مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

کمک بلاعوض 15 تا 25 میلیون تومانی برای مددجویان | واریزی جدید دولت برای مددجویان از امشب

مسوول بسیج سازندگی شهرستان رازوجرگلان گفت: ۱۰۰ دستگاه یخچال به مددجویان زیر پوشش بهزیستی در این شهرستان مرزی اهدا شد.

کدخبر : 21778
سایت سرگرمی روز :

رضا ابراهیمی در این باره به خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این تعداد یخچال با مشارکت گروه های جهادی، نیکوکاران و مددجویان تهیه شد.

وی افزود: قیمت هر دستگاه یخچال بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال است که خانوارهای زیرپوشش نیز در کمتر از ۲۵ درصد قیمت یخچال مشارکت داشتند.

مسوول بسیج سازندگی شهرستان راز و جرگلان یادآور شد: اخیرا نیز ۱۰۰ دستگاه یخچال با کمک و مشارکت گروه های جهادی در بین مددجویان زیر پوشش بهزیستی شهرستان رازوجرگلان توزیع شد.

۲۵ سری جهیزیه و ۲۲۰ بسته‌های معیشتی و لوازم خانگی به مددجویان بخش منج شهرستان لردگان اهدا شد.

مدیرکمیته امداد استان گفت: جهیزیه نوعروسان شامل لوازم ضروری زندگی از جمله یخچال، اجاق گاز، جاروبرقی، ماشین لباسشویی، تلویزیون و سایر وسایل مورد نیاز است.

محمدی افزود: همچنین ۸۳ دستگاه لوازم خانگی ضروری خانواده‌های تحت حمایت و ۱۲۰ بسته معیشتی به مبلغ هر کدام یک میلیون تومان در بین مددجویان منج توزیع شد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی لرستان گفت: تعهد اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی استان ۱۷۰۰ مورد در نظر گرفته شده است.

رضا وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سال گذشته ۲۴۷۰ شغل برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی لرستان ایجاد شده است. عمده این مشاغل در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، صنعت، خدمات و گردشگری بوده است.

وی با بیان اینکه مبلغ وام اشتغال به هر مددجو حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان است و در بخش مشاغل خانگی این رقم ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است، گفت: زمان بازپرداخت وام با بهره چهار درصد، هفت سال در نظر گرفته شده است.

وفایی بیان کرد: به هر کارفرمایی که مددجویان را در واحدهای تولیدی و صنعتی خود به‌کار گیرد، علاوه بر پرداخت بیمه آنها ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت هفت ساله پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از کارخانه‌های تولید لوازم پزشکی در شهرک‌ صنعتی خرم‌آباد ۱ تعداد ۳۵ مددجوی بهزیستی استان را در واحد خود پذیرش کرده است.

وفایی اظهار کرد: امسال بهزیستی کشور برای اشتغالزایی مددجویان بهزیستی لرستان ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته و علاوه بر آن، سهمیه در اختیار استانداری برای بهزیستی لرستان ۹۰ میلیارد تومان لحاظ شده است.

او افزود: نیاز است در بحث پرداخت تسهیلات، بانک‌های عامل استان همکاری لازم را با بهزیستی لرستان داشته باشند.

 سرپرست اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر گفت: اداره بهزیستی اسلامشهر در قبال به کارگیری هر مددجو از این اداره به کار فرمایان تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی اعطا می کند.

به گزارش ایرنا ، حمیدرضا جعفریان  بیان کرد: سازمان بهزیستی در جهت خودکفایی و کمک به ایجاد عزت نفس افراد تحت پوشش این سازمان، برنامه هایی را در نظر گرفته است.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهرافزود: از جمله این برنامه ها، ارایه‌ی تسهیلات به مددجویان سازمان با سود بهره‌ی چهار درصد است، چرا که با توجه به شرایط خاص این عزیزان امکان حضور در کارگاه‌های صنعتی، شرکت‌ها و یا مشاغل خاص دیگر را ندارند، با ارائه تسهیلات کم بهره و ارزان‌قیمت با ارایه مدارک فنی یا پروانه کسب و جواز کسب می توانند از این تسهیلات یکصد و پنجاه میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای ایجاد اشتغال بهره‌مند شوند و چنانچه این طرح و پروژه موفق باشد تسهیلاتی نیز در قالب طرح توسعه اعطا می گردد.

وی افزود: برای طرح تسهیلات خوداشتغالی ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون در سال ۱۴۰۳ به اداره بهزیستی شهرستان تخصیص پیدا کرده که توسط بانک هایی همچون صادرات، رفاه و پاساگارد پرداخت می گردد .

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر ادامه داد: علاوه بر افراد توانخواه و دارای محدودیت های حرکتی و زنان سرپرست خانوار، به صورت موردی مددجویانی که دارای بیماری اعتیاد بوده اند و در مراکز اقامتی سازمان بهزیستی بهبود انها حاصل شده و استعلامات لازم انجام گیرد میتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

جعفریان در خصوص دیگر طرح های اشتغال مددجویان گفت: سازمان بهزیستی یک اهرم تشویقی برای کارفرمایان و صنعت گران نیز دارد، در قبال به کارگیری هر مددجو از این اداره طبق رعایت شرایطی به کار فرمایان تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی اعطا می کند، که این شرایط اعم از حداقل ۵ سال به کارگیری مددجو، بیمه تامین اجتماعی و پرداحت حقوق و دستمزد طبق وزارت کار است، که علاوه بر این تسهیلات، ۲۳ درصد سهم بیمه کارفرما را نیز بهزیستی پرداخت می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: