بسته معیشتی | بسته حمایتی | سبد کالا

اهدا بسته معیشتی مهر ماه دولت در مناطق کم برخوردار | توزیع بسته معیشتی پاییزه 700 هزار تومانی برای دهک 1 تا 3

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید، بیش از ۲۰۰ هزار بسته لوازم التحریر ایرانی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال به دانش آموزان مناطق کم برخوردار اهدا می‌شود.

کدخبر : 21797
سایت سرگرمی روز :

حسین دهقان در ادامه اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ویژه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، تامین نوشت افزار برای دانش آموزان مناطق کم برخوردار است که با همکاری خیریه‌ها، مدارس، مساجد، گروه‌های جهادی و انجمن تولید کنندگان نوشت افزار، تامین و توزیع می‌شود.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان، با در نظر گرفتن این تعداد، میزان لوازم التحریر اهدایی امسال بنیاد نسبت به سال گذشته ۸ برابر رشد داشته است.

وی با اشاره به حمایت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از دانش‌آموزان مستعد مناطق محروم گفت: امسال ۵۰ هزار دانش‌آموز مناطق محروم و کمتر برخوردار از حمایت‌های فنی و معنوی بنیاد مستضعفان بهره مند می‌شوند.

دهقان افزود: با همکاری موسسات، محتوا و سکوهایی آماده شده است تا دانش آموزان مناطق کم برخوردار به محتوای مناسب به شکل برخط و غیر برخط دسترسی پیدا کرده و تحت آزمون‌های ویژه قرار گیرند تا با ارتقای معدل تحصیلی خود در کنکور نیز نتیجه بهتری کسب کنند.

وی با بیان اینکه ۳۶۰ هزار نفر در سال جاری تحت پوشش برنامه‌ها قرار می‌گیرند تصریح کرد: تعداد زیادی از این تعداد، دانش‌آموزان مناطق محروم و بقیه معلمان و خانواده‌ها هستند که آن ها نیز در برنامه های آموزشی دیده شده اند.

آیین توزیع ۱۴۵۰۰ بسته لوازم التحریر میان دانش آموزان نیازمند توسط کمیته امداد و با حضور مردم اجرایی شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی طی صبح امروز ۲۷ شهریور در این مراسم خوشحالی انسان‌ها را در ارتباط با یکدیگر میسر دانست و اظهار کرد: نشاط اجتماعی زمانی رخ می‌دهد که آحاد جامعه خوشحال باشند.

وی به عمل خیرین که موجب خوشحالی دیگران می‌شوند اشاره کرد و گفت: خداوند عمل خیر را با ۷۰۰ برابر پاداش جبران می‌کند و از این بعد، همه سود می‌برند و خیرین هم سود می‌برند و لذا مدیون کسانی هستند که خیر آن‌ها را می‌پذیرند.

استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم از خیران استان و از مسئولان کمیته امداد برای توجه به دانش آموزان در آستانه شروع سال تحصیلی قدردانی کرد و رشد کشور را منوط به وجود منابع و ذخایر، دانش و نیروی انسانی ماهر و برنامه ریزی و زمانبندی دانست و گفت: بی تردید توجه به آموزش و پرورش می‌تواند نیروی انسانی ماهر را برای توسعه ی کشور تامین کند.

استاندار افزود: در دولت سیزدهم، مصوبات سفر رئیس جمهور در همه ابعاد و به ویژه در حوزه آموزش و پرورش دنبال شد و به طور میانگین، هر  ۳۵ ساعت یک کلاس درس ساخته شد.

حسین نژاد ادامه داد: افراد مستعد در خانواده کمیته امداد وجود دارند و باید از ظرفیت‌های فکری عظیم این نیروها در تولید استفاده کرد.

استاندار از رشد هشت درصدی ساخت هنرستان‌ها خبر داد و گفت: سرپنجه‌های مهارت در هنرستان‌ها تربیت می‌شوند و ساخت هنرستان‌های جوار را در کنار صنایع پیگیری کردیم و یکی از این هنرستان‌ها به بهره برداری رسیده است. 

این مراسم با مدیحه سرایی و خواندن سرود به مناسبت هفته وحدت ادامه یافت و از برترین‌های خانواده کمیته امداد در مدارس و کنکور و دانشگاه‌ها قدر دانی به عمل آمد .

در این مراسم اعلام شد ۵۰۰ بسته از لوازم التحریر را معظمی از خیرین استان اهدا کرده است و رئیس اتاق اصناف استان نیز اهدای ۱۵۰ جفت کفش را به عهده گرفته اند.

مدیر کل کمیته امداد استان در این مراسم اعلام کرد: هشت نفر از دانش آموزان تحت پوشش این کمیته رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور کسب کرده اند، ۳۳ نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده اند، ۱۱نفر در مدارس سمپاد و ۱۴۰ نفر نیز در مدارس نمونه دولتی مشغول تحصیل هستند.

طبق اعلام مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، بیش از ۱۱۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در استان کرمان اجرا خواهد شد.

سرهنگ پاسدار محمود مهدوی‌فرد، امروز ۲۷ شهریور در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۱۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس اجرا خواهد شد که ۳۰ برنامه‌ اصلی به طور همزمان با کشور اجرا می‌شود.

به گفته وی، ارتباط ویدئو کنفرانس با دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس با فرماندهی معظم کل قوا چهارم مهرماه از گلزار شهدای کرمان انجام می‌شود و امسال حضور زنان ایثارگر و همسران ایثارگران در این برنامه پررنگ‌تر از گذشته خواهد بود. از ۶۵ عنوان اثر مکتوب و صوتی در حوزه شهدا و دفاع مقدس چهارم مهرماه در گلزار شهدا رونمایی می‌شود.

«نواختن زنگ مقاومت در همه مدارس استان، رژه اقتدار نیروهای مسلح توسط قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق، حضور راویان دفاع مقدس در ۵۰۰ مدرسه، تجلیل از خانواده شهدا و تجلیل از ۲۱ هزار نفر پیشکسوت دفاع مقدس استان» از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، در این نشست اعلام کرد.

وی با بیان این مطلب که امسال برای نخستین بار برنامه زیارت مجازی ۲۰ حرم شهید گمنام طراحی شده است، گفت: در این هفته مستند "مهندسی جنگ" کار فاخری که مدت زمان زیادی برای تهیه آن صرف شده برای نخستین بار رونمایی می‌شود.

سرهنگ پاسدار احمد مرادی‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان در این نشست "بازسازی عملیات طریق‌القدس-آزادسازی بُستان- " را از اصلی‌ترین برنامه‌های سپاه ثارالله استان در هفته دفاع مقدس دانست و بیان کرد: این برنامه از اول تا ششم مهرماه شب‌ها در مصلی امام علی‌ علیه‌السلام اجرا می‌شود.

وی از بازسازی عملیات‌های فتح‌المبین، کربلای ۵ و والفجر ۸ در کرمان خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما بازدید هر شب حدود دو، سه هزار نفر از این برنامه است.

طبق گفته معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان، آزادسازی بستان جزو اولین عملیات‌های مشترک و غرور آفرین سپاه و ارتش است که رزمندگان کرمانی در این عملیات نقش برجسته‌ای داشتند و بعد از عملیات هم بازسازی بستان را بچه‌های کرمان انجام دادند و تا چند سال قبل هم خیلی از خیابان‌های این شهر به نام شهدای کرمان بود.

 وی یادواره شهدای کارمند بسیجی، اردوی جهادی و میز خدمت، برنامه‌های بسیج دانش آموزی از جمله همدلی با کودکان غزه، توزیع کمک‌های مومنانه با بیش از ۴ هزار بسته در قالب ۱۵ قلم نوشت‌افزار، اجرای پویش به نیابت از شهید(انجام کار خیر) نامه‌ای به شهید، افتتاحیه اردوهای راهیان پیشرفت و امید، تجلیل از مداحان رزمنده، دیدار و تکریم آزادگان، روایت حماسه دفاع مقدس در مدارس، برگزاری ختم قرآن به یاد شهدای دفاع مقدس، برنامه‌های مختلف ورزشی و... را از دیگر برنامه‌های سپاه در هفته دفاع مقدس برشمرد.

سرهنگ کشاورز، معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش هم محافل انس با قرآن، بازدید رایگان از موزه ذوالفقار ارتش در روزهای ۳۱ شهریور و ۲ مهر، ایستگاه سلامت بیمارستان امام حسین علیه‌السلام در یکی از روستاهای اطراف کرمان، سرکشی از همه جانبازان قطع نخاع ارتش، غبارروبی قبور مطهر شهدای گمنام و اهدای ۱۰۰ سری جهیزیه در سیرجان با کمک کمیته امداد را از جمله برنامه‌های قرارگاه فهرست کرد

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: