مزدا EZ-6 به ایران آمد+قیمت | معرفی خودرو مزدا EZ-6 با مشخصات فنی

کدخبر : 22226
سایت سرگرمی روز :

در تاریخ ۲۸ سپتامبر، مزدا EZ-6 به‌طور رسمی پیش‌فروش هر دو نسخه تمام برقی و EREV (خودروی برقی با موتور توسعه‌دهنده بُرد) خود را که به‌طور مشترک توسط مزدا و شریک تجاری‌اش، چانگان، توسعه یافته است، آغاز کرد. قیمت نهایی این خودرو هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست و در محدوده ۱۶۰,۰۰۰ تا ۲۰۰,۰۰۰ یوان (۲۲,۸۰۰ تا ۲۸,۵۵۰ دلار آمریکا) اعلام شده است. در مراسم پیش‌فروش، چهار نسخه EREV و سه نسخه تمام برقی معرفی شدند.

با وجود شباهت‌های بصری با سدان‌های Deepal SL03 و L07، که مزدا EZ-6 با آن‌ها ارتباط دارد، این خودرو توانسته هویتی منحصر به فرد برای خود ایجاد کند. به‌ویژه از نظر اندازه با مدل‌های Deepal تفاوت دارد.

ابعاد مزدا EZ-6 به ترتیب ۴۹۲۱ میلی‌متر طول، ۱۸۹۰ میلی‌متر عرض و ۱۴۸۵ میلی‌متر ارتفاع است و فاصله محوری آن ۲۸۹۵ میلی‌متر می‌باشد. این خودرو از مدل SL03 و حتی مدل بزرگ‌تر L07 نیز ابعاد بزرگ‌تری دارد، اگرچه فاصله محوری آن پنج میلی‌متر کوتاه‌تر است.

در قسمت جلویی، مزدا EZ-6 دارای جلوپنجره‌ای به سبک مزدا است و چراغ‌های جلو ساختاری دو بخشی دارند. چراغ‌های اصلی در زیر چراغ‌های روز پنهان شده‌اند. مزدا این گروه چراغ‌های LED را "بال‌های نور" می‌نامد و گفته می‌شود که لوگوی مزدا نیز قابلیت روشن‌شدن دارد.

از نمای جانبی، خودرو ظاهری اسپرت و شبیه به یک کوپه دارد. قسمت عقب با اسپویلر نوع داکتیل ثابت دیده می‌شود، اما در واقع این اسپویلر در سرعت‌های بالاتر از ۹۰ کیلومتر بر ساعت به‌صورت برقی فعال می‌شود. مجموعه چراغ‌های عقب شباهت زیادی به دیگر مدل‌های مزدا دارد و چراغ ترمز سرتاسری نیز در این خودرو به‌کار رفته است.

اوایل ماه جاری، مدل Deepal L07 رونمایی شد و نبود پنل ابزار درون کابین آن به وضوح دیده می‌شد. اما مزدا EZ-6 به خطوط طراحی مدل Deepal SL03 نزدیک‌تر است و به همین دلیل، دارای پنل ابزار و یک صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی ۱۴.۶ اینچی است.

همچنین یک هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده ۵۰ اینچی نیز در این خودرو نصب شده است. کنترل سیستم‌های کابین خودرو توسط چیپست Qualcomm Snapdragon 8155 انجام می‌شود.

حتی نسخه پایه مزدا EZ-6 نیز دارای روکش چرمی است و نسخه‌های بالاتر، ترکیبی از چرم و جیر را ارائه می‌دهند. این خودرو مجهز به سیستم صوتی ۱۴ بلندگوی سونی، نورپردازی محیطی با ۶۴ رنگ، صندلی‌های جلوی بدون جاذبه (که امکان تنظیم به حالت تقریباً خوابیده را فراهم می‌کند) و پشتیبانی از ۱۳ حالت صحنه مختلف در کابین است. سقف خودرو نیز به‌صورت پانوراما طراحی شده، اما قابلیت باز شدن ندارد.

دسته انتخاب‌گر دنده بر روی ستون فرمان نصب شده که فضای بیشتری را برای کنسول میانی ایجاد می‌کند. اگرچه فضایی برای قرار دادن دو تلفن وجود دارد، تنها قسمتی که به راننده نزدیک‌تر است از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

نسخه برقی خودرو دارای یک موتور الکتریکی MSED04 با قدرت ۱۹۰ کیلووات در محور عقب است و بسته به انتخاب باتری، با دو نوع باتری ۵۶.۱ کیلووات ساعت یا ۶۸.۸ کیلووات ساعت عرضه می‌شود که برد رانندگی به ترتیب ۴۸۰ و ۶۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. باتری‌ها از نوع فسفات آهن لیتیوم هستند و می‌توانند در ۱۵ دقیقه از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد شارژ شوند.

برای افزایش برد در نسخه EREV، از یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری JL473QJ با حداکثر توان ۷۰ کیلووات استفاده می‌شود. نیروی واقعی به چرخ‌ها توسط یک موتور الکتریکی ۱۶۰ کیلوواتی منتقل می‌شود. بسته به نوع باتری، برد این نسخه یا ۱۳۰ کیلومتر یا ۲۰۰ کیلومتر است و برد ترکیبی خودرو به ۱۳۰۱ کیلومتر می‌رسد. نسخه EREV نیز می‌تواند در ۲۰ دقیقه از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد شارژ شود.

مزدا EZ-6 ادعا می‌کند که دارای سیستم کمک‌راننده سطح ۲.۵ است که به نظر می‌رسد عمدتاً شامل یک سیستم کروز کنترل هوشمند است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: