وام | وام فوری | وام قرض الحسنه

فوری/وام 300 میلیون تومانی دولت برای خرید این خودرو | دریافت وام فوری با اقساط کم و کارمزد 8 درصدی خرید خودرو

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: شرایط بسیار مناسبی برای خریداران تاکسی‌های برقی وجود دارد و آنها می‌توانند تا سقف ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

کدخبر : 22147
سایت سرگرمی روز :

شادی مالکی در خصوص آخرین وضعیت ارائه تسهیلات به خریداران تاکسی‌های برقی، اظهار کرد: قیمت خودروهای برقی حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که به نوعی پرداخت این مبلغ برای رانندگان بسیار مشکل خواهد بود.

وی ادامه داد: این رانندگان جزو اولین نفراتی بودند که در پروژه برقی سازی ناوگان حمل و نقل مشارکت کرده‌اند و انتظارشان این است که بخشی از مبلغ این خودروها طبق ماده ۱۲ به عنوان کمک بلاعوض شامل حال‌شان شود؛ امیدواریم که با کمک دولت چهاردهم این اتفاق مهم صورت گیرد.

مالکی افزود: تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی توسط شهرداری و ۶۰۰ میلیونی توسط خودروساز با کارمزد ۸ درصد نیز به رانندگان پرداخت شده و مقدار اقساط نیز حدود ۱۷ میلیون تومان است جمعا میزان ۹۰۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده که شرایط بسیار خوبی را برای خرید این خودروها فراهم کرده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران تاکید کرد: اعتراض جمعی از تاکسیرانان در هفته جاری نیز در خصوص همان ماده ۱۲ و کمک بلاعوض دولت بوده است.

وی در خصوص درخواست خریداران مبنی بر بازپس دادن خودروهایشان گفت: شرکت خودروساز برای مرجوع شدن این خودروها تا الان استقبالی نداشته ولی اعلام کرده‌اند عزیرانی که قصد پس دادن تاکسی‌های خود را دارند، بایستی پای میز مذاکره با شرکت خودروساز بنشینند.

مالکی اضافه کرد: موضوع اصلی این است که قرارداد بین خریداران و شرکت خودروساز بوده و شهرداری تهران صرفا توافق نامه‌ای را در خصوص ورود این خودروها به ناوگان حمل و نقل تاکسیرانی منعقد کرده است.

بانک‌ها و موسسات مالی در سال ۱۴۰۳ شرایط جدیدی را برای اعطای وام خرید خودرو ارائه کرده‌اند. این تسهیلات به منظور کمک به افرادی که قصد خرید خودرو دارند، با شرایط اقساطی متنوع فراهم شده است. وام خرید خودرو امکان خرید خودرو با شرایط بهتر از خرید نقدی را فراهم می‌کند و متقاضیان می‌توانند مدت بازپرداخت و مبلغ اقساط را با توجه به وضعیت مالی خود انتخاب کنند.

از جمله شرایط عمومی که برای دریافت وام خودرو از سوی بانک‌ها و موسسات مالی در نظر گرفته شده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

- سن حداقل ۱۸ سال

- عدم وجود سابقه چک برگشتی یا بدهی معوقه

- ارائه مدارک دال بر توانایی مالی برای بازپرداخت اقساط

شرایط اختصاصی وام خودرو

علاوه بر شرایط عمومی، برخی از بانک‌ها شرایط اختصاصی را نیز برای ارائه وام خودرو در نظر گرفته‌اند که شامل موارد زیر است:

- داشتن گواهینامه رانندگی

- داشتن حساب جاری فعال در بانک

- ارائه ضامن معتبر و مدارک شغلی و شناسایی

 مدارک لازم برای دریافت وام خودرو بدون ضامن

برای افرادی که قصد دریافت وام خودرو بدون ضامن را دارند، مدارک زیر الزامی است:

- کپی کارت ملی و شناسنامه

- کپی گواهینامه رانندگی

- کپی سند خودرو

- کپی مدرک شغلی و فیش حقوقی یا پرینت حساب بانکی

متقاضیان وام خودرو در سال ۱۴۰۳ باید ضمن احراز شرایط عمومی و اختصاصی، مدارک لازم را برای دریافت این تسهیلات به بانک‌ها و موسسات مالی ارائه کنند تا از این فرصت بهره‌مند شوند.

امروزه با توجه به افزایش قیمت خودرو، بسیاری از افراد برای خرید خودرو به وام نیاز دارند.در این مطلب، به بررسی وام‌های خرید خودرو ارائه شده توسط بانک‌های مختلف می‌پردازیم و به شما کمک می‌کنیم تا بهترین وام را با توجه به نیازها و شرایط خود انتخاب کنید.

انتخاب بهترین وام خرید خودرو به نیازها و شرایط شما بستگی دارد. در اینجا خلاصه‌ای از وام‌های ارائه شده توسط چند بانک را مشاهده می‌کنید:

مبلغ وام خرید خودرو:

بالاترین مبلغ: بانک رسالت (۳۰۰ میلیون تومان)، بانک سامان (۳۰۰ میلیون تومان)، بانک پارسیان (۳۰۰ میلیون تومان)، بانک ایران زمین (۳۰۰ میلیون تومان)

پایین‌ترین مبلغ: بانک شهر (۱۵ میلیون تومان)، بانک سپه (۵۰ میلیون تومان)

نرخ سود:

پایین‌ترین نرخ سود: بانک مهر ایران (۱۷ درصد)

بالاترین نرخ سود: بانک مسکن، بانک سامان (۲۲ درصد)

مدت بازپرداخت:

طولانی‌ترین مدت: بانک مسکن (۶۰ ماه)

کوتاه‌ترین مدت: بانک تجارت (۳۶ ماه)

سایر موارد:

وام فوری: بانک سامان (۴۸ ساعته)

شرایط ویژه: بانک ملت (وام برای خرید خودرو نو یا کارکرده)

نکات:

شرایط وام‌ها ممکن است در طول زمان تغییر کند. قبل از اقدام به دریافت وام، حتماً با بانک مورد نظر خود تماس بگیرید و از آخرین اطلاعات و شرایط وام مطلع شوید.

علاوه بر موارد ذکر شده، به عواملی مانند کارمزد، شرایط ضمانت، نوع خودرو و سابقه بانکی خود نیز توجه کنید.

استفاده از مقایسه‌کننده‌های وام آنلاین می‌تواند به شما در انتخاب بهترین وام با توجه به نیازهایتان کمک کند.

در نهایت، بهترین وام برای شما، وامی است که با شرایط و نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

داشتن حداقل ۱۸ سال، داشتن فیش حقوقی یا ضامن، نداشتن سابقه چک برگشتی یا بدهی معوق به سیستم بانکی، ارائه مدارک مبنی بر خرید خودرو، مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه برای مردان زیر ۵۰ سال و نداشتن سابقه دریافت وام خرید خودرو، از جمله شرایط مورد نیاز برای دریافت این تسهیلات به شمار می‌رود. همچنین در برخی از بانک‌ها لازم است متقاضی در آن بانک حساب داشته باشد.

البته اولویت‌بندی برای دریافت تسهیلات خودرو بر حسب اعتباری است که مشتری نزد بانک وام‌دهنده دارد. بنابراین مواردی مثل شغل، وضعیت موجودی حساب و مبلغ واریزی فیش حقوقی، اعتبار وام‌گیرنده نزد بانک را بالا می‌برد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ تسهیلات خرید خودرو

دریافت وام خودرو مانند سایر تسهیلاتی که بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌پردازند، به مدارک رایجی نیاز دارد. اصل شناسنامه متقاضی و ضامن و کپی از تمام صفحات آن، اصل کارت ملی متقاضی و ضامن کپی پشت و رو از کارت، پرینت گردش حساب کلیه حساب‌های بانکی متقاضی در سه ماه گذشته، مدارک شغلی متقاضی و ضامن (گواهی اشتغال، فیش حقوقی یا پروانه کسب)، مدارک مربوط به نظام وظیفه، پیش‌فاکتور خرید اتومبیل یا مبایعه‌نامه خرید، گواهی محل سکونت، دسته‌چک صیادی در صورت نیاز بانک از جمله مدارکی هستند که برای اخذ وام خودرو نیاز هستند. در برخی از بانک‌ها نیز لازم است متقاضی وام خودرو، گواهینامه رانندگی خود را ارائه کند.

شایان ذکر است وام خرید خودرو برخلاف سایر وام‌ها، به حساب بانکی متقاضی واریز نمی‌شود، بلکه در صورت موافقت بانک با پرداخت این وام، مبلغ وام به حساب گروه خودروساز حواله می‌شود.

کدام بانک‌ها وام خودرو می‌دهند؟

در شرایط تورمی اقتصاد کشور است، خرید خودرو به کمک وام بانکی، یکی از محبوب‌ترین روش‌های تامین هزینه خرید خودرو است. به همین سبب، وام خودرو متقاضیان فراوانی دارد و بانک‌های متعددی این وام را به متقاضیان خرید خودرو اعطا می‌کنند.

در حال حاضر بانک‌های سامان، تجارت، رفاه، ملی، رسالت، مهر ایران، مسکن و شهر، از جمله بانک‌هایی هستند که این تسهیلات را پرداخت می‌کنند. اگرچه جزئیات پرداخت وام خودرو بسته نوع بانک کمی متفاوت است، اما نرخ سود این وام به طور معمول 18 درصد و مهلت بازپرداخت آن 36ماهه است.

وام با سند خودرو بانک یا آزاد کدام بهتر است؟

اگر شما هم در شرایطی قرار بگیرید که برای بدست اوردن نقدینگی دست به فروش خودروی خود بزنید پیشنهاد می کنم کمی تامل کنید، شما با استفاده از سند خودرو می توانید وام بگیرید و در این زمینه بانک ها و موسسات شخصی فعالیت دارند و هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن که در ادامه به عمده ترین انها اشاره خواهم کرد، برای گرفتن وام با سند خودرو بانک ها مبالغ کمی رو در نظر گرفته اند اما موسسات ازاد تا 60 درصد ارزش خودرو را به شما وام می دهند، درصد سود بانک ها نسبت به موسسات کمتر است اما تضامین بیشتری رو از شما تقاضا خواند کرد و همچنین پروسه وام با سند خودرو در بانک ها مدت زمان بیشتری رو می طلبه. در نهایتا اگر به دنبال این هستید که بدونید کدوم بانک ها با سند خودرو وام می دهند باید به بانک هایی نظیر، ملی، رسالت، مهر ایران و همچنین ملت اشاره کنم که شاید وام با سند خودروی بانک مهر ایران که سقف 15 میلیون تومانی دارد از همه بانک ها جذاب تر باشد البته به دلیل مبلغ بلکه به دلیل کوتاه بودن پروسه کاری و روال اداری.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: