مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

آغاز ثبتنام مسکن رایگان دولتی به مددجویان | واگذاری واحد مسکونی رایگان به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

مدیرتأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: ۴۰۱ خدمت در قالب خرید، احداث و تعمیرات مسکن مددجویی با هزینه ای حدود ۹ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان در ۶ ماهه نخست امسال به مددجویان ارائه شده است.

کدخبر : 21887
سایت سرگرمی روز :

حمید تیزهوش افزود: از این میزان تسهیلات اعطایی در بخش مسکن مددجویی ۲۵ مورد خرید، ۲۹۱ مورد تعمیر و ۸۵ مورد احداث مسکن است و هزینه‌های انجام‌شده در این بخش از محل اعتبارات دولتی، آورده مددجویان، کمک خیران و وام قرض‌الحسنه بوده است.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با اشاره به تفاهم نامه سه جانبه بنیاد مسکن، کمیته امداد و سپاه پاسداران، ادامه داد: در همین راستا در استان تهران پروژه ۳۲ واحدی پاکدشت و ۴۸ واحدی صفادشت در دست اقدام است.

تیزهوش اضافه کرد: پروژه ۳۵ واحدی در شهرستان ری نیز با همکاری خیّران این شهرستان و با پیشرفت ۹۲ درصد در حال احداث است.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات عمرانی به مددجویان تحت حمایت با مشارکت خیران، فعالان عرصه صنعت ساختمان و مؤسسات دولتی و غیردولتی مرتبط با امر مسکن و همچنین نقش‌آفرینی ویژه خانواده‌های تحت حمایت امکان‌پذیر است،

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان تهران خاطرنشان کرد: در صورت حمایت و تأمین زمین از سوی نهادهای مربوطه و نیکوکاران می‌توانیم نسبت به تأمین مسکن خانواده‌های تحت حمایت با مشارکت سپاه پاسداران و بنیاد مسکن اقدام کنیم.

 فروردین ماه امسال با حضور رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی بیش از ۳۳ هزار مسکن مددجویی به صورت همزمان در سراسر کشور واگذار شد که از این تعداد، ۱۰۸ واحد با مشارکت خیران، خریداری و به مددجویان استان تهران واگذار و همچنین در سال ۱۴۰۲ برای ۱۳۸۷ خانواده تحت حمایت واحد مسکونی نیز تعمیر و بازسازی انجام شد.

طبق آمار، کمیته امداد امام خمینی (ره) در مدت فعالیت خود از ابتدای انقلاب تا امسال ۲ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۱۶۹ واحد مسکن را برای مددجویان خود احداث، تکمیل، خرید و یا تعمیر و بازسازی کرده است.

،رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در بحث توانمند کردن خانواده‌های تحت حمایت در حوزه مسکن است، افزود: امروز به طور همزمان ۵۴۶ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در مناطق محروم استان کرمان به بهره‌برداری رسید.

 بختیاری ادامه داد: این واحد‌های مسکونی با همت کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی، خیرین و گروه‌های جهادی ساخته می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۹۹۸ واحد مسکونی برای مددجویان  کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخته  و افتتاح، گفت: تا پایان سال ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی باید ساخته شود.

 با حضور رئیس کمیته امداد کشورهمچنین خانه مهارت آموزی، در شهرستان جازموریان آغاز به کارکرد.

در این خانه، ۱۵ رشته‌ی مورد نیاز جامعه راه اندازی شده و ساختمان اداری کمیته امداد شهرستان جازموریان هم، برای خدمت رسانی به بیش از پنج هزار خانوار افتتاح شد.

 معاون رئیس کمیته امداد کشور، گفت: در سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال مددجویان کمیته امداد کشور در نظر گرفته شده است.

مرتضی فیروزآبادی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره عکس کارآفرینی در آینه امداد در استان، اظهار داشت: در سال جاری سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال مددجویان کمیته امداد کشور در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغالزایی برای ایجاد ۲۴۰ هزار طرح اشتغال در نظر گرفته شده، ادامه داد: یکی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد کشور برای اشتغالزایی جامعه تحت پوشش، توسعه نیروگاه‌های خورشیدی است.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۸ هزار طرح نیروگاه خورشیدی در سطح کشور راه‌اندازی شد، مطرح کرد: در سال جاری پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار طرح نیروگاه خورشیدی توسط مددجویان کمیته امداد کشور راه‌اندازی و احداث شود.

وی با بیان اینکه جشنواره عکس کارآفرینی در آینه امداد در سال‌های آتی به صورت ملی برگزار خواهد شد، ادامه داد: از این هنر در راستای انعکاس فعالیت‌های اشتغالزایی کمیته امداد می‌توان استفاده کرد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جهرم با ارائه گزارشی از ترسیم سیمای توسعه و محرومیت‌زدایی در این شهرستان بیان کرد: در سال‌های اخیر با شتاب‌بخشی به اجرای طرح‌های توسعه سیمای روستاهای این شهرستان متحول شده است.

احمد دلشاد امروز، ۲۸ شهریورماه در نشست بنیاد مسکن جهرم، از پرداخت تسهیلات مسکن در روستاها به عنوان یکی از کارکردهای اصلی بنیاد مسکن نام برد و گفت: تشکیل پرونده و معرفی ۱۶۰ فقره تسهیلات ۲۰۰۰ میلیون ریالی کم بهره با بازپرداخت ۲۰ ساله با عنوان طرح ویژه بهسازی مسکن روستائی با اعتبار کل ۳۲۰ هزار  میلیون ریال از جمله این کارکردها است.

وی، تشکیل پرونده و معرفی ۲۶۰ فقره تسهیلات ۳۵۰۰ میلیون ریالی کم‌بهره با بازپرداخت ۲۰ ساله با عنوان طرح ویژه بهسازی مسکن روستائی با اعتبار کل ۹۱۰ هزار میلیون ریال، پرداخت ۲۳۳ فقره تسهیلات متمم طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با اعتبار کل ۳۴۹ هزار و ۵۰۰  میلیون ریال، پرداخت ۱۵ فقره تسهیلات کم‌بهره با عنوان تفاهم‌نامه احداث سکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) از دیگر کارکردهای بنیاد مسکن در این شهرستان عنوان کرد.

به گفته دلشاد، پرداخت ۱۳ فقره تسهیلات کم‌بهره با عنوان تفاهم‌نامه احداث مسکن مددجویان بهزیستی، پرداخت ۲۶ فقره تسهیلات احداثی و تعمیری حوادث با اعتبار کل ۱۲ هزار و ۲۰۰  میلیون ریال و  پرداخت ۶۲ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه جهت تکمیل واحد مسکونی روستایی با اعتبار۱۸ هزار و ۱۷۵ میلیون ریال از دیگر کارکردهای بنیاد مسکن در شهرستان جهرم است.

وی در ادامه از پرداخت ۵۲ فقره کمک بلاعوض با اعتبار کل ۸ هزار و ۱۴۰  میلیون ریال و پرداخت ۱۲ فقره کمک بلاعوض تفاهم‌نامه مشترک با کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعتبار کل ۱۲ هزار میلیون ریال خبر داد و گفت: بنیاد مسکن با  پرداخت ۲۵ فقره کمک بلاعوض اقشار کم درآمد با اعتبار کل ۵ هزار میلیون ریال گام‌های مهمی در این عرصه برداشته است.

 مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم در ادامه با بیان اینکه بنیاد مسکن یکی از پر برکت‌ترین یادگارهای امام راحل است که خدمات آن در ۴۵ سال بعد از انقلاب همچنان تداوم دارد، افزود: نقشه‌برداری تهیه طرح هادی روستایی با اعتبار ۳ میلیارد ریال در روستاهای محمد آباد، شاه نورالدین، سه دره، چاه انجیر، بند و بست و چاه تیز و نقشه‌برداری بازنگری طرح هادی روستایی با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در روستاهای صادق آباد، شاغون، یوسف آباد، دنیان، گودزاغ، رزک، کلاکلی، علویه، موسویه، کوشکسار، حنا و گلدامچه از جمله عملکردهای شاخص در شهرستان جهرم است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: