مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

خبر مهم از تامین مایحتاج ضروری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد | پرداخت کمک نقدی و غیر نقدی جدید به مددجویان با کد دستوری #۱۲۳*

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور از آغاز پویش «مشق مهربانی» و «همه حاضر» از ۲۱ شهریور با هدف تامین مایحتاج دانش‌آموزان تحت پوشش و تهیه لوازم‌التحریر و ملزومات تحصیلی به مدت یک ماه فعالیت خبرداد.

کدخبر : 21848
سایت سرگرمی روز :

محمدکریم آریا  با اشاره به راه‌اندازی پویش «همه حاضر» در راستای حمایت از تحصیل دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی اظهارکرد: سازمان بهزیستی کشور هر سال در روزهای آغازین شروع سال تحصیلی با هدف تامین مایحتاج دانش‌آموزان تحت پوشش خود و تهیه لوازم‌التحریر و ملزومات تحصیلی، اقدام به برگزاری پویش‌هایی تحت عناوینی مانند «مشق مهربانی» و «همه حاضر» و... می‌کند.

وی افزود: پویش «مشق مهربانی» و «همه‌حاضر» به صورت هماهنگ از ۲۱ شهریورماه سال جاری به مدت یک ماه در سراسر کشور آغاز شده و در این راستا هموطنان خیر با مشارکت در این طرح، می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به شماره حساب‌های مشارکت‌های مردمی و ادارات بهزیستی استان‌ها و مراکز تحت نظارت سازمان بهزیسیتی کشور اهدا کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سوالی درخصوص میزان کمک‌های جمع شده طی سال گذشته توضیح داد: در سال گذشته در برگزاری پویش‌های مذکور بیش از ۱۳۰ هزار مددجوی تحت پوشش به ارزش ریالی ۶۴ میلیارد تومان از مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی بهره‌مند شدند.

آریا در ادامه درباره نحوه مشارکت در طرح گفت: روش‌های مشارکت در پویش مشق مهربانی و همه حاضر برای هموطنان از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۱۲۳* و شماره کارت  ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ به  نام هدایای خاص مشارکت‌های مردمی نزد بانک مرکزی و یا از طریق درگاه اینترنتی mosharekat.behzisti.ir  امکان‌پذیر است.

رئیس کمیته امداد کشور گفت: اتفاق مبارکی برای نخستین بار افتاد و با توجه به برگزاری جشن عاطفه‌ها که تا نیمه مهرماه ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود در آغاز سال تحصیلی لوازم‌التحریر ۱۰۰ درصد دانش آموزان تحت حمایت را تامین کنیم.

سیدمرتضی بختیاری شامگاه ۲۸ شهریورماه در مراسم توزیع ۵۵ هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان اظهار کرد: در کشور بیش از ۸۰۰ هزار دانش آموز و بیش از ۱۰ هزار نخبه تحت حمایت داریم و در استان کرمان ۵۴۵ نخبه تحت حمایت کمیته امداد هستند.

وی افزود: اتفاق مبارکی برای نخستین بار افتاد و با توجه به برگزاری جشن عاطفه‌ها که تا نیمه مهرماه ادامه دارد، پیش‌بینی این است در آغاز سال تحصیلی لوازم‌التحریر ۱۰۰ درصد دانش آموزان تحت حمایت را تامین کنیم.

بختیاری بیان کرد: شرکت ملی صنایع مس برای استان‌های کرمان، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان ۲۰ میلیارد تومان برای خرید لوازم التحریر تامین کرد و روز گذشته ۸۵ هزار بسته در سیستان و بلوچستان،امروز در آذربایجان شرقی ۱۱ هزار بسته و امشب در استان کرمان ۵۵ هزار بسته لوازم‌التحریر توزیع شد.

رئیس کمیته امداد کشور در ادامه گفت: با همدلی و همراهی مسئولان استان کرمان امروز ۴۰۰۰ هزار سری جهیزیه که از سوی شرکت گل گهر تامین شده بود، توزیع شد.

وی با اشاره به توزیع ۱۰۰۰ پنل خورشیدی بین خانواده مددجویان کمیته امداد استان کرمان افزود: تا پایان سال نیز در استان ۲۰۰۰ پنل دیگر توزیع خواهد شد.

بختیاری گفت: بخشی از حرکت‌های مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های معدنی مربوط به کمیته امداد است و زبان بابت قدردانی از خیران استان کرمان قاصر است.

رئیس کمیته امداد کشور ضمن اشاره به لزوم پرداختن به محتوا تاکید کرد: دانش آموزان امانت دست ما هستند و طبق اوامر مقام معظم رهبری، کمیته امداد ماموریت توانمندسازی را دارد و باید از دوران دانش آموزان افراد را توانمند کنیم.

وی با اشاره به کسب هفت رتبه زیر ۱۰۰ کنکور توسط دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد، بیان کرد: شکوفایی استعدادها نیز انشاءالله با همراهی خیران اتفاق می‌افتد.

بختیاری با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ‌خیر و احسان جامعه را بیمه می‌کند، گفت: تاکید دین اسلام بر توجه به ایتام و محرومان است و وظیفه داریم کرامت این عزیزان را حفظ کنیم.

به گزارش ایسنا، مجید دوستعلی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز در این مراسم گفت: کمیته امداد در توانمندسازی جامعه هدف براساس دو محور مسکن و اشتغال فعالیت دارد.

وی ضمن قدردانی از خدمات کمیته امداد بیان کرد: کمیته امداد نهاد مقدسی است و نام امام خمینی به این نهاد انقلابی برکت داده و خدمات این نهاد در طول عمر انقلاب قابل شمارش نیست.

دوستعلی اظهار کرد: کمیته امداد صدقه جاریه برای نظام اسلامی است و خدمات خوبی ارائه می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: