بسته معیشتی | بسته حمایتی | سبد کالا

توزیع بسته معیشتی 1 میلیون و 200 هزار تومانی دولت به مددجویان | واریزی جدید کمک بلاعوض مسکن و اشتغال به مددجویان

آخرین اخبار از توریع بسته معیشتی را در ادامه می خوانید.

کدخبر : 22257
سایت سرگرمی روز :

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد از توزیع ۷ هزار و ۵۰۰ بسته ‌لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد و سایر اقشار آسیب‌پذیر استان خبر داد.

«علی اکبر سلمانی» در خصوص جزئیات این خبر گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در قالب پویش «مشق همدلی»، تعداد هفت هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر در بین دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد در سطح استان توزیع شد.

وی با اعلام اینکه بسته‌های لوازم‌ التحریر شامل تمامی اقلام مورد احتیاج دانش‌آموزان و دانشجویان از جمله کیف، دفتر، قلم، مداد و سایر وسایل آموزشی است، افزود: ارزش هر بسته تحصیلی معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده که بخش عمده‌ای از آن توسط کمک های خیرین تامین شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با شاره به اینکه توزیع اینگونه اقلام موجب تقویت روحی و روانی دانش‌آموزان می‌شود، گفت: در حال حاضر به ۱۰۰۰ هزار بسته تحصیلی دیگر نیاز است که از خیرین و سایر عموم مردم تقاضا می‌شود با شماره‌گیری کد دستوری #۰۳۵*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه و همچنین با شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۱۳۶۷۷۷۷۷۷ در این امر خیر شرکت کنند.

رئیس دادگستری استان قزوین گفت: در نیمه نخست سال جاری با حمایت و کمک خیرین ۱۴۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان با بیش از ۱۳۰۰ میلیارد ریال بدهی، آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفوی‌نیا در خصوص آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در قزوین، اظهار کرد: برخی اوقات افرادی به دلیل بروز تصادفات جاده‌ای، حوادث پیش‌بینی نشده و یا مشکلات مالی و بی‌احتیاطی در مبادلات تجاری دچار مشکلات حقوقی شده و به حبس محکوم می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: با توجه به تأکید دین مبین اسلام به دستگیری از نیازمندان به خصوص افرادی که سابقه کیفری نداشته و ناخواسته به جرائم غیرعمد محکوم و مجبور شده‌اند دورانی از زندگی خود را در حبس سپری کنند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، این مسئول افزود: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضائی و کاهش جمعیت کیفری استان، توسط ستاد دیه و حمایت و کمک خیرین در ۶ ماهه نخست سال جاری شرایط آزادی ۱۴۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد فراهم شده است.

وی تصریح کرد: مبلغ کل بدهی زندانیان آزاد شده بیش از ۱۳۰۰ میلیارد ریال بوده که ۹۱۴ میلیارد ریال با ثبت اعسار، ۲۲۰  میلیارد ریال با گذشت شکات پرونده، ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت تسهیلات و ۱۰۲ میلیارد ریال پرداخت کمک بلاعوض و ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال نیز توسط خانواده مددجویان تأمین شده است.

این مسوول در پایان با بیان اینکه تلاش دستگاه قضائی استان بر فراهم شدن شرایط بازگشت مجدد زندانیان اصلاح شده به جامعه است، خاطرنشان کرد: زندانیانی که دارای شرایط تعیین شده در قانون باشند می‌توانند از طرح‌های جایگزین حبس از قبیل پابند الکترونیکی و نظام نیمه آزادی استفاده کرده و دوران حبس خود را در کنار خانواده سپری کنند.

مصطفوی‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۵ نفز از محکومین جرائم غیرعمد دوران محکومیت خود را در زندان به سر می‌برند، از مردم خیر استان خواست تا با مشارکت خود شرایط آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم سازند.

رئیس کل دادگستری از آزادی ١۵٨ زندانی جرائم غیرعمد در ۶ ماهه ۱۴۰۳ خبر داد.

حجت‌الاسلام سعید جزائی در اینباره اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، ۱۵۸ زندانی جرایم غیر عمد استان مرکزی به همت ستاد دیه استان و با مشارکت نیکوکاران و خیران استان از حبس رهایی یافتند.

وی با بیان اینکه رقم بدهی این مددجویان آزاد شده، ۴۳۱ میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان بوده، بیان کرد: فرآیند آزادسازی این تعداد زندانی جرایم غیرعمد از طریق پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی و قضات دادگاه ها، به میزان ۳۶۸ میلیارد و ۸۱۹ میلیون تومان و اعلام گذشت شکات به مبلغ ۳۸ میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان، آورده خانواده مددجو به میزان هفت میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان و تسهیلات بانکی به میزان هفت میلیارد و ۵۷۷ میلیون تومان بوده است، همچنین پرداخت بلاعوض از سوی ستاد دیه کشور، استان و از محل کمک های مردمی هشت میلیارد و ۷۶۹ میلیون تومان است.

 جزائی گفت: از ١۵٨ محکوم آزاد شده ١۵۴ نفر مرد و چهار نفر از زن بوده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: