌ی گذشته در اعتراض به‌ عدم تحقق مطالبات خود تجمع کردند. 

این بازنشستگان در استان‌های کردستان، اصفهان، آذربایجان شرقی و فارس تجمع کردند. 

بازنشستگان مخابرات به‌ عدم اجرای آئین‌نامه رفاهی ۸۹/۲۴، فریز مطالبات، افزایش کسور بیمه تکمیلی درمان، عدم اجرای تبصره ۱ ماده ۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره ۲ ماده ۳۱ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص بازنشستگان ۹٪ بعد از خصوصی‌سازی معترض هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی و هیات رئیسه مجلس با اشاره به اینکه با وجود ابلاغ مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اما همچنان حقوق بازنشستگان منظم پرداخت نمی‌شود؛ گفت: انتظار مجلس شورای اسلامی از دولت این است که در اجرای این مصوبه تسریع کند تا بیش از این بازنشستگان ما در انتظار تحقق مصوبه قانونی و دارای منابع مالی پایدار مجلس نباشند.

عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با گلایه از اینکه با وجود ابلاغ مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اما همچنان حقوق بازنشستگان منظم پرداخت نمی‌شود؛ گفت: مقام معظم رهبری در یک دیدار ویدیو کنفرانسی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم در نکته‌ای بیان فرمودند که تعامل بین دولت و مجلس یعنی مجلس بار مالایطاق بر دوش دولت نگذارد و دولت هم نسبت به اجرای مصوبات مجلس متعهد و مقید باشد.

در بحث قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مستحضرید که مصوبه‌ای گذرانده و منابع مالی آن دیده شده است. حتی ما در مجلس برای اجرای این مصوبه منابع پایدار پیش‌بینی کردیم، اما همچنان در اجرای آن توسط دولت عقب هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی و هیات رئیسه مجلس ادامه داد: البته در دولت گذشته این قانون ابلاغ و به صورت نیم‌بند اجرا شد، اما به صورت کامل اجرا نشده است. انتظار مجلس شورای اسلامی از دولت این است که در اجرای این مصوبه تسریع کند تا بیش از این بازنشستگان ما در انتظار تحقق مصوبه قانونی و دارای منابع مالی پایدار مجلس نباشند.

علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته در پرداخت‌های نیروی پرسنلی در وضعیت بهتری از سال گذشته قرار داریم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲ اقدام مهم در بُعد پرسنلی مانده که باید انجام دهیم؛ یکی از این دو پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۲ است که حدود ۷۲ هزار نفر می‌شوند. ضمن عذرخواهی از این افراد، آموزش و پرورش متاسفانه هیچ‌گاه قبل از شهریور ـ یعنی نیمه اول سال ـ را پرداخت نکرده است و البته این روند باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: اما درباره بازنشستگان ۱۴۰۲ تلاش می‌شود پاداش پایان خدمت آن دسته از افرادی که تا پایان شهریور و پیش از سال تحصیلی بازنشسته شده‌اند، به زودی پرداخت شود.

فرهادی بیان کرد: همچنین، برای سایر افراد باقیمانده به زودی و در اولین موقع اعتبار را جذب می‌کنیم. اکنون نیز سازمان برنامه و بودجه، خزانه‌داری و دولت پیگیر تخصیص این بودجه هستند.

فرهادی همچنین در پاسخ به این پرسش که کسورات رتبه‌بندی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ چه زمانی پرداخت می‌شود که بازنشستگان این مابه‌التفاوت را دریافت کنند، گفت: کسورات ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به این جهت است که رتبه‌بندی در اسفند ۱۴۰۱ اجرا شده اما تاریخ اجرای رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ لازم الاجرا شده است. به همین دلیل مابه‌التفاوت این مدت به دیون رفت.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ بودجه همه افرادی را که به رتبه‌بندی اعتراض داشتند، پرداخت کردیم. اما درخصوص بازنشستگان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، در واقع احکام بازنشستگی ناظر بر پرداخت‌های کسورات پرسنلی انجام شده به نحوی که البته ۲ سال کامل را پوشش نمی‌دهد. احکام رتبه‌بندی آنها صادر شده اما باید کسورات رتبه‌بندی را پرداخت کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: